"Nya" hojen hämtad...

Mä allt det skruvandet riskerar du att gazza senare i sommar än t o m jag! :arsele Ombyggnader göres när snötäcket ligger tjockt juh :va
Önskar dock lycka till :tummenupp

nice har själv kollat en del efter en polka r1 men det verkar inte finns så många till salu..
vad fick du ge? mil? utr?

Robz skrev:
Mä allt det skruvandet riskerar du att gazza senare i sommar än t o m jag! :arsele Ombyggnader göres när snötäcket ligger tjockt juh :va
Önskar dock lycka till :tummenupp

Gör lite i taget..sen torkar ju Hammarlack ganska fort :tummenupp

Ser fram emot det färdiga resultatet. Hade uppskattat en steg-för-steg-guide till hur man får perfekt finish med hammarlack. Gärna med bilder. Jag har gjort en del försök men aldrig fått fin yta. Du var inte vid konserthuset kring 07:50 i morse?

KNAS skrev:
Ser fram emot det färdiga resultatet. Hade uppskattat en steg-för-steg-guide till hur man får perfekt finish med hammarlack. Gärna med bilder. Jag har gjort en del försök men aldrig fått fin yta. Du var inte vid konserthuset kring 07:50 i morse?

Fotograferar då och då....dock struntar jag i finishen, det blir som det blir...allt som allt kostar lacken 220,- för hela bågen. Då kan man ta lite spill. :tungan

På jättelångt håll eller om man ser lite dåligt är det skitfint, sen å andra sidan behöver man inte vara rädd om lacken. Finns massa plast och köpa.

Bild på kuts samt sidopaneler hammrade...jag rollar för den som vill göra efter :D Värt att notera är att jag dessutom målar kutsen på plats, alltid retar det nån här på forumet... :7peta

Sedan är det bara tanken kvar, vet inte om jag ska behålla yamahaloggan så man kan skymta den under hammarlacken, den är ju redan fultuff så det gör jag nog...

Bifogat

• PICT0003.jpg
    PICT0003.jpg
    110.8 KB · Visningar: 216
  • PICT0006.jpg
    PICT0006.jpg
    89.1 KB · Visningar: 174
  • PICT0005.jpg
    PICT0005.jpg
    60.4 KB · Visningar: 151
  • PICT0004.jpg
    PICT0004.jpg
    69.5 KB · Visningar: 175
Last edited:
Moddade framskärmen lite, såg ut som en hayabusaskärm som original...

Bild 1. Original
Bild 2. Rester (sparade 0,6kg)
Bild 3. Färdiga resultatet (hammarlackad förståss).

Bifogat

• PICT00011.JPG
    PICT00011.JPG
    116.6 KB · Visningar: 97
  • PICT0003.jpg
    PICT0003.jpg
    129.6 KB · Visningar: 87
  • PICT0001.JPG
    PICT0001.JPG
    103.6 KB · Visningar: 204
Slakten och vandaliseringen bara fortsätter *ryser*
Undrar vad den förre ägaren skulle tycka ifall han såg bilderna ?

Ska bli intressant att se resultatet.
Det lär bli en rå gatukämpe eller en ratbike.

bo$ken skrev:
...
På jättelångt håll eller om man ser lite dåligt är det skitfint, sen å andra sidan behöver man inte vara rädd om lacken. Finns massa plast och köpa.

Bild på kuts samt sidopaneler hammrade...jag rollar för den som vill göra efter :D Värt att notera är att jag dessutom målar kutsen på plats, alltid retar det nån här på forumet... :7peta ...

:rofl :rofl :rofl

Totalt repektlöst.... Har pedanten i dig tröttnat efter Duccetiden??? :hihi

Fastball skrev:
Snälla... inte CTA xxx??? :gråta

Nope...förstår inte varför alla är så griniga...hojen är fan 6 år gammal !!
Samt att det finns massa grejer att få tag i. Jag gör ju inget med ram och sving m.m.

Fattar inte heller varför folk lipar. Tycker R1 och R6 e jävligt tråkiga. Visst, dom går bra. Men det finns ju ca 11389471289371289373 stycken i Sverige.
Den mår nog bara bra av att bli lite orginell tror jag.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick