Nya Kawasaki ER-6n

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Asläcker! Bortsett från strålkastaren, då. Ser ut som ett litet höghus... :gnissla

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/

Bifogat

• merge.jpg
    merge.jpg
    125.5 KB · Visningar: 299
Last edited:

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Såg strålkastaren nu, kanske inte helt 100, men allt kan ju inte bli bra :3freak

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
morlock skrev:

Gjorde en liten snabbmodd .... :rolleyes:
Sådärja, nästa generation av Z750 är färdigdesignad. Sälj bilden dyrt till Kwackaskaki-snubbarna :D

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Om man antar att "n" står för "Naked" så indikerar det att de har fler varianter i beredskap. Typ en "S" med annan, större kåpa.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Rätt ball faktiskt, klart italienska former...70 häst låter lite klent men det beror ju på vad priset landar. Över Er5 tveklöst men det får samtigt inte ligga för nära tex Hornet och FZ6an (fazer) som ju har betydligt mer motor.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Shit häftig. Måste bara klämma lite på en sen när dom finns i butik.
Det är till och med så illa att jag skulle kunna tänka mej att köpa en ny hoj.
TnT är jag sugen på men dom är för mycket åt alla håll.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Någon som vet det svenska priset? Med rätt prislapp kommer nog er6:an att bli en riktig succé. Inte allt för slö och rätt kaxigt utseende. Det är nog inget för inbitna sporthojsåkare, men för de med lite mindre krav på extrema prestanda passar den nog alldeles utmärkt.

Sofiiaa

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Honda CB400N
paprika skrev:
AJ!!!

Den designen tilltalade inte mig det minsta!! Kul med annourlunda hojjar men den där var inte vacker.

Jag håller faktiskt med litegrann. Gillar inte det nya med att det ser ut som om man har kört in i en vägg så den har blivit lite ihopböjd. Ush :S

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Mr Mac skrev:
Någon som vet det svenska priset? Med rätt prislapp kommer nog er6:an att bli en riktig succé. Inte allt för slö och rätt kaxigt utseende. Det är nog inget för inbitna sporthojsåkare, men för de med lite mindre krav på extrema prestanda passar den nog alldeles utmärkt.

59900 Tycker inte alls om den :3freak

Samma pris som en sv 650 05 som jag personligen tycker är grymt mycket snyggare.

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Gillade faktiskt föregångaren, så den här är väl bara 1+?
Med tanke på lite mer hk och för det billiga priset kan jag tänka mig att skaffa en. +att den troligen kommer att vara BILLIGARE än alla andra hojar i försäkring så den kan ju vara värd att åka på då (som sin föregångare).
så för 59999:- 70hk billig försäkring vad ska man säga kan bli en kanon hoj!

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
ER6n är tokkul att köra, kåpförsedd modell kommer typ 3-4 månader efter "n", hög sadel finns att köpa till, med andra ord så levereras dom med låg sadel från början

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Robban Nr1 skrev:
. +att den troligen kommer att vara BILLIGARE än alla andra hojar i försäkring så den kan ju vara värd att åka på då (som sin föregångare).
så för 59999:- 70hk billig försäkring vad ska man säga kan bli en kanon hoj!

Ang försäkring....Min sv 650 som har motsvarande hk/vikt/försäkringsklass (tror jag i alla fall) som Er 6:an är 3000 dyrare att försäkra för min sambo än en gsx r 1000 som har 88 hk mer .smaka på det :kocko bolag.

Edit..lagt till en ändring.

Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
2fast4hjo skrev:
Ang försäkring....Min sv 650 som har motsvarande hk/vikt/försäkringsklass (tror jag i alla fall) som Er 6:an är dyrare att försäkra än en gsx r 1000 som har 88 hk mer .smaka på det :kocko bolag.

Kanske borde kolla med ett annat bolag??? Tänk också på att årsmodell spelar ganska stor roll.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
$noop skrev:
Kanske borde kolla med ett annat bolag??? Tänk också på att årsmodell spelar ganska stor roll.

Glömde skriva till att detta gällde om den var försäkrad på min kille jämfört med hans GSX R. :rodnar Nu är ju sv:n tjejförsäkrad på mig så då hamnar det på 4500 hel/hel 3000 i självrisk. Sv:n skulle kosta 11000 om den stod på killen, körkort i 15 år mot :tuttar som övningskör.

Last edited:

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
YZF 1000 R
Jag kollade lite försäkringar på ER-6n för ett tag sedan, allt från 11000:- till bilsp/mc som landade på ca 4700 hel/hel o halvförs har jag för mig var under 2000:- :tummenupp

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Böjjarn skrev:
Jag kollade lite försäkringar på ER-6n för ett tag sedan, allt från 11000:- till bilsp/mc som landade på ca 4700 hel/hel o halvförs har jag för mig var under 2000:- :tummenupp

Folksam ville ha 24000 av mig för Bas. Alltså av/påställbar. 16000 för åretrunt.

Bilsport vill ha 10000 hel/hel.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...