Mmm, kan vara så men varför inte börja med ZZR1400 då? Överladdning är ju ett fläskben, en riktig hangup att bygga varumärke på, men varför trycka in spisen i en sporthoj ("Supersport" kallade man väl det hela i en tidigare video?) och riskera domen att den inte funkar för bana eller gata när det gäller kurvegenskaper?
Det kan bli en literhoj, det är kanske till och med troligt. Men inte sjutton kommer många jag känner att hänga på handlarens dörrlås om de blir frånåkta av polarnas S1000RR eller RSV-4

r på kurviga landsvägar eller större banor (nu tänker jag inte främst på den svenska ankdammen utan jänkarnas backroads och canyonrides)! Väljer dom det spåret måste dom ha löst även chassit till full belåtenhet, trots utmaningarna.
Det är den sistnämnda delen jag tror kunde bli enklare med en trepipig 750, att kunna bygga in den nya spisen i ett chassi minst lika kompakt eller till och med nättare än konkurrenternas. Då har de ju verkligen lyckats utnyttja överladdningens samtliga fördelar...
Mmm, samtidigt är det ju ändå en risk att INTE gå på 1 000 cc, många människor stirrar ju blint på siffror ("there is nothing that beats cubic inches...") och köper svårligen flummiga argument som körbarhet

Snygg modellering av bumsen - var hittade Du den?