Nya Kawasaki H2.

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Pfft, det tänker du visst! :fakta

De kanske har lika mycket glapp i gasvredet som jag har på R6an? :hihi (Vilket ser lite ut att vara anledningen, annars har den lika mycket gaslagg som min snigelätarbil, vilket är helt jävla fantastiskt värdelöst på en ren banhoj)

Och Ni tror inte att det finns en Speciell map för fegkörning så gas spjället rör sig 10% av hur man rör rullen...

Den gasresponsen verkar inte höra ihop med filmen, även om man ta med slappt gashandtag i beräkningen. Ljudet är nog pålagt efteråt.

Reagerade också på att det verkar vara stort glapp i gashandtaget.
Efter Steffo's kommentar om ljudet pålagt i efterhand tittade jag på videon igen, men när han vrider tillbaka gashandtaget ser det verkligen ut som det glappar en del (betyder iofs inte att ljudet inte kan vara pålagt i efterhand, också).
Om det hade varit mer glapp i gashandtaget så skulle man kunna tro att de tagit det från en elhoj, där man kan 'gasa negativt' och där den, på elhojen, använder elmotorn som generator för att ladda batterierna istället.

Kanske inte riktigt full premiumkänsla på en hoj för en halv miljon. Men det borde väl gå att åtgärda om man stör sig på det?



Jag gjorde en GIF av de olika bilderna så man ser skillnaderna lite bättre:

pbdpnch.gif

Skulle man bara ta avgassystemet från H2R och hitta något kreativare (diskretare) lösning att montera nummerplåt och bakre blinkers på H2 ser det ut som den blir lika snygg som H2R.


Vingarna på H2R ser inte ut att få vara med på H2. Synd att de inte kläme dit helkåpa på gatmodellen. Eller ja, det är väl lika synd på banmodellen men där vill de väl visa upp sitt heltitansystem antar jag.

H2R hade både övre och undre vingar. De övre ungefär där man normalt har backspeglar och de verkar borta på H2 till förmån för backspeglar.
Men sen hade den vingar på sidkåporna också. De bilderna är (troligen avsiktligt) inte de bästa för att detaljstudera hojen/hojarna. Men de verkar väl som de undre vingarna är kvar?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
H2R hade både övre och undre vingar. De övre ungefär där man normalt har backspeglar och de verkar borta på H2 till förmån för backspeglar.
Men sen hade den vingar på sidkåporna också. De bilderna är (troligen avsiktligt) inte de bästa för att detaljstudera hojen/hojarna. Men de verkar väl som de undre vingarna är kvar?

Tycker båda uppsättningarna vingar verkar vara väck på H2, man ser dem på sidan på H2R som en trekantig skugga (tror jag), och den finns inte på H2. Men som sagt så är den lite mörk och odetaljerad så kan ju definitivt ha fel.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Är det bara jag men jag tycker vid en hastig blick att H2R med sin högre kåpa påminner om ZX9-98?
Bara fronten i profil pratar jag om nu, inte bakdelen...

Den långa låga fronten (snygg som fan i profil för övrigt) för mina tankar till en gammal Katana.
Jag vet inte vilket märke det är på cigarretterna Ni rökt, men beställer gärna ett limpa av detsamma, tack! :)

Men visst är designen fräck, om det beror på att förväntningarna efter fronten på ZX-10 varit extremt låga låter jag dock vara osagt...
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Tycker båda uppsättningarna vingar verkar vara väck på H2, man ser dem på sidan på H2R som en trekantig skugga (tror jag), och den finns inte på H2. Men som sagt så är den lite mörk och odetaljerad så kan ju definitivt ha fel.

Jag tror jag vet vad du menar. Om det är det som är den undre vingen så verkar det som du har rätt. Men skulle behöva någon bättre bild för att avgöra säkert.

Är väl iaf en sak som är bra med om vingarna är borta. Om man skulle göra en ofrivillig horisontell parkering så är väl vingarna det första som rycker.
Svårt att skydda med krashpuckar också om vingarna sticker ut långt.

Men efter att ha sett H2R så är det ju tråkigt om vanliga H2 saknar allt som är nytt.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville

Bifogat

  • 8675.0.original.jpg
    8675.0.original.jpg
    394.2 KB · Visningar: 126
  • Kawasaki-Ninja-H2-wing.jpg
    Kawasaki-Ninja-H2-wing.jpg
    43.2 KB · Visningar: 116

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Är det bara jag men jag tycker vid en hastig blick att H2R med sin högre kåpa påminner om ZX9-98?

Det var faktiskt min tanke också - tydliga drag av en gammal nia och med ett "överbett" endast matchad av en Panigale...Eller är det bara vi som drömmer oss tillbaka till fornstora dagar...?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det var faktiskt min tanke också - tydliga drag av en gammal nia och med ett "överbett" endast matchad av en Panigale...Eller är det bara vi som drömmer oss tillbaka till fornstora dagar...?

Du menar att vi börjar bli gamla????? Näää, så kan det ju inte vara...:rolleyes::)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag vet inte vilket märke det är på cigarretterna Ni rökt, men beställer gärna ett limpa av detsamma, tack! :)

Men visst är designen fräck, om det beror på att förväntningarna efter fronten på ZX-10 varit extremt låga låter jag dock vara osagt...

Nog tusan finns det drag av Katana i den främre delen av hojens profil!
 

Bifogat

  • Suzuki Katana by Steve Adams  1.jpg
    Suzuki Katana by Steve Adams 1.jpg
    98.3 KB · Visningar: 97

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej

Ok. Så drivning via vevaxeln. Känns som ett "icke" mc motor tänk IOM att lösningen borde skapa en hel del inre friktion. Med tanke på alla drev och planetväxel. Detta är ju normalt någonting man brukar minimera på mc motorer.

Men antar att det inte spelar så stor roll när man har överladdning. Dvs friktionsförlusten tas igen IOM att man har tvångsmatning utav luft.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ok. Så drivning via vevaxeln. Känns som ett "icke" mc motor tänk IOM att lösningen borde skapa en hel del inre friktion. Med tanke på alla drev och planetväxel. Detta är ju normalt någonting man brukar minimera på mc motorer.

Men antar att det inte spelar så stor roll när man har överladdning. Dvs friktionsförlusten tas igen IOM att man har tvångsmatning utav luft.

Så är det när man överladdar med kompressor, drivningen av den stjäl ju ett antal hästar, som blir både mekaniska förluster och för att komprimera luften.
Det är därför turbo är så mycket elegantare, den nyttjar överskottsenergin i avgaserna vilket ger drivningen till stor del "gratis".
oas sidan är ju förlusten för kompressorn inräknad i slutsumman...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag vill ju veta vad priset är så man vet om man kan köpa eller inte. Endast race-varianten som duger för mig då jag inte kör gata, men samtidigt tror jag nog tyvärr inte denna pjäs klarar av några som helst db-krav i Sverige.

Videon visar förresten att vid gaspådrag så ritas det friskt och kontrollerat svarta gummimärken på banan. Mysfaktor :)
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Jag vill ju veta vad priset är så man vet om man kan köpa eller inte. Endast race-varianten som duger för mig då jag inte kör gata, men samtidigt tror jag nog tyvärr inte denna pjäs klarar av några som helst db-krav i Sverige.

Videon visar förresten att vid gaspådrag så ritas det friskt och kontrollerat svarta gummimärken på banan. Mysfaktor :)

Har väl diskuterats att det blir runt 400k om jag inte minns fel?

Nya R1 lär ligga på halva priset och lär bli enklare att köra fort på och minst lika rolig :)

Eller kanske nya 1299 nu med den lilla extra effekten (som enligt mig inte saknades från början heller).
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Har väl diskuterats att det blir runt 400k om jag inte minns fel?

Nya R1 lär ligga på halva priset och lär bli enklare att köra fort på och minst lika rolig :)

Eller kanske nya 1299 nu med den lilla extra effekten (som enligt mig inte saknades från början heller).

Oj lite ducati priser... Blä. Alldeles för dyrt att båda köpa och äga alltså.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
vill också veta priser och specs.

ball hoj som fasen men lite besviken ändå på gatversionen (även om den förmodligen är extremt lätttrimmad).
200hk krämar du ur vilken som av dom existerande literklubborna med lite trim och lull-lull, då är det bara pris eller vikt kvar att överraska med och som det ser ut så kommer inte nån av dom vara så värst attraktiva??
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
vill också veta priser och specs.

ball hoj som fasen men lite besviken ändå på gatversionen (även om den förmodligen är extremt lätttrimmad).
200hk krämar du ur vilken som av dom existerande literklubborna med lite trim och lull-lull, då är det bara pris eller vikt kvar att överraska med och som det ser ut så kommer inte nån av dom vara så värst attraktiva??

Om de nu valt att sätta gränsen på 200 hk för att inte skrämma liv i någon jobbig diskussion men fortfarande har kompressormatningen kvar, och kompressorn inte är gimpad så borde det ju vara en ganska smal sak att skrämma upp effekten ganska betänkligt med hyfsat lätta och därtill svåra att upptäcka medel.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top