Nya KTM RFS-motorer

Tom Byron skrev:
Blir det verkligen -05or, 610an är väl "fabriksmotorn" som man kan köpa väl?? har väl funnits ett tag :va

nja det är nog lite svårt för alla att gå o köpa en sån 610 motor, innan de här kommer ut alltså.
enda sättet va jag vet att bygga en 610 är o köpa en beggad sån kitad 540sxs cross, för den har 100mm kolven som behövs.
OCH en sån sxs får inte alla köpa, dom går till toppförarna i cross SM.

så har jag fått för mig att det funkar...

men go motor ändå...73hk :tummenupp
50st tillverkas, vart början kön :)

jo, det var en sådan kille som surrade om det :) :tummenupp

rejser skrev:
nja det är nog lite svårt för alla att gå o köpa en sån 610 motor, innan de här kommer ut alltså.
enda sättet va jag vet att bygga en 610 är o köpa en beggad sån kitad 540sxs cross, för den har 100mm kolven som behövs.
OCH en sån sxs får inte alla köpa, dom går till toppförarna i cross SM.

så har jag fått för mig att det funkar...

men go motor ändå...73hk :tummenupp
50st tillverkas, vart början kön :)

jb skrev:
Varför tror du det där är 05:or?
Exakt!
Det enda som stod om 05or var ju att det kommer komma nån slags "programmerbar tändningsbox" på racingmodellerna.

Tycker det hela verkar lite knepigt. Det är alltså motorer man kan handla. Utan knasare, tändbox och avgas. Undrar vad de kostar.
450'n finns ju redan fast det är rimligen ett jäkla tryck i den om den ger 54hk. 610 däremot blir ju nåt i hästväg. Undrar hur pass den håller eftersom många som fixar 580-kit på sina 525or rasar. Varför inte sälja svindyra, helt klara, hojar istället? En 610SMR borde ju kunna locka en hel del folk...

jb skrev:
Varför tror du det där är 05:or?

Vet inte exakt men det brukar vara så att det man kan köpa på sommaren brukar släppas i produktion för nästa årsmodell.
Sen är ju 525an slut som model eftersom MX1 (450cc) har tagit över nästan allt. Dem kommer säkert släppa en model dem kallar 650 men som är på 613cc
är min gissning typ för enduro och supermotard (typ Husaberg).

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick