nya mätare

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
FFS!!! Jag är med på ett gruppköp! behöver ju en till bågen! :banana
dom där kostar ju runt 2000 lappen annars.
men passar den till en zxr 750 -91??? ja menar hur gör man då med tex hastighetsmätaren? min är ju med vajer.
hur fixar man beställning????
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
bigblock skrev:
Jag har fått allt utom hastighets mätaren och tempen att fungera,det verkar som att man måste använda deras egna givare för att få det att funka,men då måste man tex sätta givaren på framhjulet för att kabeln e för kort å temp givaren vete fan vars jag ska sätta.
Du får ta och förlänga kabeln till framhjulet.
Tempgivaren, vart sitter den orginal på din hoj ?
Kan du inte ta och använda den eller skiljer sig tex motståndet jämfört med acewell givaren ?
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Robban Nr1 skrev:
Vem är det som annordnar gruppköpet? :)
Nu kommer jag med alla sannolikhet vara en tråkig paragrafryttare men gruppköp som skall ske genom sporthoj.com skall hamna i gruppköpsdelen av forumet och genomgå granskning av admin.

"Regler för Gruppköp på Sporthoj.com

Avsikten med detta gruppköpsforum är att gynna konsumenten på bästa möjliga sätt. Det betyder inte att det billigaste alternativet är det som väljs.

Här är några synpunkter att ta i beräkning om du vill starta ett gruppköp:

Kvalitet före kvantitet?
Vid gruppköp via privatorganiserat gruppköp ingår oftast inte
produktgaranti.
En seriös(!) svensk handel kan genom ökade inkomster ge bättre och mer personlig kundservice.
Kolla gärna med Sporthoj.com's nuvarande annonsörer om de vore intresserade av att organisera / erbjuda gruppköpspriser.
I sista hand, sök er utanför Sveriges gränser. Men ge den svenska marknaden ett försök!

Jag som ägare av Sporthoj.com blir dragen åt flera håll inom området gruppköp, både från handlare som anser att stora gruppköp av produkter från utlandet hämmar utvecklingen på hemmaplan.

Låt säga 100 personer/kunder köper genom ett privatorganiserat gruppköp, detta ger konsekvensen att det inte blir många kvar för de seriöst startade företagen som säljer och livnär sig på att sälja produkten i butik. De kan därför inte lagerföra på samma sätt, nu när kunderna redan blivit tagna. Därför behöver de ibland ta ett högt pris från början då de säljer mindre av varje produkt.

På kort sikt kanske det inte gör stor skillnad, men på lång sikt borde företagen som ser en större marknad för försäljning kunna sänka sina priser och närmare matcha de i södra europa.
Men det kommer nog aldrig ner i de priserna vi ser där, just för att markaden där är så oerhört mycket större. Våran säsong är inte längre än 5 månader.

Med dessa ord, lämnar jag över till er.

Vill du organisera ett gruppköp via Sporthoj.com?
Kontakta swedie @ sporthoj.com med önskemålet, hur du vill gå tillväga. Samt varför du vill genomföra det. Så diskuterar vi möjligheterna! Jag är öppen till alla sorters gruppköp som passar sajtens ändamål.

Vänligen,
Johnny
"
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
Okej, men då vänder jag detta till Sture! som hittade detta gruppköp.
Hur är det via den sidan? måste man bli medlem eller kan typ du(Sture) beställa 10st?
 

Paskulli

Medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
På 4 våningen
Hoj
GSXR 1100
Acewell

Robban Nr1 skrev:
Okej, men då vänder jag detta till Sture! som hittade detta gruppköp.
Hur är det via den sidan? måste man bli medlem eller kan typ du(Sture) beställa 10st?
Hej Robban Nr1 man måste bli medlem och jag tror att dom kör ett gruppköp nästa månad om jag inte kommer ihåg fel jag gav 1400kr för min Acewell för 2mån sedan.Obs jag anordnar inte gruppköpet man måste bli medlem på locost och dom fixar det.
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
sture skrev:
Hej Robban Nr1 man måste bli medlem och jag tror att dom kör ett gruppköp nästa månad om jag inte kommer ihåg fel jag gav 1400kr för min Acewell för 2mån sedan.Obs jag anordnar inte gruppköpet man måste bli medlem på locost och dom fixar det.

Ofaan...ja tyckte det stod att den skulle kosta 1600:-
men jag får väl bli medlem o kolla när nästa omgång är. :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top