Nya mc-garaget

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Det där såg riktigt nice ut:tummenupp en annan har efter 10 års boende inte kommit mer en halvvägs med min meckarverkstad :huvet.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Lite som att köra traktor :D Den svänger snabbare däremot tack vare lättare vevaxel och hårdare fjädring så på bana är det roligt! Jag vågar inte skrapa fotpinnarna på K5'an men Skruttfemtin är jag inte så rädd om så... hehe. Har en radialbromspump så bromsarna är nästan på par med K5'ans också.

Det skulle bli så stor förlustaffär att sälja den och försäkringen är på 220 kr/mån så den är min ban- och utlåningshoj nu. Jag var faktiskt ut en sväng idag på den :yoparty Då levde man igen! Inte konstigt att man får abstinens.

Så traktoregenskaperna är mest effektmässigt? Trodde de skulle vara allmänt otympligare oxo.. :sugenpåslitochslänggixxer

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Så traktoregenskaperna är mest effektmässigt? Trodde de skulle vara allmänt otympligare oxo.. :sugenpåslitochslänggixxer
Effektmässigt är det inte så mycket som kan jämföra sig med en K5'a tycker jag :) Man får varva bra och växla mycket på en 750 men då hänger man ändå med det mesta om man vet vad man gör bakom styret. Bromsarna håller ju 1900-talsklass men blir ok med en ny pump och stålomspunnet.
Hittar du en i fint skick så tveka inte. Mycket hoj för pengarna! :tummenupp

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Vit overall när du meckar?

Jag tänker på Roland i Torsk på Tallinn.

Jag tänker på:

Jamie%20Hyneman.jpg

Han har ju ALLTID sina vita skjortor. :yoparty

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Å va hemskt, instängt å lågt i tak å du kommer bli sjuk av bensinångerna å de blir bara jobbigt att få ut å in hojarna å du kommer bli fattig när du ska köpa alla verktyg å maskiner å du har säkert jättedåliga högtalare som bara kommer ge dig hörselskador å fula mattor va de också! :6surkart

Näe, jag är inte nå avundsjuk alls! :D Jag skulle lätt offra en njure eller så för nått liknande! :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Riktigt najs =) Du bor i hus antar jag?...lucky bastard :p
Japp, flyttade in i min första egna villa i slutet av oktober och trivs otroligt bra! Ikväll har jag huset för mig själv så det blir bastu och nån pilsner med en kompis och garagestereon på hög volym så det hörs ända in i bastun. Gött! :tummenupp

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
Honda CBR 600RR
Det ser ju ut som en riktig myshörna ju!:tummenupp
Fint är det. Tänk om man kunde ha så gott om plats i garaget så att hojen kunde få en sambo... :)

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Effektmässigt är det inte så mycket som kan jämföra sig med en K5'a tycker jag :) Man får varva bra och växla mycket på en 750 men då hänger man ändå med det mesta om man vet vad man gör bakom styret. Bromsarna håller ju 1900-talsklass men blir ok med en ny pump och stålomspunnet.
Hittar du en i fint skick så tveka inte. Mycket hoj för pengarna! :tummenupp

Precis vad man som snåljåp vill höra! :D
Får hålla getögonen öppna ifall det kommer nått fint :tummenupp
Grattis till huset! :avis

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Det är härligt när man får ordning på saker och ting. Själv har jag sålt två av hojjarna i år så min briggis har lappsjuka i förådet nu, men det får den ta...
Rent och snyggt på viktiga ställen ser jag, roligt att ni trivs.

/ T

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu luktar det kärlek i garaget också! Det gasades lite på nyår. Två öppna Yoshisystem mullrar gott inomhus!! :cdevil

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu har det kommit upp bra belysning i taket så att det går att jobba i hojgaraget. Skruttfemtin hade ett skriande behov av kärlek så nu renoveras den. Framgaffeln får ny olja och packboxar, radialbromspumpen fixad, avgassystemet byts och nya kåpor ska på. Den blir fin till i vår och ska slippa sitt öknamn

I brist på ett depåstöd som lyfter i styraxeln så får man hitta andra lösningar när gaffelbenen ska ur!

Bifogat

• Forkfix.jpg
    Forkfix.jpg
    88.5 KB · Visningar: 192

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Det var fint, ngt större än vad jag har. Fast min Hynda står faktiskt på parkett. Du har riktigt med svängrum, grattis.

kawaballe

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
zx6r
Lånar tråden lite för att slippa skapa en ny. Ni som förvarar era hojar i lägenheten. hur mycket luktar det och vad gör ni isåfall för att få bort lukten? tömmer tank antar jag men får ju aldrig ur allt, det som sitter i förgasare och liknande? Tänkte själv ställa in min snart då vintern närmar sig!

Nyheter
Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag