Nya nintendon blir nog vinterns nöje!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sandstream skrev:
2567604 Space Invaders på Atari var så mycket enklare

:lol Ducka, Sandy, för jag kan höra kavalleriet komma redan nu. :lol

Space Invaders?
Atari? Utan hårddisk? Ingen DVD-läsare? Ingen CD-läsare?!?! Bandspelare?????
Datorer på 80-talet?
70-talet?!?!
Inkopplade till TV:n?! Via HDMI-anslutning? Nahä..
:fattanada

:hihi

För kidsen:

Space Invaders:
berbank_00_clip_image003.gif

Atari:
atari-1.jpg

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag kör mina gamla nintendo game&watch, men har just köpt ett Nintendo gamecube! 500kr helt nytt. billiga begagnade spel hittar man på ebay. Fullt spelbar och bra grafik enligt mig!
Är ingen jättespelare, men lite bilspel o Zelda går att spela!

Xbox är den fulaste saken i världen och har de oskönaste handkontrollerna sen volvos växelspak på 240.

Last edited:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
xfader skrev:
2567615Sen att ps3'an kommer gå loss på 6 lax för basic modellen och wii'n runt 2k. Svårt val :va

Bra jämförelse :rolleyes:
Du menar alltså seriöst att PS3 och Wii är i stort sett samma grej fast den ena kostar 3ggr så mycket?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
har för tillfället bara gamecube, nintendo ds och ett playstation.

Nintendo ds köpte jag förra veckan, helt sjukt kul. Nya super mario bros är inte tråkigt på något sätt!

Wii tror jag är den konsol som blir tveklöst roligast. Ps3 blir säkert kul det också men det är ju ändå bara exakt samma sak som förut fast snyggare och häftigare. Gillar att nintendo går mot strömmen och gör nånting oväntat och ovanligt. Bara de lyckas få till bra spel med den nya kontrollen också. Såg nån film när folk spelade golf, tennis och bowling. Såg kul ut!

Anser förövrigt också att gamecuben är den överlägset roligaste av förra generationens konsoler som man väl bör kalla dom nu.

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Just nu har jag Ps2 och PC.

Hade planer på att köpa en Ps3 när den kommer. Men nu när dom har skjutit upp datumet till mars, så vette fan. Då är det ju vår och då har man andra saker att göra. Kanske slår till nästa höst. Tycker Playstation har dom bästa spelen. Final fantasy, Silent hill, GTA och GT t ex.
Fast man kanske köper en Wii bara för att spela Zelda och Metroid och sen säljer den.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
honkiie skrev:
2568111Anser förövrigt också att gamecuben är den överlägset roligaste av förra generationens konsoler som man väl bör kalla dom nu.

går det att ladda ner och bränna spel eller hur man nu gör till kuben??? :va

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
peteR1000 skrev:
2568340 går det att ladda ner och bränna spel eller hur man nu gör till kuben??? :va
Man köper dom

edit: tror man kan pirata på nått sätt men jag har inte orkat kolla. Spel är roligare om man köper dom också.

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
floodi skrev:
2568819 själv så vill jag ha DS Med nya mario , påminner ju om dom gammla 8 bitars mario, det är ju sånna spelen ska vara.

asballt , hoppas det kommer nått liknande till weii eller vafan det heter.
då köper jag ett med engång
Jag provade ds med nya mario förra veckan hos en kompis, dagen efter så köpte jag ett. Sjukt kul.

FreddaGädda

Guest
Bah.. Precis beställt en überdator. Ska köra Fable och Black & White 1 och 2.
Hade jag haft en konsol hade det varit ett chippat ekcsbocks!!1

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
FreddaGädda skrev:
2569110 Bah.. Precis beställt en überdator. Ska köra Fable och Black & White 1 och 2.
Hade jag haft en konsol hade det varit ett chippat ekcsbocks!!1
krysslådan är skit. Lika bra att ha en dator att spela på. Iofs billigare med en xbox än en speldator men ändå. Spelglädje = gamecube eller ps2, ps2 har fler spel och lättare att chippa och så men jag hävdar att kuben är den roligaste.

FreddaGädda

Guest
honkiie skrev:
2569115 krysslådan är skit. Lika bra att ha en dator att spela på. Iofs billigare med en xbox än en speldator men ändå. Spelglädje = gamecube eller ps2, ps2 har fler spel och lättare att chippa och så men jag hävdar att kuben är den roligaste.

Yeye, men här snackar vi konsoler. Kan vara skönt att ligga och löka i sängen med en kontroll i handen istället för att sitta och skruva sig i datorstolen.
Själv har jag sladdar som går genom väggen till mitt rum där jag drar video och ljud till TV:n och stereon i mitt rum. Sen styr jag datorn med mobilen(bluetooth).

Jag var helfrälst på PS2 och hävdade starkt att Xbox var skräp. Spelade det motvilligt ett tag hos två olika polare, sen började jag gilla mångsidigheten och hur det flöt. Kunde fan inte spela PS2 efter det. Risig grafik och patetisk fps när det händer nåt spännande på skärmen. Och våga inte gaffla emot, detta stämmer mer än nåt annat jag sagt nånsin! Punkct!!1

Last edited:

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
MotoGP till PSP, fett lattjo och verkligt!:tummenupp
Nån som kört ett par säsonger än så länge? vad är det igentligen man vinner?
Har hittills kört en säsong och kom 3a, då allt jag vann var Valentino Rossi...

Borde finnas tuffa hjälmar o grejs man får?:va

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har precis fått hem "krysslådan helvarv". Har även hunnit flasha den.
Spelat Need for speed carbon, full auto, dead rising, burnout revenge och självklart MOTO GP 06 . Var duktigt roligt, ångrar mig inte en sekund att jag valde krysslådan framför nintendo / playstation. :yoparty

Edit: Enda negativa är att man måste ha DVD Dual Layer skivor för att göra "backupper" på sina original spel :rolleyes: och de kostar 30kr/st.

Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Vi har gamecube o xbox. Håller mig till cuben om jag spelar sånt, annars blir det lite Tibia. Man blir aldrig för gammal för kul spel...hoppas jag:rolleyes:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Missvims skrev:
2603709 Vi har gamecube o xbox. Håller mig till cuben om jag spelar sånt, annars blir det lite Tibia. Man blir aldrig för gammal för kul spel...hoppas jag:rolleyes:

aj aj aj, spela inte tibia....:näsblod

Det är inte roligt, det tar en massa tid och man blir beroende..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy