Nya RS:en startar inte...

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Åkte som sagt o köpte nya stift, funkade utmärkt :D Trots att detta stift används i 2 km!! Sen såg jag förklaringen.. i affären har den stått ostrypt och sen när de strypte den o besiktiga den så hade de inte bytt stift... så det satt ett BR10EG stift (för FP cyklar) i min strypta :/
Bytte bara till BR8ES så blev den huuur lättstartad som helst utan krångel direkt :D

Tack för alla svar!
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
niklas_gripen skrev:
"jag hade kört några mil skulle jag upp för en backe... körde normalt och skiten dog"
"Jag hade min RS i två veckor, var så mycket problem så han jag köpte den av tog tillbaka den."
"Men sen dess har den vägrat starta :va "
"Min skar pga att avgasporten var ur funktion och förra ägaren ....."
"Hojen värmenöp glömde jag ...."
"Jag har haft min Rs i tre dagar, är ju allt annat änn nöjd "
"Asså jag trodde inte de var SÅ kass kvalité, jag körde inte ens hårt med den "
"detta gör ju verkligen att man vill ha rs, har ingen något positivt att säga om dem"

Någon annan än jag som ser ett visst mönster med Aprilia..? :3freak


du är bara avundsjuk :fatta!
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
PEPPO! skrev:
Åkte som sagt o köpte nya stift, funkade utmärkt :D Trots att detta stift används i 2 km!! Sen såg jag förklaringen.. i affären har den stått ostrypt och sen när de strypte den o besiktiga den så hade de inte bytt stift... så det satt ett BR10EG stift (för FP cyklar) i min strypta :/
Bytte bara till BR8ES så blev den huuur lättstartad som helst utan krångel direkt :D

Tack för alla svar!


Glöm inte att sätta i rätt om/när du ostryper bara...
 

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Anton_Ljunghusen skrev:
So, han kör väl inte din hoj?

Vet man aldrig om det kommer en flygande ínspektion :p men men vi får se hur d blir med det där.. orkar inte att den skulle skära heller.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
PEPPO! skrev:
Vet man aldrig om det kommer en flygande ínspektion :p men men vi får se hur d blir med det där.. orkar inte att den skulle skära heller.

Skära för att den är ostrypt? Nejnej.. Det är väl en sprillans ny hoj du köpt, eller?
 

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Anton_Ljunghusen skrev:
Skära för att den är ostrypt? Nejnej.. Det är väl en sprillans ny hoj du köpt, eller?

Jaa... sant :p
Men först ska jag ta kort o allt sen får vi ser hur det blir .. cdi-strypningen ska iallafall av till o börja med.
 

Andybandy

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Ort
Klippan
Hoj
Yamaha Rd 125Lc
PEPPO! skrev:
Tjena, har precis köpt en sproilans RS125 Tuono.
Den har gått fint att starta osv, körde 2 km på test här i veckan och allt funka bra. Dagen efter satte jag den på tomgång för att värma upp den o då tog soppan slut. Jag åkte o hämta soppa (98 oktanig) och fyllde på.
Men sen dess har den vägrat starta :va

Har kollat stiftet (torkat, kollat så att det tänder mot cylinderkåpan), det kommer bensin men den vägrar ändå starta. Självklart är soppakranen på och nödstopp kollade. Har testat att choka och inte choka. Känns som om jag har gjort allt :3freak Batteriet är nyladdat från igår kväll och det funkar inte heller att springa igång den... någon som har en aning om vad problemet kan vara?

Tack !! :tomten

EDIT: Har även testat att hela lite bensin direkt ner i cyllen, men nehe! Den tände lite halv 2 gånger på en halvsekund men sen dog den direkt
igen. :confused:

ta av förgasaren och rengör den , verkar juee inte komma nån soppa fån förgasaren å in i motorn, vatt me om det på både pocketbikes, å mopeder.. kolla å se lyck till! :tummenupp
 

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Andybandy skrev:
ta av förgasaren och rengör den , verkar juee inte komma nån soppa fån förgasaren å in i motorn, vatt me om det på både pocketbikes, å mopeder.. kolla å se lyck till! :tummenupp

Tack för tipsen, men har dock redan löst det. Satt fel tändstift, plus att det verkade ha gått sönder :tummenupp Men nu är det avklarat!
 

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Ort
Vårgårda
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
PEPPO! skrev:
Aja nu var jag ute o testa igen .. kolla efter loppor och självklart fanns det inga (så pass nytt vore konstigt om det fanns). Skruva tillbaka allt o tryckte åt tändhatten hårt.

Helt plötsligt börjar den tända lite smått, men aldrig så den går igång. Den frustar bara. Testade åter igen att kolla gnistan mot cylinderkåpan, och den är mkt svag. Kanske är det ett nytt tändstift som behövs i alla fall :/
Låter den vila ett tag nu o får gå ut o testa snart igen.

Min var lika dan när jag hade köpt den och småkört på tomgång och så. Jag byte tändstift och laddade batteriet och sen gick den fint igen!!
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
Hade en rs i garaget och den hade väldigt känsliga tändstift....köp nytt tändstift rekomenderar jag... :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
om du läser min tråd där jag frågat hur deras aprilia pajat så var det en som fick cykeln pajad just för den var strypt alltså körde med porten nere, blev för hög värme när avgaserna blev bromsade :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top