Nya sulor! hjälp!!...

patR1k

Det kostar att ligga på topp..
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
snowracer tills våren kommer...
Tja! tänkte fixa nya däck till cykeln nu i dagarna men vet inte vilka jag ska välja, vill ju ha ett par schyssta me bra grepp i såklart :tungan
har ett par jag e extra intresserade av, är det någon som vet nått om dom här??

Pirelli Diablo Rosso

eller

Metzeler Sportec M3

just nu sitter det ett Dunlop Sportmax Radial 190/50 där bak på min R6a fast det ska va ett 180/55 enligt "instruktionsboken" vad spelar det för roll? vissa säger ju att storleken har betydelse :tuttar (ska jag köpa nya bak sulan i 190/50?) :confused:

Ha en trevlig natt/dag...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
190/55 gör din hoj mer trögstyrd men mer stabil i högre fart. Jag tycker att du ska satsa på ett 180/55 som passar din 600 bättre.

Angående däck så beror det ju såklart på vad du ska nyttja hojen till. Ströga i stan, köra landsväg, bandagar?

patR1k

Gick med
27 Mar 2008
Hoj
nu måste jag bara skaffa fram ett nytt bakddäck innan jag ska i väg å köra sporthojs kursen senare i april, (halva priset på försäkringen) man får ju inte ha för slitna däck när man ska va me på den.. sen så kommer man väl köra som vanligt, gasa på när tillfällen ges å köra på slingriga vägar.... gillar å köra snabbt ;) (synd bara att hojen inte går så snabbt) är inte 180 däck standard på sporthojar?

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
190/55 gör din hoj mer trögstyrd men mer stabil i högre fart. Jag tycker att du ska satsa på ett 180/55 som passar din 600 bättre.
Och 190/50 gör den ännu mer trögstyrd. ;) I övrigt kan jag bara hålla med.

synd bara att hojen inte går så snabbt
Har sett sådana pinna på rätt bra, så det är nog bara att använda högerhanden mer... :tungan

Last edited:

patR1k

Gick med
27 Mar 2008
Hoj

Har sett sådana pinna på rätt bra, så det är nog bara att använda högerhanden mer... :tungan

brukar snurra på handtaget så det tar stopp men då står mätaren bara på ca 240km/h (snabbt å snabbt?) men kul e det ju :tummenupp

kommer nog ta å köpa 180/55 som man ska ha..

Men samma där fram, mc meken satte på ett 120/60 däck men han sa nått om att det skulle va 120/?? egentligen.. antar att man helst ska ha dom dimensionerna det som står i instruktionsboken? gillar inte å skruva hoj, ROLIGARE å köra....

Tack för alla svar!
trevlig helg... blir väl bogesund i morrn?? :yoparty

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
brukar snurra på handtaget så det tar stopp men då står mätaren bara på ca 240km/h (snabbt å snabbt?) men kul e det ju :tummenupp

kommer nog ta å köpa 180/55 som man ska ha..

Men samma där fram, mc meken satte på ett 120/60 däck men han sa nått om att det skulle va 120/?? egentligen.. antar att man helst ska ha dom dimensionerna det som står i instruktionsboken? gillar inte å skruva hoj, ROLIGARE å köra....

Tack för alla svar!
trevlig helg... blir väl bogesund i morrn?? :yoparty

120/70 passar inte! Det kommer att nöta sönder din framskärm vid högre farter då däcket växer. Kör med 120/60.

Sorry! Menade 190/50 :)

Last edited:

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag vet inte... jag tycker nog att de flesta ställen där man kan hålla stumt i 240 är rätt ointressanta som hojvägar.:tungan På de ställen där åtminstone jag brukar ha roligast handlar det oftare om 100-150 vilket innebär att det faktiskt svänger en smula också. :)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring