Skatteavdraget för hem-pc tas som väntat bort vid årsskiftet.
Öh, vart vill du komma? Vill DU ha en dator hemma så är det väl inte mer än skäligt att DU betalar för den på precis samma sätt som DU köper allt annat DU har i DITT hemMatin skrev:2544073IDG
Skatt är ju härligt!
Den där tusenlappen börjar bli ganska så tunn nu med tanke på alla höjningar...
Esquire skrev:2544182http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,909402,00.html
NEJ!!!
De tar min enda last ifrån mig...
Kan de inte införa en extra skatt på socker och sockerhaltiga produkter istället? Det skulle säkert ha minst lika goda effekter för folkhälsan som att öka skatten på snus...
Men vaffan, den där Reinfeldt han ska ju bara döEsquire skrev:2544182http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,909402,00.html
NEJ!!!
De tar min enda last ifrån mig...
Kan de inte införa en extra skatt på socker och sockerhaltiga produkter istället? Det skulle säkert ha minst lika goda effekter för folkhälsan som att öka skatten på snus...
Starstriker skrev:2544201Well. De ska ju minska inkomstskatten, så du kommer få råd med ditt snus ändå........
Måste hålla med om att de har tänkt till lite här. Perfekt grupp att ge sig på, de kan ju inte välja om de vill betala eller inte. De med hempc sitter redan fast i avtalet med företaget.Bingo skrev:2544165Öh, vart vill du komma? Vill DU ha en dator hemma så är det väl inte mer än skäligt att DU betalar för den på precis samma sätt som DU köper allt annat DU har i DITT hem
Markus skrev:2544223Jag tror man bedrar sig om man tror att man tjänar så jävla mycket på den där inkostskattesänkningen, speciellt med tanke på hobbyn som förenar oss hojbröder*, men det handlar om vilket samhälle man vill ha på lite längre sikt än den 25:e nästa månad, och då vet jag att den här nya regeringen (full med kriminella, likt alla småpartier) är ett bättre alternativ än Fettos bananrepubliksregering.
*=världens töntigaste uttryck, kan alla inte bara sluta med det?
Ankan_84 skrev:2544231hmm, läste tidigare i tråden att det va 4400 som ska försvinna...
Reinfeldt o gänget vill ju införa 3 gånger så dyr a-kassa för de som har vanskliga jobb, snacka om omvänd Robin-hodd politik
Matin skrev:2544239Måste hålla med om att de har tänkt till lite här. Perfekt grupp att ge sig på, de kan ju inte välja om de vill betala eller inte. De med hempc sitter redan fast i avtalet med företaget.
Är väl inte så svårt att förstå att folk som kalkylerat sin privatekonomi efter vad den lovade månadskostnaden var, blir lite frustrerade när de blir utsatta för en höjning på upp till 200kr extra per månad? Är ju som man skulle tvinga på folk ett extra mobiltelefon abonnemang...
Saken skulle komma i ett helt annat ljus om de nya reglerna gällde nya hemPC-avtal.
Starstriker skrev:2544240Well. Min MC-försäkring kostar 3320 hel/hel. Blir det dubbelt så dyrt kan jag ta den smällen. Blir det tredubbla kan jag ta det också, men efter lite knorrande.
Markus skrev:2544256Dubbelt så dyrt, ja det är snittet på trafikförsäkringen på alla fordon. På trafikdelen kan man nog räkna med betydligt mer än så, resten berörs ju inte. För övrigt är en tusenlapp rena skämtet i sänkning, vad ska man med den till liksom? Köpa en tröja till i månaden? Hurra vad mitt liv kommer bli bra nu.
Jag är extremt arbetslös. Har en årsinkomst på ca 12000kr, så det känns inte som att en sänkt inkomstskatt kommer att göra några underverk för min egen ekonomi...Starstriker skrev:2544201Well. De ska ju minska inkomstskatten, så du kommer få råd med ditt snus ändå........
Esquire skrev:2544261Jag är extremt arbetslös. Har en årsinkomst på ca 12000kr, så det känns inte som att en sänkt inkomstskatt kommer att göra några underverk för min egen ekonomi...
Det är ju precis det som är grejen, det får man normalt inte. Giltiga orsaker brukar vara uppsägning eller pension eller liknande. Hade man kunnat lämna tillbaka hemPC´n hade det varit lugna gatan, då har man möjlighet att välja.Starstriker skrev:2544251
Men visst är det surt för de som redan har sin hem-PC. Å andra sidan kan man väl lämna tillbaka den (och alla andra multimediaprylar man köpte samtidigt) om man inte har råd?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|