Nya tider med de nya moderaterna

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
gaylord skrev:
2545152 :huvet hoppas att dessa 4 år går fort. många snorvalpar som hade rösträtt i år var ju knappt födda när överklasspartiet ledde landet på 90-talet, vi vet ju alla hur bra det gick:D men nu som då så kommer folk att lära sig sin läxa, man måste ju våga misslyckas för att lyckas:D

ZZZZZZZZzzzzzz ta från dom fattiga och ge till dom rika zzzzzzz ta från dom fattiga och ge till dom rika zzzzzzz ta från dom fattiga och ge till dom rika zzzzzzzzz ta från dom fattiga och ge till dom rika zzzzzzzzz ta från dom fattiga och ge till dom rika zzzzzzzz ta från dom fattiga och ge till dom rika,

väck mig om fyra år

Kan du utveckla lite vad som hände sist moderaterna ledde sverige.. Vad hände?

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Alla ni med en taxerad årsinkomst på över 400.000 lär väl vara glada i alla fall. :)

Dom rika blir rikare och dom fattiga blir fattigare. Jag tror inte att de blå kommer sitta 4 år nu heller. Folk har väl äntligen fattat vad det är dom har röstat fram. Fast här på SH är ju alla så jävla täta så ni är väl glada kan jag tro.

Och vad fan menar dom med att lägga ner Integrationsverket? Vad ska det ersättas med? :confused:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
Biturbo skrev:
2545184 Kan du utveckla lite vad som hände sist moderaterna ledde sverige.. Vad hände?

Jag kan... Det gick åt helvete... Det blev omval...D.v.s. dom satt inte hela mandatperioden ut...

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
lorkan skrev:
2545238 Alla ni med en taxerad årsinkomst på över 400.000 lär väl vara glada i alla fall. :)

Jag har ca 20.000:-/mån. Jag är lika glad för det, och är fortfarande glad att jag röstade bort vänsterpackets mögpolitik. Dina fördomar mot högerröstande människor är patetiskta. Du använder samma gamla floskler som flumvänstern gjort de senaste 70 åren eller så, är det din farsa som lärt dig rabbla dem?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ankan_84 skrev:
2545075 HUr svårt är det att fatta. T.ex. om man jobbar på SAAB i södertälje idag, där dom varslar ca 200 anställda... Om man har en jobb där så vill Reinfeldt o gänget driva igenom ett förslag där folk som är nära att bli uppsagda ska betala 3 dubbel a-kassa....
Detta för att man kan börja betala ännu mer på sin a-kassa innan man "kanske" blir av med jobbet...
Detta stod i Aftonbladet förra veckan, jag kan bara inte hitta en länk till det datumet, så om någon vill hjälpa mig så varsågod...
Tycker du att a-kassa är ett bidrag?? Tycker du att detta är ett bra sätt... Tänk folk som har jobbat 20-25 år och alltid har betlat a-kassa, ska dom helt plötsligt börja betala trippel a-kassa bara för att deras jobb hänger löst...

Tror inte du har fattat vitsen med a-kassa... Det hjälper folk som inte har jobb, sen att vissa missköter det, det är en annan sak.... Men man kan inte dra alla över en kam...

//Tack

Naturligtvis är a-kassa ett bidrag, men med namn som en försäkring. Om du undrar mer, eller så är du helt enkelt nöjd med att ha läst förra veckans Aftonbladet, så kan du kolla upp hur stor del som finansieras av medlemsavgifterna och hur stor del som finansieras med det offentliga. Jag förstår visst vitsen, jag har till och med utnyttjat den. ;)
Och jag fattar fortfarande inte varför du tror att det bara är industriarbetare som kommer få höjd premie.

För övrigt är det grymt kul att både du och korkan är så unga/obildade att ni inte vet att riksdagens mandatperioder var tre år fram till 1994 så ni lever i villfarelsen att det senaste borgerliga styret röstades bort i förhand. Vad gör ni i skolan nu för tiden egentligen? :hihi

lorkan skrev:
2545238
Och vad fan menar dom med att lägga ner Integrationsverket? Vad ska det ersättas med? :confused:

Ja tydligen behövs det inte så då behöver det inte ersättas. :mattias

Last edited:

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Ankan_84 skrev:
2545249 Jag kan... Det gick åt helvete... Det blev omval...D.v.s. dom satt inte hela mandatperioden ut...

Och det berodde på att vänstern fört en lysande politik till sista dagen innan de blev bortröstade?
Högern kom till ett dukat bord men brände alla chanser?
Världsekonomin gick som tåget men Sverige vände mot strömmen pga högern och gick ner sig totalt.

:va :huvet :gnissla

Idag har vi en enad högermajoritet.

Om alliansen lyckas med sitt mål att skapa jobb försvinner ju ännu fler väljare från bidragspartiet.
Sen kommer det ytterligare en ny kull väljare som lärt sig tänka själva till nästa val.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ni är mycket emotionella i den här tråden. De e inge bra :ajjabajja

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Biturbo skrev:
2545314 Kan du utveckla lite vad som hände sist moderaterna ledde sverige.. Vad hände?

Han och lorkan tror de förlorade en misstroendeomröstning. :tummenupp :D :lol
Mer resurser till skolan - NU! :hördu

Fixx_

Way beyond the line
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
Aprulla rs250
Ankan_84 skrev:
2545249 Jag kan... Det gick åt helvete... Det blev omval...D.v.s. dom satt inte hela mandatperioden ut...

Vore kul att få veta när var och hur det där omvalet ägde rum:rolleyes:

Inget jag fick vara medom iallafall:va

Läsa på lite?

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
honda
zykl0n skrev:
2545325 Och det berodde på att vänstern fört en lysande politik till sista dagen innan de blev bortröstade?
Högern kom till ett dukat bord men brände alla chanser?
Världsekonomin gick som tåget men Sverige vände mot strömmen pga högern och gick ner sig totalt.

:va :huvet :gnissla

Idag har vi en enad högermajoritet.

Om alliansen lyckas med sitt mål att skapa jobb försvinner ju ännu fler väljare från bidragspartiet.
Sen kommer det ytterligare en ny kull väljare som lärt sig tänka själva till nästa val.

tänk! jag hoppas det med men på ngt sätt så känns det så jävla fel att jag ska bli ledd av en minoritet som har GOTT om pengar, som aldrig behöver bekymra sig över hur ekonomin skall gå ihop, samt vill ta mina pengar för att göra sina redan RIKA medlemmar RIKARE, en liten överklassminoritet blir tätare och tätare medans majoriteten blir fattigare och fattigare, måtte gud förbjuda att jag blir sjuk eller skadad på jobbet:näsblod

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
gaylord skrev:
2545457 tänk! jag hoppas det med men på ngt sätt så känns det så jävla fel att jag ska bli ledd av en minoritet som har GOTT om pengar, som aldrig behöver bekymra sig över hur ekonomin...

Jag förstår att det kändes bättre när arbetarpartiet styrde landet.

Bifogat

• Tillsamans.jpg
    Tillsamans.jpg
    106.2 KB · Visningar: 66

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Skalman skrev:
2545267 Jag har ca 20.000:-/mån. Jag är lika glad för det, och är fortfarande glad att jag röstade bort vänsterpackets mögpolitik. Dina fördomar mot högerröstande människor är patetiskta. Du använder samma gamla floskler som flumvänstern gjort de senaste 70 åren eller så, är det din farsa som lärt dig rabbla dem?

Har din farsa betalt din sporthoj ?

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
gaylord skrev:
2545457 tänk! jag hoppas det med men på ngt sätt så känns det så jävla fel att jag ska bli ledd av en minoritet som har GOTT om pengar, som aldrig behöver bekymra sig över hur ekonomin skall gå ihop, samt vill ta mina pengar för att göra sina redan RIKA medlemmar RIKARE, en liten överklassminoritet blir tätare och tätare medans majoriteten blir fattigare och fattigare, måtte gud förbjuda att jag blir sjuk eller skadad på jobbet:näsblod

Så du menar att de som satt i S regeringen var låginkomsttagare då eller?

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
stordrulen skrev:
2545610 Har din farsa betalt din sporthoj ?

Är dina föräldrar syskon?

Jag är 35, jobbar och bor i centrala Malmö. Du får gissa vem som betalt hojen och vem som står för och betalar för försäkringen. Tvivlar dock på att du klarar av att gissa rätt.

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Bingo skrev:
2544577 Jaja, men så är det ju med skatter. Det är bara idioter som förutsätter att skattesystemet kommer att vara oförändrat över tiden. Du skulle vart med när avdragsrätten för utgiftsräntor begränsades för många år sen. Oboy, det var en omlägging som slog det! Det här är ju ingenting och vill man kan man dra upp hur många exempel som helst - genomförada av socialdemokratiska regeringar, av borgerliga regeringar och av sossar och borgare i djupaste samförstånd.

Jag noterar förresten att medlemmen i Svenska motståndsrörelsen ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_motståndsrörelsen ) skriver i tråden. Har det något med muslimer att göra eller är han fegat ur och låtsas som ingenting nu när hans sidekick AdolfHitler017, eller vad det nu var, är borta :confused:

Länkade mig vidare från wikipedia till organisationens hemsida där man kan läsa att
Tidigare har bl.a. obekräftade källor gjort gällande att Folkpartiets Lars Leijonborg i själva verket är ett UFO.
Det mina damer och herrar, detta är humor!
Vilka nötter!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Rikkard skrev:
2544393 Om nu detta är så jobbigt hur kunde du då rösta för det?:va
Fettot skulle bort, därför röstade jag blått. :fakta

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...