Nya tider med de nya moderaterna

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
t-rex skrev:
Men visst, börjar det hagla 'vart är det här landet påväg' trådar redan nu så är det väl tydligt att eventuella problem i det här landet inte har något att göra med dess ledning, men desto mer med inställningen hos dess invånare.
Haha, det var roligt skrivet :D

Ta åt er, gnällspikar :tummenupp

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Markus skrev:
2547107 Alltså, jag har suttit i möte tills nu och hade faktiskt förväntat mig att få veta vad fan som hände 1994 egentligen. :mad: lorkan? ankan?

94? Det var val då. Socialdemokraterna vann, nästan 50% av rösterna. Bildade regering med vänsterpartiet och Calle lämnade in sin avskedsansökan.

Det var vinter-OS i Lillehammer. Sverige vann sitt första OSguld i hockey. Peter Forsberg och Tommy Salo stora matchhjältar.

Vi tog brons i fotbollsVM. Jävla sportår det var. :yoparty

Vi gick med i EU också om jag inte minns fel. Vilket fiasko.

Den där knäppskallen på Stureplan skjuter ihjäl typ 4 människor och skadar ett 20-tal. Han fick livstid.

Estonia förliste och nästan 500 svenskar miste livet.

Och sist men inte minst, Kalle Anka fyllde 60 år 1994.

Antagligen hände det en hel del mer 1994, men det här är väl de största händelserna. Jag vill inte förstöra tråden, så vi kanske kan göra en annan tråd, du&jag Markus, och klargöra mer exakt vad som hände 1994. Vad gjorde du 1994 förresten?

Ukiwaza skrev:
2546440 Dagis i Klippan ?????????

Det där var faktiskt lite kreativt, du kanske kan lära dig saker trots allt? :tummenupp

Last edited:

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
lorkan skrev:
2547469

Det där var faktiskt lite kreativt, du kanske kan lära dig saker trots allt? :tummenupp

Försöker du att härma korvis?
No chans, du är bara en snorunge med besserwisserkomplex.:D

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Ukiwaza skrev:
2547506 Försöker du att härma korvis?

Va? Härma korvgubbe? Utveckla gärna. Om du kan vill säga. :) :tummenupp

Ukiwaza skrev:
2547506 Försöker du att härma korvis?

No chans? Vilket språk var det?

Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
supergirl skrev:
2546454 Men det var höginskomstagarna som har hög marginakskatt som tjänade mest på dem en dator som kostar exempelvis 600 i månaden kostar för en låginkomsttagare ca: 420kr för en höginkomsttagare kostar samma dator max 300kr, ännu mindre om man har riktig hög lön.

Så hem PC paketet var inte till för att gynna låginkomsttagare. Anledningen till att man införde hem PC var att man ville öka datakompetens inom Sveriges befolkning och få så stor andel som möjligt av hushållen att ha en dator och vara uppkopplade. Sverige ligger fortfarande i toppen när man ser till hur många % av ett lands invånare som äger en dator och har fast uppkoppling.

Det där är ju inte ens ett argument. Höginkomsttagare betalar marginalskatt så de beskattas i större utsträckning. Gissningsvis var inte dessa målgruppen eftersom de ändå kan köpa kapitalvaror. Sverige ligger i toppen till viss del tack vare hempc köpen. Menar du att större andelen av hushållen var höginkomsttagare?

Det är ju märkligt. Det gynnar inte låginkomsttagare för att höginkomsttagare också var gynnade?

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Skadan är väl redan skedd nu. Även om S skulle komma till makten igen tror jag inte de har för åsikt att dumpa försäkringspremierna till "låga" nivåer igen (försäkringarna verkar ju vara en springade punkt här på forumet). Jag tror detta hade kommit oavsett, så varför inte ge det en chans och se vad de blåas strategi leder till? Jag menar...fisar kommer ju inte lukta gott igen bara för att om vi skulle sätta tillbaka den gamla regeringen.

Landets befolkning visste vad de hade, men visste inte vad de skulle få. ÄNDÅ valde man att byta regering...så något måste ju varit fel med den gamla. Enda anledningen att byta ifrån tex en Honda (man vet vad man har) till en Ducati (men vet inte exakt vad man får) är väl för att man just vill åt det dära lilla extra, men samtidigt kan det kosta mera än vad de smakar i vissa hänseenden. Kass liknelse...men iaf.

Själv "missade" jag att rösta...var ute o körde hoj! :yoparty
Ytterliggare ett av mina meningslösa inlägg.

//KaliZ "ducce-wannabe"

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
KaliZ skrev:
2547646 Skadan är väl redan skedd nu. Även om S skulle komma till makten igen tror jag inte de har för åsikt att dumpa försäkringspremierna till "låga" nivåer igen (försäkringarna verkar ju vara en springade punkt här på forumet). Jag tror detta hade kommit oavsett, så varför inte ge det en chans och se vad de blåas strategi leder till? Jag menar...fisar kommer ju inte lukta gott igen bara för att om vi skulle sätta tillbaka den gamla regeringen.

Landets befolkning visste vad de hade, men visste inte vad de skulle få. ÄNDÅ valde man att byta regering...så något måste ju varit fel med den gamla. Enda anledningen att byta ifrån tex en Honda (man vet vad man har) till en Ducati (men vet inte exakt vad man får) är väl för att man just vill åt det dära lilla extra, men samtidigt kan det kosta mera än vad de smakar i vissa hänseenden. Kass liknelse...men iaf.

Själv "missade" jag att rösta...var ute o körde hoj! :yoparty
Ytterliggare ett av mina meningslösa inlägg.

//KaliZ "ducce-wannabe"

Mja, 35% av svenska folket ville faktiskt ha S som regering, sen att högerblocket fuskade och gick ihop är en annan femma! :mad :D

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
lorkan skrev:
2547703 Mja, 35% av svenska folket ville faktiskt ha S som regering, sen att högerblocket fuskade och gick ihop är en annan femma! :mad :D

Haha... ja så långt tänkte jag ju inte. :D
//KaliZ

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
Jag tycker att höja försäkringen är rimligt, höjning på bensinen är ok. Att ta bort avdraget på fackavgiften är ok.

Men det jag inte fattar är varför de ska jiddra med fackavgiften. Är det inte lite snett att de ska tvinga folk ur facket?

Och det sjukaste av allt: Tobaks-skatten. Detta har ju redan prövats, och det minns vi ju hur det gick. Smugglare etablerades och varenda jäkel köpte av dem. Nu när smugglingen äntligen slutat och priserna är på vettiga nivåer då ska de höja igen. Helt oförståeligt.

Det blir jävlar inga extra pengar i vanligt folks plånbok, jag fattar inte hur i helvete de kan påstå det. Även om förlusten är relativt liten så är det ändå en förlust.

Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
lorkan skrev:
2547425 Var i mitt inlägg hittade du fördomar om högerröstande människor? Och nej, både min mor&far är blåa, om du ville veta det.

lorkan skrev:
Alla ni med en taxerad årsinkomst på över 400.000 lär väl vara glada i alla fall.

Dom rika blir rikare och dom fattiga blir fattigare. Jag tror inte att de blå kommer sitta 4 år nu heller. Folk har väl äntligen fattat vad det är dom har röstat fram. Fast här på SH är ju alla så jävla täta så ni är väl glada kan jag tro.

Om inte ovanstående var riktat mot de som röstade blått vet jag inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg. Fördomarna ligger i att högerröstande är höginkomsttagare, att alla på SH är skittäta (M fick 70% eller så i en valpoll här) osv. Jag tror inte medelsporthojpunktcomsurfaren är så jävla tät. "dom rika blir rika osv." är en gammal flumvänsterklysch från jagvetintenär. Den är fantastiskt uttjatad, och inte ens relevant. I den nya politiken är det de som har jobb som tjänar på det. Hur kan detta missgynna de s.k. arbetarna? 1000kr mer i plånkan är värt fans så mycket mer för en arbetare än för en höginkomsttagare. Ditt resonemang påminner om restauranghistorien jag postade för ett par veckor sen.

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Skalman skrev:
2545940 Är dina föräldrar syskon?

Jag är 35, jobbar och bor i centrala Malmö. Du får gissa vem som betalt hojen och vem som står för och betalar för försäkringen. Tvivlar dock på att du klarar av att gissa rätt.

På fråga ett svarar jag pappa.
Vad du står för är jag på det klara med.
Sen tror jag pappa betalar även försäkringen,Om Moderater nu betalar det.

Alla rätt ?

/Puss & kram.

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
lorkan skrev:
2547469 94? Det var val då. Socialdemokraterna vann, nästan 50% av rösterna. Bildade regering med vänsterpartiet och Calle lämnade in sin avskedsansökan.

Det var vinter-OS i Lillehammer. Sverige vann sitt första OSguld i hockey. Peter Forsberg och Tommy Salo stora matchhjältar.

Vi tog brons i fotbollsVM. Jävla sportår det var. :yoparty

Vi gick med i EU också om jag inte minns fel. Vilket fiasko.

Den där knäppskallen på Stureplan skjuter ihjäl typ 4 människor och skadar ett 20-tal. Han fick livstid.

Estonia förliste och nästan 500 svenskar miste livet.

Antagligen hände det en hel del mer 1994, men det här är väl de största händelserna. Jag vill inte förstöra tråden, så vi kanske kan göra en annan tråd, du&jag Markus, och klargöra mer exakt vad som hände 1994. Vad gjorde du 1994 förresten?

Fan Lorkan, vad har hänt? Käkat c-vitamin? Nu växte du lite! :tummenupp

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
stordrulen skrev:
2548248 På fråga ett svarar jag pappa.

Alla rätt ?

/Puss & kram.

:hihi :hihi

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Skalman skrev:
2548220 Om inte ovanstående var riktat mot de som röstade blått vet jag inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg. Fördomarna ligger i att högerröstande är höginkomsttagare, att alla på SH är skittäta (M fick 70% eller så i en valpoll här) osv. Jag tror inte medelsporthojpunktcomsurfaren är så jävla tät. "dom rika blir rika osv." är en gammal flumvänsterklysch från jagvetintenär. Den är fantastiskt uttjatad, och inte ens relevant. I den nya politiken är det de som har jobb som tjänar på det. Hur kan detta missgynna de s.k. arbetarna? 1000kr mer i plånkan är värt fans så mycket mer för en arbetare än för en höginkomsttagare. Ditt resonemang påminner om restauranghistorien jag postade för ett par veckor sen.

Men vi kan väl åtmistone enas om att dom som tjänar mest på det här är dom som har gott om pengar, till exempel dom som sitter i regeringen. Eller hur?

Pensionärer, sjukskrivna, arbetslösa osv, är dom som får det jobbigare nu. Eller hur?

Även fast dom sänker&slopar arbetsgivaravgifter m.m kommer det ju finnas folk som blir utan jobb. Folk som vill ha ett jobb. Eller hur?

Och dessa kommer får det svårare nu. Medans dom som redan har gott om pengar kommer få det bättre. Eller hur?

Enkla påståenden som du bara behöver svara Ja eller Nej på. Svarar du Nej får du gärna utveckla.

Och jo, det var såklart riktat mot dom som röstade blått, ser bara inte att jag har fördomar och tror att alla som röstar blått är skittäta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ukiwaza skrev:
2547506 ...du är bara en snorunge med besserwisserkomplex.:D
Inte alls, han är även tjock. :fakta Det är inte så bara, själv var jag smal när jag var femton, det var bara.

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
stordrulen skrev:
2548248 På fråga ett svarar jag pappa.

Alla rätt ?

/Puss & kram.

Ja, naturligtvis. Fast nog borde det väl vara läggdags för dig nu? klockan är över 8. När du mognat till lite kanske jag bemödar mig med att besvara dina korkade inlägg igen. Vem vet, jag kanske t.o.m. tar bort dig från min ignorelista om några år.

lorkan skrev:
2548364 Men vi kan väl åtmistone enas om att dom som tjänar mest på det här är dom som har gott om pengar, till exempel dom som sitter i regeringen. Eller hur?

Nej. Varför det inte är så får du själv försöka räkna ut. Se även restauranghistorian.

Ankan_84 skrev:

Lägg märke till att på fråga 1, "är dina föräldrar syskon?", svarade han "pappa". Lägg också märke till att han svarade att han vet vad jag står utan att jag ens frågat om det (frågan löd "vem som står för och betalar för försäkringen"). Ni borde tycka det var bra att borgarna vann då de lovat att förbättra skolan. Några av er verkar verkligen behöva det.

Last edited:

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Skalman skrev:
2548667 Ja, naturligtvis. Fast nog borde det väl vara läggdags för dig nu? klockan är över 8. När du mognat till lite kanske jag bemödar mig med att besvara dina korkade inlägg igen.

Helt rätt.
Strunta i det,När det är något som man som Moderat inte kan eller vill.
Som att betala för sig tex,Eller stå för vad man gör eller säger.

Eller ändå bättre,Sjukskriv dig på skattebetalarnas bekostnad som dom nya ministrarna när det känns jobbigt.:tummenupp

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
stordrulen skrev:
2548729 Helt rätt.
Strunta i det,När det är något som man som Moderat inte kan eller vill.
Som att betala för sig tex,Eller stå för vad man gör eller säger.

Eller ändå bättre,Sjukskriv dig på skattebetalarnas bekostnad som dom nya ministrarna när det känns jobbigt.:tummenupp

Jag kan, frågan är om det är värt att lägga tid på, när du inte ens klarar av att läsa innantill.

Om du inte redan förstått det så betalar JAG min hoj, JAG betalar min försäkring, JAG står för försäkringen. Det kanske du också kan göra när du blir stor och stark någon gång om 15-20 år eller så. Seså. Till sängs nu.

edit: Sen när är det skattebetalarna som betalar min sjukskrivning? Din okunskap blir mer och mer hårresande för varje inlägg.

Last edited:

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
Skalman skrev:
2548220 1000kr mer i plånkan är värt fans så mycket mer för en arbetare än för en höginkomsttagare.

Men är inte detta beroende på inkomst? Har man feting lön så får man ännu mer i fickan. Så om man tjänar 10 000 får man en tusing extra och tjänar man 100 000 får man typ 10 000 extra i plånkan? Siffrorna är exempel, men du förstår hur jag menar.

Själv kommer jag gå back på det här. Om man drar av försäkring+bensin+fackavgift+tobak (som alltihop blir dyrare), från de där 500-1000 kronorna.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept