Nya yamaha mt 09 tracer

Någon som vet om de sidoväskorna är gjorda av?
Plast eller tyg? Om de är tyg hur låsningsbara och vattentäta är de?

Den här typen av hojar verkar vara de facto mainstream sen sisådär 5 år tillbaka. Gathoj med upprätt sittställning och offroad-inspirerat utseende. Föredrar själv rena street-hojar som CB1000R. Sittställningen måste vara lätt framåtlutad för att jag ska tycka att den är bekväm.

Nån fler än jag som dreglade över denna på mässan?
Min nästa hoj kan mycket väl bli en tracer

Vad man ska ha den till?
Alltsåeeh... vad gör en hoj med den körställningen och offroad-light-utseende bättre än en vanlig nakenhoj? Såna hojar får mig att associera till bilar uppsminkade med plastskärmar och alufärgade plastpaneler för att likna nåt de inte är.

Njäe, jag håller med Pledians. :tummenner

Tja

Två snabba :

1, Rätt snygg
2, Inte riktigt mitt koncept dock (med tankväskor och långtouring).

Ändå inget som säger att det inte kommer att bli så en dag. Min fru och bönpallen på Crossplanen kommer ju inte speciellt bra överens. Skulle kunna gå så långt som att säg att det är den mest skjutsodugliga cykeln ever...........MEN, den har heller aldrig varit tänkt att användas på det viset. Varken av fabriken eller av mig :rolleyes:

Vill vi åka bägge tar jag min FZR1000 :tummenupp

Enda egentliga skillnaden mot en mt-09 jag hittar är att den har vindruta som standard. Tycker Prispåslaget är helt galet för den rutan.

Enda egentliga skillnaden mot en mt-09 jag hittar är att den har vindruta som standard. Tycker Prispåslaget är helt galet för den rutan.

Nja det är mer än vindrutan som skiljer:D
Tracer är längre, bredare och tyngre för att den ska vara mer anpassad för två personer. Större tank och helt annan design är ytterligare skillnader..

Vanliga mt09 är en riktigt busig hoj och väger 20kg mindre än tracer. Har inte provkört tracer ännu men den siktar ju sig klart in på målgruppen som vill åka längre, bekvämare och oftare med passagerare osv.

Min står på Bike i Göteborg...väntar bara på nummerplåten..

Jag har haft alla typer av hojar bl.a turbohoj, senast var en KTM 1190 adv som tyvärr bara funkade i 140 mil och stod på verkstan i 6 månader för åtgärd..

Under tiden fick jag låna flera hojar bl.a en MT-09, och sa till mig själv att: om Yamaha någonsin sätter den motorn i ett chassi typ "adventure", så köper jag en sådan.

Så nu är det bara att hoppas a jag hade rätt:tummenupp att den är som jag tror att den är.:D

Min står på Bike i Göteborg...väntar bara på nummerplåten..

Jag har haft alla typer av hojar bl.a turbohoj, senast var en KTM 1190 adv som tyvärr bara funkade i 140 mil och stod på verkstan i 6 månader för åtgärd..

Under tiden fick jag låna flera hojar bl.a en MT-09, och sa till mig själv att: om Yamaha någonsin sätter den motorn i ett chassi typ "adventure", så köper jag en sådan.

Så nu är det bara att hoppas a jag hade rätt:tummenupp att den är som jag tror att den är.:D

hur trivs du med hojen???

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...