Nya Yamaha MT-10 och XSR900

Vad tycker du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja fick min för 2 veckor sen=)

Du får gärna lägga upp en bild på den. Det är alltid kul att se hur de ser ut när bilderna inte är tagna av reklam/pressfotografer.

Jag tror jag gillar utseendet, men jag gillar å andra sidan även BMW K1300R

K1300R.jpg

holly775

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2016
Hoj
Yamaha MT-10 2016
Ja det är ju en jäkla tur alla har olika smak,sj tycker jag ju inte Ducati är någon skönhet men som sagt ....

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Ja det är ju en jäkla tur alla har olika smak,sj tycker jag ju inte Ducati är någon skönhet men som sagt ....

Håller med, Ducati är kända för att vara fula. I alla reviews/tester så brukar testförarna kommentera om just hur fula Ducati är. Jag tycker dock att det gäller alla Italienska maskiner. Dom kan inget om design :gråta vi inte inte ens börja prata om bilarna, herregud så fula :huvet

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Diskuterar ni på allvar vad som är rätt och fel när det gäller utseende?? :va Det är ju för fan högst personligt vad man gillar/ogillar! Så ut och kör hoj med er istället! :)

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021

Vi har alla olika smak. Jag ägde den första generation BMW 1-serie, många ogillade designen men jag älskade den. Finns inget rätt eller fel i ämnet design.

Vad för färg blev det? (hoppas du valde blått ;))

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Är det ens möjligt att ha en passagerare på MT 10? Tycker att fotpinnarna verkar sitta i en riktig skarp vinkel.

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Är det ens möjligt att ha en passagerare på MT 10? Tycker att fotpinnarna verkar sitta i en riktig skarp vinkel.

Min flickvän sa att hon satt bra bakpå när vi provsatt den på mässan iallafall :) hon sitter bra även på min Mt09.

Last edited:

Fredrikmehlin

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
Triumph Street Triple 675R -13
Jag måste säga att jag är imponerad av MT-10.
Var och provkörde den och jag gillade den bättre än Tuono 1100 v4r och S1000R.
Gillade motorn, väldigt bra klipp i den!
Perfekt karaktär, lite av och på känsla och inte så finkänslig. Rätt lik mt-09.
Bromsarna har inte riktigt det där klippet jag gillar men det finns bromsar.
Skön i chassit, kändes liten lätt och busig.

Jag tycker det är en riktigt busig Yamaha.
Elektroniken var smart uttänkt.
Tex superduke där det är allt eller inget så har Yamaha på tcs 3 (högsta läget) wheelie control och på läge 2 bara tcs och ingen wheelie control.

Jag tror att om jag idag skulle hosta upp pengar för en ny cykel så hade jag valt MT-10 före Tuono, S1000R och faktiskt Superduke 1290 också.

Grymt förvånad över MT-10 när MT-09 inte alls imponerade på mig.
Far och provkör!

holly775

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2016
Hoj
Yamaha MT-10 2016
Från början så skulle jag ha en 1290 men blev inte imponerad av den så lik 990n man hade när dom kom,så provade mt-10 gillade den bättre men håller med bromsarna är väl inte 100. Så nu väntar man bara på acra system så man får plocka bort original och kat

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Provkörde både mt-09 och mt-10 igår och intrycken från mt-10 är kanon! Så trevlig motor! Lugn när man vill cruisa och vild när man vill rejsa lite. Mt -09 föll mig inte i smaken..

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Provkörde både mt-09 och mt-10 igår och intrycken från mt-10 är kanon! Så trevlig motor! Lugn när man vill cruisa och vild när man vill rejsa lite. Mt -09 föll mig inte i smaken..
Hur upplever du mt10 jämfört med fz1:an?

Läste för övrigt häromdagen att mt10 var den mest sålda hojen i USA i juli, alla kategorier inräknade, så nåt har dom gjort rätt med den även om smaken är som baken gällande utseendet

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Hoj
Fazer One
Hur upplever du mt10 jämfört med fz1:an?

Läste för övrigt häromdagen att mt10 var den mest sålda hojen i USA i juli, alla kategorier inräknade, så nåt har dom gjort rätt med den även om smaken är som baken gällande utseendet

Upplevde det som att jag hade lite mer utrymme för benen på 10:an (jag är 186cm lång) sen var det lite mindre vibrationer, tightare låda ja det mesta var något vassare som sig bör då FZ1:an kom till värden för 10 år sedan.

Det kändes dock inte surt att sätta sig på FZ1:an efteråt så den står sig ganska väl:) de är faktiskt ganska lika i "kurvtagningsvänlighet" men 10:an har ju lite vassare fjädringskomponenter vilket märks en del. En annan reflektion är att ettan kändes otroligt låååång.

Crossplanemotorn är ju också ett mästerverk! Hatten av för Yamaha!

ladelai

The Patriots
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Yamaha R1, Yamaha MT-07
Jag gillar dragläget i omröstningen, etta eller nolla!

Vi var och hämtade en MT-07 på Yamaha center i Karlstad i veckan och hade då chansen att kolla in xrs900 lite närmare. Blev lite smått sugen på att överväga ett byte från R1an till xrs900 nästa säsong. Jag tycker den är riktigt stilren i anniversary versionen.

MT-07/MT-09/MT-10 med 2016 neongröna fluo är riktigt snygga.
https://cdn.yamaha-motor.eu/product...a-MT-07-Moto-Cage-EU-Night-Fluo-VR360-023.jpg
Jag gick själv igång på de neongröna detaljerna på promotion bilderna till MT-07 men när jag frågade Yamaha killarna om saken verkar det som att de inte finns och de hade inte riktigt någon förklaring till det och menade på att de inte hade fått någon ytterligare information från Yamaha själva.
Det tycker jag var lite surt då tillbehören finns i svart alternativt i de tidigare årsmodellernas specialversion "moto cage" men då i blått och rött. I värsta fall får man väl ta och lacka om dessa detaljer. Det rör sig om motorbågar, kylkåpor, motorskydd och möjligen handtagsdetaljer. Det här är möjligen lite off topic men kan vara värt att veta för någon.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept