Nyare

Zolla gsx

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Suzuki Gsxr-600
Helt färsk på forumet o kommer behöva en del tips.. Har varit inne flera gånger o kollat runt men nu var det dax..
Hoppas jag inte blir utsparkad:confused: eftersom jag ännu inte har varken cykel el. kort men allt är på gång. Det är nu till sommaren som de ska bli av. Så tips om jag ska börja med drömmen Gsx 600 r el...

Hoppas man kan få en dunk i ryggen:D

Säger Hejzz o hoppas på ett välkommen!!:tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej å välkommen! :hej

Nej, börja inte med en 600, för den får du inte köra upp med iaf, det måste vara minst 700 kubik. Dessutom är dom inge vidare att övningsköra med! Köp en gammal GSX750 (nakenvarianten) eller en CB750. Kostar inget att försäkra, väldigt slitstarka och tål att tappas omkull :tummenupp Kostar från 10kkr till 20kkr, men du får igen pengarna när du säljer! :)

Zolla gsx

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Suzuki Gsxr-600
Ok,
GSX750 (nakenvarianten) eller en CB750.. Tack visste inte att man måste köra upp med minst 700 kubik.. Men är jag ute o cyklar om man köper en och övningskör med..??

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Ja, eftersom R-hojar är svårare att krypköra med, dom är inte byggda för det helt enkelt. Att dessutom övningsköra med en hoj och köra upp med en annan är ju bara att krångla till det i onödan ;)

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Ok,
GSX750 (nakenvarianten) eller en CB750.. Tack visste inte att man måste köra upp med minst 700 kubik.. Men är jag ute o cyklar om man köper en och övningskör med..??

Jag tycker du gör rätt i att köpa hoj och övningsköra med, så länge du har nån polare som du kan övningsköra med. :)
Och som Hoztic säger så är det svårt att krypköra med en R-hoj. Det är lågfartsmomenten som är det svåra under uppkörningen. Typ att hålla balansen och öva in krypkörartekniken. Det tyckte iaf jag var svårast och verkar som att de flesta andra oxå tyckt det. Att köra fort med hoj det kan däremot vem som helst. :)
Men sen köpte jag faktsikt själv en R-hoj som förstahoj ska jag kanske tillägga. :) Körde upp med körskolans hoj sen.

Zolla gsx

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Suzuki Gsxr-600
Tack för svaren har redan kollat runt på andra hojjar men det smärtar lite, fast det blir ju roligare sen när man fått kortet och köper en R.. När jag kanske lärt mig mer om att smyga lätt med cykeln.. :)

Blir säkert fler inlägg från mig med funderingar!! :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!