Ja, förmodligen... Vilken bra idé. Jag åker nu då
...eller inte
jo komigen nu ,jag kan möta dej inne i stan
.... eller inte
Ja, förmodligen... Vilken bra idé. Jag åker nu då
...eller inte
Ja, jag har inte fått annat än dåligt bemötande på Bike, servar min cykel nere i Karlskrona.
Jag tycker Bike suger kuk
Edit: NEJ, flottiga fingrar är INTE ok, det är så jävla enkelt för dem att torka av hojen innan dem lämnar ut den. För dem pengarna man betalar så skall man inte förvänta sig mindre.
Nämen, nu pruttade jag igen! Helt galet ju, fniss .
Där har nog meken rätt faktiskt, du kan trycka packningar i motorn eller så trycker den upp olja genom vevhusventilationen, har själv hänt mig. Dock så ska det vara typ en halvliter eller mer olja för mycket isåfall.Alltid skönt med lite medkänsla & lika åsikter
Ofan, det du säger lättar ju inte på trycket direkt
Mekanikern jag pratade med när jag hämtade cykeln verkade inte ha alla kort på rätt ställe dock.
Jag hade hällt i lite mer olja än nödvändigt i hojen. Då kläcker han ur sig "Det är inte bra att du hällt i för mkt olja då det blir högre tryck och det kan bla bla bla"
Vadå högre tryck? Pumpar pumpen mer/hårdare för att det är mer vätska i systemet? Bah!
Förtydligat: Ett akvarium fyllt till hälften med vatten & en pump på det. Sen fyller du det till fullo, hur påverkar det effekten på pumpen? Inte alls
Jag hade hällt i lite mer olja än nödvändigt i hojen. Då kläcker han ur sig "Det är inte bra att du hällt i för mkt olja då det blir högre tryck och det kan bla bla bla"
Vadå högre tryck? Pumpar pumpen mer/hårdare för att det är mer vätska i systemet? Bah!
Förtydligat: Ett akvarium fyllt till hälften med vatten & en pump på det. Sen fyller du det till fullo, hur påverkar det effekten på pumpen? Inte alls
Bla bla bla, ja, jag har inget bättre för mig, och överfylla är inte bra.
inte bakfylla heller.
Om man sen sänker ner ballongen några meter i vatten så kan du fylla på mer luft
Äntligen jävlar har jag fått tillbaka datron som varit på service. Det skulle ta ca 10 arbetsdagar att byta hårddisk. Det tog 28 arbetsdagar innan jag fick tillbaka datorn. Snacka om dålig service. Det måste vara rövhål som lagade den.
vätskor är inte komprimerbara. Ett fyllt akvarium svämmar över om du överfyller, och är öppet i toppen.
En överfyller du motorn på olja, så blir det mindre utrymme för oljan när den expanderar av värmen (såsom även vatten gör, expanderar vid värme och kyla) Luften i tomrummet kan komprimeras, i ett slutet kärl, men finns det för lite luft, och för mycket olja, så måste överskottet pressas ut någonstans, t.ex vevhusventilationen. Eftersom det inte är fritt utrymme i motorn, så blir det ett högre motstånd för pumpen tills dess att det jämnat ut sig.
Ta en ballong, öppna kaffeburken och stoppa ner ballongen. Försök sen blåsa upp ballongen. Vad händer när ballongen är fylld så den tar emot väggarna runt om? Det blir tungt, precis som för oljepumpen.
Om du sen gör ett nytt försök, men tar bort en bit av burken, så kommer det bli tungt att blåsa upp ballongen, men den kommer leta sig ut genom hålet i botten.
För mycket olja, för högt tryck(avsaknad på luft som komprimeras).
Samma sak kan du göra med en flaska med vatten och en frys. Fyll flaska till hälften och frys in den. Vattenivån stiger när det blir is.
Ställ sedan in en full flaska utan luft, och med kork. Om korken håller, så kommer flaska spricka (går sönder vid svagaste punkten)
Bla bla bla, ja, jag har inget bättre för mig, och överfylla är inte bra.
inte bakfylla heller.
Dvs använd bara hojen på ett djup av ca 2-3 m
Dvs använd bara hojen på ett djup av ca 2-3 m
Du får ju ha en fräkk åffråad med snorkel då ju
Om man sen sänker ner ballongen några meter i vatten så kan du fylla på mer luft
Hmm, vem faun är inte det...
...men, inga pengar och ingen sovplats i götet så denna veckan blir det lugnt.
Skål på dig Jessan
Skål på dig Jessan
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari