Nybörjare här! =D

JesperEriksson

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Grängesberg
Hoj
2008 Yamaha YZ250F, 2003 Honda CR250R, 1999 Honda CR125R
Tjenare, jesper heter jag och är ny på denna sida/detta forum!
hoppas ni är snälla :rolleyes:

Jag kör en Yz 250 och ska byta upp mig.
Hade tänkt mig en 426:a för att få lite mer power.
Jag är ingen tävlingsåkare utan mer utav en glidare som motionskör! :yoparty

Tror ni Yamaha 426 blir bra? :va

Tack på förhand!
Mvh Jesper! :tummenupp
 

Bifogat

  • cross.jpg
    cross.jpg
    56.5 KB · Visningar: 65

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Jag tror inte att det blir något uppgradering i effekt om du gör det bytet...Men däremot så kommer du nog uppskatta att 426:an är en riktig slitvarg, och väldans rolig att köra. Jag ångrar bittert att jag sålde min.

Haft en kx250 (92:a) samt sen en yz426f -01, och det skiftet vart som natt och dag... det skiljde ju åtskilliga år iofs. Men jag kom bättre överens med 4-t än med 2-t pga den linjära effekten...

Och kom ihåg att 426:an har manuell dekomp vilket kan vara lite bökigt i startsekvensen till en början tills du fått in knycken, samt att de är notoriska stiftätare om man kör "kärring stopp" med dem.

Ett par bilder på mig och min 426:a. :tummenupp
 

Bifogat

  • sport-kastlosa_5267.jpg
    sport-kastlosa_5267.jpg
    219.5 KB · Visningar: 53
  • Jag hoppar.JPG
    Jag hoppar.JPG
    154.6 KB · Visningar: 52
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är du en glad motionär som bara kör för att det är kul - behåll tvåtaktarn'.

Effektmässigt så är det nada skillnad, du får lite mer botten bara, på bekostnad av betydligt mer saker som kan gå sönder...sköter du din hoj är det absolut den billigaste/roligaste lösningen. :)

Been there, done that...
 

JesperEriksson

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Grängesberg
Hoj
2008 Yamaha YZ250F, 2003 Honda CR250R, 1999 Honda CR125R
Är du en glad motionär som bara kör för att det är kul - behåll tvåtaktarn'.

Effektmässigt så är det nada skillnad, du får lite mer botten bara, på bekostnad av betydligt mer saker som kan gå sönder...sköter du din hoj är det absolut den billigaste/roligaste lösningen. :)

Been there, done that...

Är ganska trött på min tvåtaktare då jag tycker det är så mycket växlande :D Då jag också vill känna den riktiga kraften i lite värre fyrtakt! :tummenupp

Jag tror inte att det blir något uppgradering i effekt om du gör det bytet...Men däremot så kommer du nog uppskatta att 426:an är en riktig slitvarg, och väldans rolig att köra. Jag ångrar bittert att jag sålde min.

Haft en kx250 (92:a) samt sen en yz426f -01, och det skiftet vart som natt och dag... det skiljde ju åtskilliga år iofs. Men jag kom bättre överens med 4-t än med 2-t pga den linjära effekten...

Och kom ihåg att 426:an har manuell dekomp vilket kan vara lite bökigt i startsekvensen till en början tills du fått in knycken, samt att de är notoriska stiftätare om man kör "kärring stopp" med dem.

Ett par bilder på mig och min 426:a. :tummenupp

Wow! Snygga bilder! :D:yoparty
Vill verkligen känna den där riktiga powern'!
Vad är en bra prisklass på en 426 ?
kan lägga ut max 18.000 :)

Hur blir det när man skall kicka igång den, kommer benen gå av eftersom man är så van med tvåtaktare? :p

Välkommen till sporthoj!

nice bild :tummenupp !

Tack så mycket! :D:tummenupp
 
Last edited:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Jadu, för 18k så borde du få en schysst 426:a så det är nog inga problem.
Ang att få igång den, så är det en liten procedur, du håller in decompen och kickar lite försiktigt tills du känner att kolven är i ett "lätt" läge, sedan släpper du upp kicken och släpper decompen och kickar till.
Får man till den rätta knycken så skall hojjen gå igång på en av de 3 första försöken.
 

JesperEriksson

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Grängesberg
Hoj
2008 Yamaha YZ250F, 2003 Honda CR250R, 1999 Honda CR125R
Jadu, för 18k så borde du få en schysst 426:a så det är nog inga problem.
Ang att få igång den, så är det en liten procedur, du håller in decompen och kickar lite försiktigt tills du känner att kolven är i ett "lätt" läge, sedan släpper du upp kicken och släpper decompen och kickar till.
Får man till den rätta knycken så skall hojjen gå igång på en av de 3 första försöken.

Okey, vi får väl se hur det går haha
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top