Klockringaren
nissenys
Så om jag hängde med rätt så är dubbdäck hyfsat bra mot is ändå? Men inte samma grepp som med vanliga däck på en sommar asfalt?
Så om jag hängde med rätt så är dubbdäck hyfsat bra mot is ändå? Men inte samma grepp som med vanliga däck på en sommar asfalt?
Men snön/ is kommer ju snart komma, gör jag något dumt som byter till dubbdäck då?Det finns många olika sorters dubbdäck men med tanke på att du ska kunna köra dina däck på asfalt så är svaret att du kommer inte ens få samma grepp som på grusväg.
Men snön/ is kommer ju snart komma, gör jag något dumt som byter till dubbdäck då?
Oftast på 10-20 år gamla stenhårda plastbitar. Och det gick ju bra ändå.Jag förstår inte frågan. Menar du att det skulle vara dumt att vänta till snön kommer? Eller dumt att köra med dubbdäck på vintern?
Det är väl bara att du kör, ta det lugnt och känn efter hur det känns så vänjer du dig.
Eller köp en bil, eller mopedbil eller någon moppevariant med tre hjul.
Det är bara du som kan veta vad du vill göra, men du måste förstå att vintervägar är inte som torr asfalt. Men jag skulle gissa att majoriteten av oss här på forumet har någon gång halkat runt på vintrarna med moped som inte ens haft någon som helst slags vinterdäck.
Skärmflygsolycka, turbulens/kastvind inför landning så stallade i backen från 10-15 meters höjd och landade på arslet. Krossade TH12 kotan som klämde ihop ryggmärgen så jag fick en inkomplett skada, alltså inte helt av men delvis förlamad. Framsida lår fungerar men annars är skinkorna och nedåt borta så det är precis att jag klarar få ned fötterna och balansera små lätta hojar.Tack för ditt svar och modigt du åker fast du har rullstol, får man fråga vad som hände? Så inte ens dubbdäck fäster på is alltså?? Oj men hur gör man om man åker upp för en isig uppförsbacke då?
Alla mina hjälmar har haft något som heter pinlock och det har fungerat bra. Kör dock inte på vintern.det började imma igen i hela hjälmen också, vad gör man åt det?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|