nybörjare med banhoj ?

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
hejsan jag har kört 2 halvdagar på srw
tycker det är jätte roligt har börjat titta på ban hojar
hitta en speed triple billigt som jag är sugen på
dock går denna inte att regga då blir det väl vit grupp som gäller
min varv tider ligger på ca 1,20, man vill juh inte ligga som en snigel bland alla racerföare :rolleyes:
är tacksam för lite kommentarer eller tips

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Du behöver inte köra vit grupp, du kan ta den som passar dig

allt vad som gäller reg/försäkrings krav i dom olika grupperna är bortplockat

min cbr 600 e inte reggad eller försäkrad o den har gått i både gul o röd grupp nu

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Du behöver inte köra vit grupp, du kan ta den som passar dig

allt vad som gäller reg/försäkrings krav i dom olika grupperna är bortplockat

min cbr 600 e inte reggad eller försäkrad o den har gått i både gul o röd grupp nu

gäller detta bara srw eller även knutstorp anderstorp osv
vill gärna veta vad ni tror om hojen "speed tripple" på bana

Robz

Guest
gäller detta bara srw eller även knutstorp anderstorp osv
vill gärna veta vad ni tror om hojen "speed tripple" på bana

Det är som Nappe säger - alla SSEMSE körningar och grupper är numer öppna för oreggade hojjar.
För bana bör man inte köra Fighterstuk, om man inte heter Stefan :D
Det funkar, men helkåpa är rätt bra på rakorna.... sedan vet jag inget om fjädringen på den - kanske någon med Tripple kan svara på det?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Det är som Nappe säger - alla SSEMSE körningar och grupper är numer öppna för oreggade hojjar.
För bana bör man inte köra Fighterstuk, om man inte heter Stefan :D
Det funkar, men helkåpa är rätt bra på rakorna.... sedan vet jag inget om fjädringen på den - kanske någon med Tripple kan svara på det?

På Knutstorp och Anderstorp är kåpor att föredra, men på SRW ser jag inte att det gör någon skillnad.

Angående tripplen på banan så är fjädringen helt OK för att vara original, den är fullt justerbar både bak och fram.
Det behövs med förspänning fram mot originalinställningen och lite ökan dämpning.

Justerbar fotpinnesats är att rekommendera, dock inte gratis. Mina fotpinnar skrapar i om jag inte hänger en del.
Likaså kan magkåpan skrapa in om du har en sån (inte original).

Ska man likna den vid ngn annan hoj i fråga om ergonomi och geometri så blir det Kawa ZX9R.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd

Ska man likna den vid ngn annan hoj i fråga om ergonomi och geometri så blir det Kawa ZX9R.

Då hade jag ju hellre tittat på något mer lättsvängt o med bättre markfrigång. ZX9 är ju som att köra buss...

Ska du ändå ha hojen som dedikerad BANHOJ. Köp en BANHOJ då, ingen gathoj.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Då hade jag ju hellre tittat på något mer lättsvängt o med bättre markfrigång. ZX9 är ju som att köra buss...

Ska du ändå ha hojen som dedikerad BANHOJ. Köp en BANHOJ då, ingen gathoj.

Självklart finns det en LÅNG lista på hojar som gör sig bättre som banhojar. Det var väl inte vad som frågades?

Frågan var om det gick? Visst det gör det. Finns det bättre alternativ? JA!

Men det lättaste alternativet behöver inte alltid vara det roligaste eller det som passar en bäst...

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09

ZX 10 R kanske :)

Funderar själv på att byta mot en R6 banhoj eller en 636 rr banhoj , man får ju hela nyllet fullt med mygg när man kör gata :gnissla (hade nog ihjäl halva nordvästra skånes myggpopulation igårkväll :huvet ) :yoparty :yoparty

SRW != Mygg :D

Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Självklart finns det en LÅNG lista på hojar som gör sig bättre som banhojar. Det var väl inte vad som frågades?

Frågan var om det gick? Visst det gör det. Finns det bättre alternativ? JA!

Men det lättaste alternativet behöver inte alltid vara det roligaste eller det som passar en bäst...

Tycker att den informationen som Corben gav var högst intressant.
OM det nu ska vara en banhoj så är det lämpligt att som sagt köpa en sån, hitta delar till trippeln är väl inte det lättaste... en r6a... ja det finns delar bakom varje hörn...

Så låt nu trådskaparen själv tycka om informationen var välkommen eller inte

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Enda som kan suga lite är det där med släp o så men annars är det klart bättre med en bättre banhoj. Har man som jag t ex drygt 12 mil till srw så suger det gammal gurka att köra hoj dit, nä racebuss vore bra. Då kan man sitta o lyssna på musik avslppnat med en red bull light i handen :)

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Enda som kan suga lite är det där med släp o så men annars är det klart bättre med en bättre banhoj. Har man som jag t ex drygt 12 mil till srw så suger det gammal gurka att köra hoj dit, nä racebuss vore bra. Då kan man sitta o lyssna på musik avslppnat med en red bull light i handen :)

Man behöver inte skaffa en gammal racehoj. Det räcker med en som är mer lämpad för bankörande helt enkelt. Sen finns det gamla tävlingshojar som är regbara tex. Ett bra alternativ annars om man vill köra till banorna med hojen...

Vad jag menar på att ska man ändå skaffa en hoj som är till för bankörning, skaffa då en som är lättsvängd med bra markfrigång. Då har man roligare än om man skaffar en mindre lämpad som man sen måste modifiera in absurdum för att få den att gå bra.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Alltså, en oreggad speed tripple låter som ett rejält vågspel. Den kan bli omöjlig att sälja. Det är ingen som vill ha en sån till banhoj. Och vem kan annars tänkas vara intresserad av en hoj som inte går att regga in?

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Alltså, en oreggad speed tripple låter som ett rejält vågspel. Den kan bli omöjlig att sälja. Det är ingen som vill ha en sån till banhoj. Och vem kan annars tänkas vara intresserad av en hoj som inte går att regga in?

sant jag tänkte på den triplen som är till salu här på sporthoj för 12000 tänkte juh att priset var rätt bra :D
race buss har jag så oreggad går hur bra som helst
men max 20000 är vad jag har råd med vill inte göra av med min gat hoj gsx-r 1000 k1

yoohan

Team Manwhore
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1
Jag håller med vissa föregående. Ska man köpa något dedikerat för bana, och SRW i synnerhet, och ekonomin tryter så köp en R6:a, gatreggad, gammal kittad banräser, eller renoveringsobjekt kan ju kvitta. Det finns ändå begagnade delar till R6:eek:r och R1:eek:r att gödsla med!

Varför inte rulla ut gixxern på bana istället? Den cykeln duger väl hur bra som helst? :va

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Jag håller med vissa föregående. Ska man köpa något dedikerat för bana, och SRW i synnerhet, och ekonomin tryter så köp en R6:a, gatreggad, gammal kittad banräser, eller renoveringsobjekt kan ju kvitta. Det finns ändå begagnade delar till R6:eek:r och R1:eek:r att gödsla med!

Varför inte rulla ut gixxern på bana istället? Den cykeln duger väl hur bra som helst? :va

är för rädd om den

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sant jag tänkte på den triplen som är till salu här på sporthoj för 12000 tänkte juh att priset var rätt bra :D
Jaha, ok. Det sätter saken i ett delvis nytt ljus. Tolv tusen!? Är den hel, ostulen och fungerande så är det fakking pillit, om du frågar mig :)

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Dyrt för en banhoj som inte är lämpad som en banhoj, jag gav 11000 för min cbr 600

så att nån på SH eller blocket hade en cbr 600 -01 fulkittad till salu för 18000

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Dyrt för en banhoj som inte är lämpad som en banhoj, jag gav 11000 för min cbr 600

så att nån på SH eller blocket hade en cbr 600 -01 fulkittad till salu för 18000

ja jag såg den i sthlm
hur är cbr 600 98 på bana då ?

verkar lite skumt "170-190 hästar på bakhjulet"
känns lite surt att köra till sthlm för inget

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...