nybörjare med banhoj ?

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
ja jag såg den i sthlm
hur är cbr 600 98 på bana då ?

verkar lite skumt "170-190 hästar på bakhjulet"
känns lite surt att köra till sthlm för inget

Tja till en början så räcker en cbr 600 mer än väl, e det så man bara kör för att det är kul så räcker den i evigheter

mitt tips är att vänta till hösten eller vintern, brukar finnas rätt så många billiga banhojar på blocket då

^WickeD^

Radical Riders
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000
Tja till en början så räcker en cbr 600 mer än väl, e det så man bara kör för att det är kul så räcker den i evigheter

mitt tips är att vänta till hösten eller vintern, brukar finnas rätt så många billiga banhojar på blocket då

vill börja med att tacka för alla svar

jag tror också en 600 räcker mer än väl
dock är jag lite skeptisk mot hojar innan 2000 talet men det sitter nog bara i huvudet på mig
tycker väl främst att dom lite klumpiga kanske

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
Tjena!

Började själv köra bana i år, så här gick det för mig...

Var rädd om min hoj, så jag gick o köpte en gammal banhoj (i din prisklass) som jag fixade till lite.
På köpet fick jag med div prylar som extra fälgar fotpinnar depåstöd handtag drev mm...

Efter första passet på SRW i grön grupp var jag helt såld...:cdevil
Har ej kört en meter gata sedan dess.

Så nu stod min CBR1000RR -06 i garaget o bara kostade pengar till ingen nytta, mer än att putsa på förstås...

Började så smått med att ta av regplåt backspeglar o blinkers för att se hur den såg ut som racehoj, sen åkte lampor o blinkers mm av...

Lite krachpuckar lapptimer slicks o däckvärmare inhandlades sen fick CBR'en också vara med och leka på banan...

Så nu har jag en grym hoj till banåka i torrt och en hoj som ligger mig varmt om hjärtat till banåka på regniga dagar mm.

Naturligtvis behöver jag inte köra på slicks o använda däckvärmare, ta med depåtält mm.
Men det är j-vligt kul...:D

Eftersom du redan har en racebuss blir mitt förslag att köpa en banhoj. Gärna ett köp där du får med lite extraprylar, typ fälgar depåstöd drev handtag mm.

Just nu så ligger där ingen rolig hoj i din prisklass på SH, men du kan ju pröva att pruta på R6'orna. Eller vänta ett tag så kommer där fler...

Sen får du se vad det blir av din gathoj...:hihi

Lycka till...:)

Mvh
Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...