Tjena!
Började själv köra bana i år, så här gick det för mig...
Var rädd om min hoj, så jag gick o köpte en gammal banhoj (i din prisklass) som jag fixade till lite.
På köpet fick jag med div prylar som extra fälgar fotpinnar depåstöd handtag drev mm...
Efter första passet på SRW i grön grupp var jag helt såld...
Har ej kört en meter gata sedan dess.
Så nu stod min CBR1000RR -06 i garaget o bara kostade pengar till ingen nytta, mer än att putsa på förstås...
Började så smått med att ta av regplåt backspeglar o blinkers för att se hur den såg ut som racehoj, sen åkte lampor o blinkers mm av...
Lite krachpuckar lapptimer slicks o däckvärmare inhandlades sen fick CBR'en också vara med och leka på banan...
Så nu har jag en grym hoj till banåka i torrt och en hoj som ligger mig varmt om hjärtat till banåka på regniga dagar mm.
Naturligtvis behöver jag inte köra på slicks o använda däckvärmare, ta med depåtält mm.
Men det är j-vligt kul...
Eftersom du redan har en racebuss blir mitt förslag att köpa en banhoj. Gärna ett köp där du får med lite extraprylar, typ fälgar depåstöd drev handtag mm.
Just nu så ligger där ingen rolig hoj i din prisklass på SH, men du kan ju pröva att pruta på R6'orna. Eller vänta ett tag så kommer där fler...
Sen får du se vad det blir av din gathoj...
Lycka till...
Mvh
Sydskanes Emse
Nu racersnigel i röd grupp.