Nybörjare med försäkringsproblem.

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GiXXer -02
Hej alla glada hoj åkare!!

Har tagit mig i kragen och engagerat mig i Mc, efter många år av bilintresse.
Skrev in mig på körskola för ca 3 V sen, har nu fixat teorin och körde första lektionen idag :kär Faaan vad kul, vill bara ut och åka mera nu.

Har också hittat min pärla att köpa, direkt efter jag sålt bilen. Lämnar den troligen ikväll. Känner mycket vemod, efter 2,5 år i min Mondeo ST200, men när man tänker på vad som komma skall glömmer man nog bort den. Dock inte under blaskiga och regniga vintern kanske.
Hojjen jag hittat är en GsxR 750 -99:a, har dock kollat försäkring och aldrig nånsin känt mig så oönskad som kund :4skrika Har nån tips på vart man kan vända sig och försäkra en klass 7 hoj (tror jag) i en Zon 1:a, dvs Göteborg.
Är 26 år gammal, men man måste väl fyllt 60 och bo i ödemarken för att få en lämplig premie antar jag.
Skicka gärna PM eller mail om nån har några tips eller dyl.

MvH// Bikerider Bodin

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Alltså, det enda du kan göra, är precis som alla andra, ringa runt och begära prisuppgifter där du lämnar reg.nr. sant dina uppgifter.. Man kan alltid pruta lite också..
Det finns inga genvägar eller heta tips..
Kolla in vissa sticky i försäkringsdelen av forumet..
Lycka till..

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Bodin skrev:

Skrev in mig på körskola för ca 3 V sen, har nu fixat teorin och körde första lektionen idag :kär Faaan vad kul, vill bara ut och åka mera nu.

Har också hittat min pärla att köpa, direkt efter jag sålt bilen. Lämnar den troligen ikväll. Känner mycket vemod, efter 2,5 år i min Mondeo ST200, men när man tänker på vad som komma skall glömmer man nog bort den. Dock inte under blaskiga och regniga vintern kanske.
Hojjen jag hittat är en GsxR 750 -99:a, har dock kollat försäkring och aldrig nånsin känt mig så oönskad som kund :4skrika Har nån tips på vart man kan vända sig och försäkra en klass 7 hoj (tror jag) i en Zon 1:a, dvs Göteborg.
Är 26 år gammal, men man måste väl fyllt 60 och bo i ödemarken för att få en lämplig premie antar jag.

MvH// Bikerider Bodin

Hej:)

Försök hitta en hoj du kan köra trafikförsäkring på.Hitta en skabbig/kraschad hoj att pula med nu under vintern:) vet gsxR 750 hojar som jag sett för svinbilliga pengar.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Välkommen till hojåkarnas värld... mao det kostar att åka sporthoj..
Köp motard om du inte vill betala vad det kostar att åka sporthoj, ett annat tips är; bara trafik=stora lås och krachpuckar. Kan ju funka på en sån hoj, den är ju inte "jättedyr".
Och med bara trafikförsäkring så kör du nog mer med insidan...

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
köp en ducce ist :tummenupp

Freakshow

Hur f..n kan jag börja snusa igen!?!?
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Nää..... såld!
Jag måste åxå slå ett slag för Triumph!
Jag kör Daytona 600 just för försäkringen (Triumph-försäkring IF)
Jag har inte råd med R6:a eller annan japsare försäkringsmässigt!

Daytonan är en riktigt sjysst sporthoj, men matchar inte riktigt japsarna, men det duger. När man väl ställt om hojen, bytt lite grejer å lärt sig den så ligger den inte så dåligt till! Åk å testa en...... finns ju även Speed 4:an eller nya S3:an om man vill leka lite mer.... Vet inte iofs om nya 3:an funkar med IF trajja-försäkring!?! Nån som vet?

Raskus

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Kina 250cc
Bodin skrev:

MvH// Bikerider Bodin

mEn tjäNneR dU inGeN gamMlinG dU kaN stäLLa deN pÅrÅ ¿? :7peta

LJL

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Z800 -14
Jag tror det skiljer en hel del i premie beroende på om man inte har A-behörighet eller om man har den. Så det kan vara idé att vänta med att köpa hojen eller skaffa någon i lägre försäkringsklass tills lappen är fixad.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nä, det är precis lika enkelt som vanligt. Har man inte pengarna, kan man inte handla.

Lycka till!

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Välkommen i gänget!!

Jag letade jättemycket efter en bra och billig hoj som jag kunde köpa.. och jag kom fram till SV650s. ett riktigt vridmaskin...
Hör av dig om du vill veta mer...

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Fattar inte varför alla måste börja med en "R" maskin!? :va Som föregående talar sa så kanske SV650 är ett bra nybörjar allternativ....

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ett alternativ jag kör på är ju på/avställning vilket blir billigare eller ungefär samma som när jag körde Triumph TT600. Det tar bort lite av det spontana och passar inte bra om man har tänkt pendla till jobbet med hojen. Min kostar ca 10 kr/dag avställd och 95 kr/dag påställd. Med TT:n var det bara att hoppa på och köra när det var en bra dag.

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Välkommen hem

Eftersom du är över 25 funkar ju Trajjaförsäkringen fint, TT600 rekommenderas (8500 hel/hel Stockholm). Tyvärr har de slopat stora Daytonan (blev lite dyrt för dom...).

Lycka till

Bodin

Kakmonstret é med MIG!!
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GiXXer -02
Tack för alla svar och info....!

Ska fortsätta kolla runt lite. Har dessvärre ingen gammal släkting som man kan sätta den på...förövrigt är alla mina nära och kära emot att jag ska börja köra hoj...men det e juh sååå härligt :yoparty

Mycke tips om andra hojar...och SV:n verkar ju helt ok...kanske får spana vidare på det, men vem vet, kanske inte skiljer så mycket som man hoppas på försäkringen. Valet av R hoj e väl mycket av att man gillar kvickheten samtidigt som man kommer fara 30-talet mil i körningar till småland, lkpg, sthlm mm.
Vet inte hur lämpade andra hojjar är då...ok, nån kommer säkert med ett inlägg om Touring hoj...men näpp. glöm det, sporthoj ska d va, så är det bara (c:
Sen får man kanske välja alternativet köra halvförsäkrat, kraschar man sååå..ja, bad for u....typ.

Man skulle satsa på starta ett sporthojs försäkringsbolag med riktiga konkurans priser...troligen lätt att jaga kunder iaf...hmm

Jaja..man lever bara en gång...och pengar ska väl inte sparas...

Ha det gott// Bikerbodin

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Det är alltid kul och prata om sånt.. med tanke på att alla har varit där nångång.. (alltså med försäkringsfrågor) det enda tipset jag har till dig är att ta det lugnt.. ha inte bråttom köp en "normal" hoj till en början.. och ha den som helförsäkrad..och lär dig hur fan du ska köra.... sedan om ett par år köper du dig en R hoj.. och då kan du gå över till enbart trafikförsäkring eller halvförsäkring... men skenförsäkra inte.. då drabbar du oss andra oxå.. :fatta!

lycka till!! :fyllisar

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Ha det gott men tänk inte ens tanken på att skenförsäkra... Ca 12487 trådar i ämnet här.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...