Nybörjare med strypning

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Kan man få ner exempelvis en R1, till 25kw? Vad skulle en sådan strypningssatts kosta?

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Ja det kan du väl, men det är väl bara onödigt. Man får ju inte köra den om man är under 21. Och man sparar ju inget på det i försäkringssyfte heller iomed att man numera betalar på full effekt.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Mellanklass får börja övningsköra när man är 17 ½, och ta kortet när man är 18.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Och sen river man bort strypningen så fort den är omreggad och åker dit för olovlig körning när man vurpat....

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det kostar lite pengar och en jefla massa heder... Helt meningslöst att åka Retta på mellankort!

Köp motard om du vill ha kul, eller helst, köp nåt vettigt!

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Köp en R6a och stryp den till 25 kW, galet rolig mc som funkar kanon med 25 kW.
Bara att byta till en R1a sen när du fyller 20 om du har lust, då med lite mer erfarenhet av sporthojskörning :)

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Finns det nån här på Sporthoj som har torskat olovlig körning när man kört en 25kw reggad hoj som sedan har blivit ostrypt?

Jag lyfter denna tråden istället för att skapa en ny. Jag ställer samma fråga :tummenupp

Finns det nån här på Sporthoj som har torskat olovlig körning när man kört en 25kw reggad hoj som sedan har blivit ostrypt?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag lyfter denna tråden istället för att skapa en ny. Jag ställer samma fråga :tummenupp

Snart så....

:hihi

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)

Egentligen, har det någon betydelse? Finns det någon här som har köpt en Trisslott och vunnit fem miljoner? Ändå antar jag att du har köpt en Trisslott med drömmen om fem miljoner.

Även om risken är väldigt liten så kan det gå riktigt åt helvete om du skulle smälla med för många kusar på hjulet, rent försäkringsmässigt.

Dessutom ska man inte glömma att reglerna finns där av en anledning, och jag tycker att vi har haft tillräckligt med stupade 18åringar dom senaste åren, det räcker för flera decennier enligt min mening. För det går inte att sticka under stolen med att desto mer effekt man har, desto fortare går det. Desto fortare det går, desto större är risken att det går åt helvete. Hade min hoj gjort 280-300 hade jag garanterat redan varit uppe och snokat på dom hastigheterna också, för när man väl sitter på hojen är det jävligt svårt att låta bli. Nu går den bara drygt hälften så fort, men det är fortfarande väldigt tillräckligt fort för att ett litet misstag kan betyda good bye på riktigt.

Så härda du ut med dina 34hk i två år, hojen lär väl ändå göra 180 och axxa ifrån dom flesta bilar och det kan du nog hålla ut med tills du fyller systembolagsålder och mognat än mer.

/En som påbörjar sin sista säsong som 25kware det här året.

Ninjamalm

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Kawasaki Ninja
Hur är det om man har kort för tung mc, kör en 600 som är 25kw reggad fast strypningen är borttagen?? och man vurpar??

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Förmodligen gör det ont:D Annars händer väl inte så mycket. Försäkringsbolagen tar betalt efter ursprungseffekten så dom bryr sig nog inte. Ingen olovlig körning. Hur många kör inte med chippade bilar utan att reggat om till högre effekt?

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Förmodligen gör det ont:D Annars händer väl inte så mycket. Försäkringsbolagen tar betalt efter ursprungseffekten så dom bryr sig nog inte. Ingen olovlig körning. Hur många kör inte med chippade bilar utan att reggat om till högre effekt?

JO men nu handlar det om körkortet som säger att man inte får köra med mer än 25kw.
Det är olovlig körning...

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
JO men nu handlar det om körkortet som säger att man inte får köra med mer än 25kw.
Det är olovlig körning...

Nja, jag svarade Ninjamalm som jag förstod frågade vad som händer om man har kort för tung mc, alltså obegränsad effekt.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy