Nybörjare på bakan

riLLan

Gick med
25 May 2004
Hoj
harv =) =) pajj som fakkan
När jag försöker dra bakan högt så blir man lixom rädd å slänger sej frammåt eller släpper gasen :huvet
Vet att man Måste ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA !!!! men man vågar inte högre?
äre bara skita i rädslan och gasa ännu mer???

Hur fan gjorde ni för att våga komma upp te balansläget??? :kocko

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Slå över så vet du vad gränsen ligger och är därmed mindre rädd sen :hihi Funkade för mig på trampcykel, är ju precis samma sak? eller hur? Yeah right! :D

Fan va mkt intressant man knåpar ihop frammåt småtimmarna.... Borde inte du sova? Jag är ledig tills på ons :tummenupp

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Det finns inga hemliga trix vad jag vet. Det är som du själv säger, öva öva öva. Men skynda långsamt så det inte går illa för dig eller hojen. I början känns det ofta högre än vad det egentligen är...

riLLan

Gick med
25 May 2004
Hoj
Ja.. det känns så jävla högt..men imorn ska jag prova sätta mej lite längre bak å ha raka armar..så jag får lite mer tyngd bakåt..jag e inte rädd om hojjen på nåt sätt igentligen..den är så gammal ändå :p

och superbee...det kmr när jag lärt mej åka lite högre

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Jag kan ju ge lite tips baserat på min erfarenhet av trialcykling iochförsig men vafan endå...

Raka armar är nyckeln till balans! sen får man styra med knäna! Det kommer garanterat gå lättare om du står upp och putar bak me arslet (låter ju jävligt fult men men) VAR ALLTID PÅ DIN VAKT MED BAKBROMSEN!!!

träna träna träna träna träna!

Ska väl inte påstå att jag är nån slangkung på båge(är för rädd om den iomed att den inte ens är pröjsad än!!) men vafan kommer bra långt med lillbrorsans moppe för den vågar man ju med!

doh nu blev jag moppefuckostämplad hahaa

:hihi

riLLan

Gick med
25 May 2004
Hoj
Superbee skrev:
Jag kan ju ge lite tips baserat på min erfarenhet av trialcykling iochförsig men vafan endå...

Raka armar är nyckeln till balans! sen får man styra med knäna! Det kommer garanterat gå lättare om du står upp och putar bak me arslet (låter ju jävligt fult men men) VAR ALLTID PÅ DIN VAKT MED BAKBROMSEN!!!

träna träna träna träna träna!

Ska väl inte påstå att jag är nån slangkung på båge(är för rädd om den iomed att den inte ens är pröjsad än!!) men vafan kommer bra långt med lillbrorsans moppe för den vågar man ju med!

doh nu blev jag moppefuckostämplad hahaa

:hihi

Förstår ej det där med Stå upp å röven utåt ? :confused:

bakbromsen e jag spänd på. Ska även höjja den lite så jag kommer åt den lättare.

btw. Ingen som har problem med att det rinner bensin ur förgasaren vid höga wheelies ?? eller gör det bara det när motorn e avslagen?

Nu ska jag kolla på film å sen sova men imorn efter skolan ska jag öva sålänge bensinen räcker :yoparty

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
det där med att slå över funkar på cykel för det har man gjort 1000ggr å då vetman vart gränsen är. men på hojjen har ja slage över 2 ggr. första gången spela de ingen roll men andra gången vart ja rädd efter det har de aldrig gått bra någe mer. :huvet men som sagt ÖVA :yoparty

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Haha "ut med röven" haha :) -Kolla, en röv kommer åkandes på bakan! :D
Slå mig inte, men det ÄR faktiskt bara ut och åka och testa och öva och köra! :)
Kör i branta uppförsbackar!

Hurricane600

Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Haha "ut med röven" haha :) -Kolla, en röv kommer åkandes på bakan! :D
Slå mig inte, men det ÄR faktiskt bara ut och åka och testa och öva och köra! :)
Kör i branta uppförsbackar!

Vad nu förlöjligar du mina trialtrix :fatta!

:D

Det är ju enkel fysik, den går ju lättare upp om du flyttar tyngpunkten bakåt så puta på med röven nu ;)

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superbee skrev:
Vad nu förlöjligar du mina trialtrix :fatta!

:D

Det är ju enkel fysik, den går ju lättare upp om du flyttar tyngpunkten bakåt så puta på med röven nu ;)
Jojo det är ju klart, men vad jag förstod så fick han upp den utan problem, men vågade inte gå så högt upp :) Fast petar äschlet ut faller man ju inte lika långt iof :D

Hurricane600

Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Jojo det är ju klart, men vad jag förstod så fick han upp den utan problem, men vågade inte gå så högt upp :) Fast petar äschlet ut faller man ju inte lika långt iof :D

hehe jo kanske missuppfattade lite där men om tyngpunkten ändras så tycker man ju att balansläget borde ändras det med, så han slipper lyfta så jävla högt? eller är mina kalkyleringar helt åt helskotta?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superbee skrev:
hehe jo kanske missuppfattade lite där men om tyngpunkten ändras så tycker man ju att balansläget borde ändras det med, så han slipper lyfta så jävla högt? eller är mina kalkyleringar helt åt helskotta?
Nej nej, du har rätt. Men han vurpar ju lika lätt ändå :tungan

riLLan

Gick med
25 May 2004
Hoj
Jo ja får upp den lätt.. Men vågar inte gå högre än ett visst läge. Kan inte åka någe hojj på ett tag pga det regnar så här i degerfors :mad:
de e typ tort 1 dag..blött 4 osv osv.

Men näre blir tort så blire ut. Får testa de där me "röven ut" :p

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
a det där med röven funkar. iaff på cykeln=) nu regnar det inte rillle =) jag kommer snart ska bara käka=) :yoparty

riLLan

Gick med
25 May 2004
Hoj
crm skrev:
a det där med röven funkar. iaff på cykeln=) nu regnar det inte rillle =) jag kommer snart ska bara käka=) :yoparty

haha aa vet tänkte på det med..de borde funka på cykel..

Jofan de regnar så INNI HELVETE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SÅ jävla sur blir man på regnet :S S::S: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...