Nybörjare på forum

Pilla

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600
Jag har aldrig varit medlem i något forum alls...men ska nu motivlacka i min lillebrors bil och fann att det diskuterades på detta forum, och eftersom jag kör mc så kan jag ju vara med här och kolla om man kan få några viktiga råd & tips :)Tänkte jag! Jag målar ju med airbrush men har aldrig gjort det på bil eller mc!

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
också ny!!

hej alla bikers, kul forumsida kommer nog trivas här

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Välkommen hit till sporthoj.

Du har inga bilder så vi får se vad du kan, du kanske till & med vill tjäna något extra ?

jag skulle nog kunna tänka mig något fräckt jobb på min hoj :tummenupp

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
Pilla skrev:
Jag har aldrig varit medlem i något forum alls...men ska nu motivlacka i min lillebrors bil och fann att det diskuterades på detta forum, och eftersom jag kör mc så kan jag ju vara med här och kolla om man kan få några viktiga råd & tips :)Tänkte jag! Jag målar ju med airbrush men har aldrig gjort det på bil eller mc!

Airbrush,jo jag tackar.Måste vara himla svårt de där :)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Pilla skrev:

Välkommen.. :hej

Mc-Krille skrev:
hej alla bikers, kul forumsida kommer nog trivas här

Välkommen på dig mee... :hej

Jonathan

Guest
Pilla skrev:

Hej och välkommen!

All respekt till de som har konstnärliga talanger! :Bugar

Pilla

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600
Tack!

Tack för alla välkomsthälsningar! Vad kul!

Red skrev:
Välkommen! :)

(Ska du lacka I bilen??)

Yes! Jag ska lacka inuti bilen. Lillebror bygger en utställningsbil så den är helt omgjord inuti och uppbyggd med glasfiber, med ett antal högtalare och slutsteg...så om någon vet vad jag ska använda för typ av färg så berätta det gärna för mig...och var i Malmö eller Lund man kan få tag i det! Den acrylfärgen som jag sprutar med normalt lyfter visst när man klarlackar utanpå – inte önskvärt! :)

Jonathan

Guest
Pilla skrev:

Yes! Jag ska lacka inuti bilen. Lillebror bygger en utställningsbil så den är helt omgjord inuti och uppbyggd med glasfiber, med ett antal högtalare och slutsteg...så om någon vet vad jag ska använda för typ av färg så berätta det gärna för mig...och var i Malmö eller Lund man kan få tag i det! Den acrylfärgen som jag sprutar med normalt lyfter visst när man klarlackar utanpå – inte önskvärt! :)

Mjaa, varför skulle en acryl lack lyfta med klarlack på ? :va

Alla bilar idag lackas ju med acryl + klarlack om jag inte är helt lost :confused:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Pilla skrev:

Du har PM

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...