SISU... skenförsäkra på farsan ...[/QUOTE skrev:Antar att du skojar, annars har vi fått en till här som inte har alla flingor på plats i paketet. Om det skulle vara så illa så kan jag tipsa om att ditt råd är detsamma som att uppmana till försäkringsbedrägeri. Samt påminna om att risken finns att inte få ut ett öre vid klotning.
Till trådstartaren:
Som skrevs ovan så blir en hoj med 75% av effekten bortstrypt ingen hit att köra. Första tipset är därför att satsa på en knarr där du inte behöver strypa bort lika mycket. Kanske inte lika sexigt men förnuftigt. Och billigare både att köpa och äga (glöm inte kolla premien innan du väljer hoj).
Andra tipset är att lära dig köra hoj. Nu pratar jag inte om den utbildning du får på körskolan. Jag pratar om att köra hoj.
Det är nämligen roligare att ha en värstknarr om man kan behärska den någorlunda.
Tredje tipset:
Hitintills har du uppfyllt flretalet av kraven (toppfart och acc har rätt liten betydelse när man är ny på hoj) för att kallas moppefucko (notera nu att jag inte kallar dig det och jag hoppas att ingen annan gör det heller). Mognare inställning till värsthojar kontra svårigheter att hantera dom gör att du slipper riskera det epitetet. Bara menat som ett litet råd i all välmening.
zlugger44 skrev:Köp en R:1, det är inga problem att köra en sådan hoj. Det gäller bara att köra vettigt. Jag köpte en R: 1 i somras hade inte ens körkort då. Bokade uppkörning privat, kuggade första gången med r: 1an, andra gick som en dans.
Mitt svar var faktiskt seriöst menat men du kan väl testa att sätta dig in i den här stuationen:200sxracer skrev:alltså jag frågade om acc och toppfart mest för att det skulle vara kul att veta. det är inte den största prioriteten självklart.
men ursäkta mig då.
tack för alla som svarat seriöst iaf. ni är till stor hjälp
Robban_C skrev:"Hur myket tåppar en sån?"
"Vilcken mc axxar värst?"
"Måste ha en snabb hoj. En retta minst asså"
Om vi bortser från att ditt språk var obetydligt bättre (stavningen) så är skillnaden mellan dessa inlägg och ditt exempel faktiskt rätt liten.
Tänk dig in i den situationen och läs sen ditt inlägg igen så förstår du säkert vad det handlar om och varför du inte tas på allvar.
Och som sagt, mitt svar var i alla fall seriöst menat.
Och ni andra, visst har jag väl svarat seriöst och belevat nu?
Robban_C skrev:Och ni andra, visst har jag väl svarat seriöst och belevat nu?
Håller helt med.t.otte skrev:... och för fan, gör inget du inte vet att du klarar av...
t-rex skrev:Dö inte.
Håller inte med. En bra hoj å börja öva på å köra upp på är en hoj som e lagomt mycke å köra med. Jag tycker att man kan börja på en hoj på runt femtio hästkrafter (vilket iofs är ganska mycket) och som man vågar lägga omkull 25ggr innan man tar körkortet.zlugger44 skrev:Det måste ju vara bättre att öva och köra upp på den hoj man skall ha.
Jag visste från början att köper jag nått annat än en R:1 kommer jag bara bli besviken, då menar jag inte bara kraften utan det är också en jävla snygg hoj.
200sxracer skrev:hej. jag hade tänkt köpa en innan nästa sommar men vet inte så mkt om motorcyklar.
jag hade tänkt mig en honda cbr 600, suzuki gsx600r eller yamaha fzr 600.
är dessa några bra förstahojar.
vilka av dessa har snabbast acc o toppfart? *kul att veta bara*
hur gör man med strypning och dylikt. hur är bäst att strypa dem (lättast att ta bort )
tack för svar
OlleR skrev:MilleR: Du ska se att du blir "less" på effekten på 1000cc också, å då måste du ju ha turbo... Å bigbore...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|