Nybörjare som behöver hjälp med val av hoj

Cale

aka Robospine & Domiseven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
RSV Mille -99
har du tittat på sv650 ?
om du är inne på någorlunda nya 600cc så är det ett alternativ.
den ligger i försäkringsklass fem.

duger att skjutsa på enstaka gånger, men tro mig.. du vill iaf inte ha tjejen bakpå hela tiden.. :D
när jag hade min sv så skjutsade jag lite (väldigt lite) och det gick bra.. det är inget effektmonster men det funkar..

det går att ha ruskigt kul på den hojen, på rakorna blir du ifrånåkt av större hojar men det tar du igen i kurvorna :)

sv650 är väldigt mycket hoj för pengarna..
jag köpte min i tyskland, som trejde hoj.

annars brukar jag rekomendera att börja karriären med en halvslö lite äldre hoj som det inte gör så mycket om man tappar..
de är billiga men tappar heller inte sitt värde..
 

Manos_R1

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Yamaha YZF R1 - 98
Tjena!

Jag är också nybörjare och valde en Yamaha R1 som första hoj, kanske låter lite extremt men för mig känns det som en bra hoj att växa på! Provat r6 också och den va ju rolig men den känns lite mer stressad än r1:an!

Jag har en 98 och är 22 år, kostar 1700 :- på mig i försäkring i månaden.. så har du råd med det + soppa så köp en sån! mycket fin hoj!

//E
 

phaze

Hoppas man överlever nästa säsong..
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Sollefteå
Hoj
CBR600RR
Manos_R1 skrev:
2112979 Tjena!

Jag är också nybörjare och valde en Yamaha R1 som första hoj, kanske låter lite extremt men för mig känns det som en bra hoj att växa på! Provat r6 också och den va ju rolig men den känns lite mer stressad än r1:an!

Jag har en 98 och är 22 år, kostar 1700 :- på mig i försäkring i månaden.. så har du råd med det + soppa så köp en sån! mycket fin hoj!

//E

Oj, 1700kr i månaden låter väldigt mycket. Jag har nog mer räknat med 500kr i månaden. Hade hoppas kunna lägga försäkringen på mor eller far.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
suzuki sv 650 är en mycket bra nybörjarhoj... sportig men ända ganska sittvänlig, bra drag med mera.... billig försäkring

R6:an? Grymt fräck hoj, men enligt mig är inte det en bra förstahoj. Den går som fan, dyr i försäkring, för att köra supersporthojjar ska man ha kört ett par år enligt mig.

Men men alla tänker inte lika.... :confused:
 

pakopak

LEGEND
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
2 R1or varav 1 Stulen
phaze skrev:
2113610 Oj, 1700kr i månaden låter väldigt mycket. Jag har nog mer räknat med 500kr i månaden. Hade hoppas kunna lägga försäkringen på mor eller far.

haha, måste bara... :corn :notme

med frågor som 0-100 och skenförsäkring så lär du få det hett om öronen... :tungan
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
phaze skrev:
2113610Hade hoppas kunna lägga försäkringen på mor eller far.

Du vet att försäkringsbolagen helt kan vägra ersättning om olyckan är framme
om du har skenförsäkrat hojen ?

Kanske bättre med en försäkring som går att använda den dagen olyckan är framme ?

Det finns trådar där vissa människor blivit utan ersättning just för att dom har skenförsäkrat hojen.
 

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Ort
---
Hoj
---
Mr Pink skrev:
2108775
Med en v-twin motor har du mycket "vrid" (bra när man skjutsar) och behöver inte köra på så höga varv som med en skrikig 600 ( hade en kawa zzr600 innan)
Ljudet är grymt, låter som crazy frog fast tvärtom.
Mr Pink

Här med utlyser jag en tävling, den går ut på att göra en inspelning där man förklarar hur crazy frog låter baklänges! :D
 

ChrilleH

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2004
Ort
Haga
Hoj
Honda cbr 929rr
kanske en fz 6 vore lämplig som första hoj...
phaze skrev:
2093251 Hej,

Jag håller på att ta mitt motorcykelkörtkort nu och kommer köpa mig en sporthoj när man är klar.

Vad skulle ni rekommendera för motorcykel till en nybörjare för ca. 45-50.000kr?

Mvh
Daniel
 

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gävle suburbs
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
pakopak skrev:
2113642 haha, måste bara... :corn :notme

med frågor som 0-100 och skenförsäkring så lär du få det hett om öronen... :tungan
köp å försäkra på mor/ far trafik klarar dig billigast :pannkyss halv/hel får du inget för endå mrfusk
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
min första va en gsx 600R figher=inga kåpor. jag hade kört ihjäl mej DIREKT me en 1000cc me kåper. så börja lungt tycker jag...mvh.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Sollefteå... Hmm... Ja, du skulle faktiskt kunna få köpa min CBR600 -99 för 40-45000. Jag ska nog byta ändå. Passa på innan jag ångrar mig!


.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top