Nybörjare

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Tänkte bara hälsa lite, har smygit runt här ett tag redan.. =)

Kör upp början av september (kör med Jarla nu), sen hoppas jag kunna börja med en Hornet 600 alt en Bandit. Vi får se vad plånboken säger. :tungan
Måste ju hitta en plats till bettan också, kötiden till garage var alldeles för lång. =(

Lite mer om mig själv:

Bilintresserad, hänger en del på bilnissarnas motsvarighet till SH... *host* Även om det blivit mindre med tiden. Jag hänger även på kolozzeum (träningsforum) en hel del, träning är också ett kul tidsfördriv. :D

Fotar rätt mycket, kanske någon som vill ha lite fotohjälp någon gång, PM:a så kan vi diskutera mer. Har inte fotat så mkt fordon än men det är alltid kul att pröva ngt nytt. För lite bilder se http://www.kylig.com

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
ChristianSTHLM skrev:
2386548 Tänkte bara hälsa lite, har smygit runt här ett tag redan.. =)

Kör upp början av september (kör med Jarla nu), sen hoppas jag kunna börja med en Hornet 600 alt en Bandit. Vi får se vad plånboken säger. :tungan
Måste ju hitta en plats till bettan också, kötiden till garage var alldeles för lång. =(

Välkommen...det är klart du ska ha en Bandit...:yoparty

Carro1

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Hoj
-
Kul att du hittat hit :tummenupp Är själv mycket fotointresserad och dina bilder var inte dåliga ;)
Hoppas det går bra med lappen! :hej

ChristianSTHLM

Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Tack allihop! :Rockbanan

Ska köra intensivkursen nästa vecka, manövergården är avklarad. Inte mycket kvar av säsongen, dock, men desto mer blir det nästa säsong. :hoppa

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
ChristianSTHLM skrev:
2386818 Tack allihop! :Rockbanan

Ska köra intensivkursen nästa vecka, manövergården är avklarad. Inte mycket kvar av säsongen, dock, men desto mer blir det nästa säsong. :hoppa

Bra med intensiv, det tog jag med !:tummenupp
Hoppas allt går vägen! :yoparty

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Sedär.. en snel hest :tummenupp

Se till att fixa kortet nu så tar vi ett pass på Delta med efterföjande hojåkning..

Aragorn

Guest
Hej, välkommen!:hej
Lycka till med kortet! :tummenupp
Hornet 600 är en kanonhoj.

Ilma

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 600
ChristianSTHLM skrev:
2386818 Tack allihop! :Rockbanan

Hur går en intensivkurs till och vad kostar den? Vad menar du med att en del redan är avklarad? Kör man inte upp som vanligt med manöverprov och trafik?
/Nyfiken

ChristianSTHLM

Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Ilma skrev:
2396086 Hur går en intensivkurs till och vad kostar den? Vad menar du med att en del redan är avklarad? Kör man inte upp som vanligt med manöverprov och trafik?
/Nyfiken

Först: Tack till er andra, idag var andra dagen på intensivkursen. Körde runt i Sundbyberg med alla roliga högerregelskorsningar. Imorgon blir det motorväg. =)
Fick dessutom köra själv hela tiden så det var en mycket bra förmiddag. Ska bara lära mig att stänga av blinkersen efter svängen... :tomten

Ilma:
Jag kör på jarla trafik http://www.jarlatrafik.se/mc_intensivkurs.htm

Kruxet med deras intensivkurs är att du måste kunna manövrera hojen innan, snarare är det en rätt omfattande trafikkurs. Jag ser det som en investering i min trafiksäkerhet, då sover jag lättare efter alla bortflugna tusenlappar. :tummenupp

Det jag gjorde var att först ta en lektion på manövergården för att de skulle kunna kolla av min nivå, sen tog jag lektioner tills jag kunde det mesta. Har väl lite kvar men det ryms nog inom en lektion innan uppkörningen.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0