Nybörjare.

LarssonsMc

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2013
Hoj
Ingen
Hej
Jag skulle behöva hjälp från några som kan motorcyklar.
Jag har tänkt börja med roadracing men jag vet inte vilken motorcykel som skulle passa mig. Men jag skulle helst vela ha en Kawasaki,det skulle vara bra om någon kunde hjälpa mig med detta.

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Märket på hojen spelar väl mindre roll om man inte är sponsrad av lokala kawa/yama/honda försäljaren? Att den gröna färgen är fin kan jag dock hålla med om :tummenupp

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Köp en billig, för typ 20k och kom igång, så kan du köpa något annat sen när du vet vad du saknar eller vill ha bättre. (Och har gjort nybörjartabbarna på den billiga)

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Fråga 1 (som egentligen är två), Hur gammal är du, och har du kört motorcykel förr?
Den frågan är kanske inte så relevant i sammanhanget, men om du ska kunna bli seriöst bemött så måste du nog berätta lite mer om dig själv.
Fråga 2, Vilken klass har du tänkt dig att köra i?

Jag anar troll i mossen, men jag har inget bättre för mig.

LarssonsMc

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2013
Hoj
Ingen
Jg har inte kört så mycket motorcykel förut. Jag är 16år och har tänkt köra i en juniorklass. Jag är 166cm lång.

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Måste bara fråga om du skall pynta ur egen ficka eller om du får stöd... RR är väldigt dyrt om man planerar att köra ofta.
Om du löst den biten, så lycka till :) :yoparty

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Vi kan väl börja så här. Hur har du tänkt att du ska ta dig till träningarna och racehelgerna?

Oavsett hur välfyllt bankkonto du har i dag så dröjer det inte länge innan det börjar sina om det inte kommer in färska pengar vilket jag antar att det inte gör när man är 16 bast.

Om mamma och pappa pröjsar så go for it. Köp valfri 600a ta licens och sedan anmäler du dig till många steg 6 körningar med smc.

Det är licensträningar för nybörjare har jag märkt med möjlighet till mycket stöd/hjälp. När du börjar fatta galoppen så är det bara att börja anmäla sig med andra aktörer på marknaden.

För att du ska kunna vara med och utmana och köra i R-600 behöver du ett par säsongers träning och väldigt mycket bantid så räkna med en budget på ca 200 k innan du ställer upp och kör midpack i R-600.

När du börjar bli så snabb att du platsar i R-600 så börjar även 1 bandag kosta i runda slängar 5K.

I början kommer du klara di på anmälningsavgiften + lite soppa om du inte kraschar och då kostar det ca 1500 sek för 1 bandag!

Kör hårt and go for it. Behöver du hjälp eller tips så är det bara att skriva i tråden alt Pm´a!

Med vänliga hälsningar Sandfållan.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...