NSR_Martin
Vill man så kan man.
Precis, lathet är farligt men ack så vanligtLjunghusen skrev:Ja, och när va det du klotade? På väg till skolan kanske?
Precis, lathet är farligt men ack så vanligtLjunghusen skrev:Ja, och när va det du klotade? På väg till skolan kanske?
philsson skrev:jag körde vält i 90 utan skyddskläder och de gick inte ens hål i byxorna. körde sedan vält i 50 och all utrustning pajade.. förklara det?.. man vet aldrig när de behövs.. nu var jag glad att jag hade den på mig annars hade jag inte haft någon knäskål kvar.
NSR_Martin skrev:Precis, lathet är farligt men ack så vanligt
Padde skrev:Hehe läs mitt inlägg 2a stycket här ovanför. Tror inte heller du skulle låst fast dina kläder ute. Skulle där funnits skåp skulle jag alltid kört med ställ och hela kitet som vanligt.
Va inte riktat till dig, menar bara att typ alla, även jag är lat och kör i jens till skolan, visst är det dumt, men...Padde skrev:Hehe läs mitt inlägg 2a stycket här ovanför. Tror inte heller du skulle låst fast dina kläder ute. Skulle där funnits skåp skulle jag alltid kört med ställ och hela kitet som vanligt.
_zero_90 skrev:ska försöka bilda mig en upfatning på vilka lättamc`s som finns, mäst intreserade av offrodhojjar...
ge alla exempel ni har
Nackdelar:prulle skrev:CRM
fördelar:
* stark ram
* bra kör ställning om du är längre
* går bra ostrypt
* bekväm för kortare turer
* mjukfjädring fram= bekvämt
* billig
nakdelar
* mjukfjädring = tar mycket bromsvärkan
* tål inte att köras in i träd i högfart...
Ljunghusen skrev:Be om ett större/två skåp
Det finns ALLTID skåp över. Vad händer om det kommer en ny elev till skolan? Får han ha sina kläder i en påse, på en pinne?
Padde skrev:Jag klotade i ca 50 i en stor rondell, bakdäcket släppte bara. Kasade en 5-6 meter och NSRén (som sedan jag fick lägga ner snusk mycket pengar på) flög ut i diket och jag efter. Jag klämmde min fot under hojen, det var allt, reste mig upp och körde därifrån. Skulle antagligen gjort exakt lika ont om jag skulle kört med full utrustning, men så går inte rikigt att tänka, en dag slår man sig duktigt.
Jag kan iprencip inte köra med skyddskläder till skolan om jag inte vill låsa fast dom i hojen, inte jätte roligt om det regnar osv. Dom har inga skåp lediga och vill inte ha dom liggande nånstans på skolan heller.
Svanen skrev:Jag blir inte arg när jag vurpar, jag vet att risken finns om man kör som en idiot..
Jag har lagt ner MXen i ett dike, på filmen.
Stegrat över.
Lagt ned på grusväg, i kurva, fast inte ned i diket.
Fastnade med byxbenet i kicken, vips så låg man på sidan med benet under hojen
Tur att jag inte ha sporthoj bara, den hade varit skrotad vid det här laget..
Itacha75 har vurpat flest gånger på 125 delen, kanske flest gånger på hela sporthoj också!stoooffe skrev:Det verkar ju som att du e en hajjare på att köra hoj
Solid snake skrev:Itacha75 har vurpat flest gånger på 125 delen, kanske flest gånger på hela sporthoj också!
Så mycket kosstar de inte alls (elr klart de kan kossta så mycekt men de behöver inte kossta så mycket)....du kan köpa ett skinnställ i tyskland elr på flying eagle elr var som helst...sen kan man köpa beggat med...de funkar..de kosstar inte hälften så mycket ens......köp skydd säger ja bara annars är du stämplad till ett MF för livet...sKoG_ skrev:Jag ska ha 125:a snart och jag hade inte tänkt ha skinnställ,för se hur dyrt d e:
handskar = 1000:-
ryggskydd = 800:-
stövlar = 2000:-
skinnställ = 8000:-
allt som allt ca 12000:-.
Skippar man det så har man råd med en RS istället för en NSR
Nu e detta priser från grahns.se men jag hittar inget annat vettigt (ge gärna tips)
sKoG_ skrev:Jag ska ha 125:a snart och jag hade inte tänkt ha skinnställ,för se hur dyrt d e:
handskar = 1000:-
ryggskydd = 800:-
stövlar = 2000:-
skinnställ = 8000:-
allt som allt ca 12000:-.
Skippar man det så har man råd med en RS istället för en NSR
Nu e detta priser från grahns.se men jag hittar inget annat vettigt (ge gärna tips)
Vettigt sa jagzpeppy skrev:Så mycket kosstar de inte alls (elr klart de kan kossta så mycekt men de behöver inte kossta så mycket)....du kan köpa ett skinnställ i tyskland elr på flying eagle elr var som helst...sen kan man köpa beggat med...de funkar..de kosstar inte hälften så mycket ens......köp skydd säger ja bara annars är du stämplad till ett MF för livet...
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|