nybörjare

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
philsson skrev:
jag körde vält i 90 utan skyddskläder och de gick inte ens hål i byxorna. körde sedan vält i 50 och all utrustning pajade.. förklara det?.. man vet aldrig när de behövs.. nu var jag glad att jag hade den på mig annars hade jag inte haft någon knäskål kvar.

Jag klotade i ca 50 i en stor rondell, bakdäcket släppte bara. Kasade en 5-6 meter och NSRén (som sedan jag fick lägga ner snusk mycket pengar på) flög ut i diket och jag efter. Jag klämmde min fot under hojen, det var allt, reste mig upp och körde därifrån. Skulle antagligen gjort exakt lika ont om jag skulle kört med full utrustning, men så går inte rikigt att tänka, en dag slår man sig duktigt.

Jag kan iprencip inte köra med skyddskläder till skolan om jag inte vill låsa fast dom i hojen, inte jätte roligt om det regnar osv. Dom har inga skåp lediga och vill inte ha dom liggande nånstans på skolan heller.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Precis, lathet är farligt men ack så vanligt ;)

Hehe läs mitt inlägg 2a stycket här ovanför. Tror inte heller du skulle låst fast dina kläder ute. Skulle där funnits skåp skulle jag alltid kört med ställ och hela kitet som vanligt.

:tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Padde skrev:
Hehe läs mitt inlägg 2a stycket här ovanför. Tror inte heller du skulle låst fast dina kläder ute. Skulle där funnits skåp skulle jag alltid kört med ställ och hela kitet som vanligt.

Be om ett större/två skåp :död
Det finns ALLTID skåp över. Vad händer om det kommer en ny elev till skolan? Får han ha sina kläder i en påse, på en pinne?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:

Va inte riktat till dig, menar bara att typ alla, även jag är lat och kör i jens till skolan, visst är det dumt, men...

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Ja vad ska man göra...ja brukar åka runt o göra stoppies inne i stan i jeans o t-shirt men men....vad gör man....(absolut aldrig i jkpg, bara här i växjö)...så de inte blir några missförstånnd här till herr zero.......=)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
_zero_90 skrev:
ska försöka bilda mig en upfatning på vilka lättamc`s som finns, mäst intreserade av offrodhojjar...
ge alla exempel ni har :tummenupp

CRM
fördelar:
* stark ram
* bra kör ställning om du är längre
* går bra ostrypt
* bekväm för kortare turer
* mjukfjädring fram= bekvämt
* billig
nakdelar

* mjukfjädring = tar mycket bromsvärkan
* tål inte att köras in i träd i högfart...

Solid snake

Guest
prulle skrev:
CRM
fördelar:
* stark ram
* bra kör ställning om du är längre
* går bra ostrypt
* bekväm för kortare turer
* mjukfjädring fram= bekvämt
* billig
nakdelar

* mjukfjädring = tar mycket bromsvärkan
* tål inte att köras in i träd i högfart...
Nackdelar:

Stark ram, tjo visst när din styrkrona small som fan när du körde in i ett träd. :7peta

FUMMEL!!! :4skrika

Edit: snedskurna drev i den lådan också, vilket är mindre bra.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Jag kör alltid i hawaii-skjorta, sandaler och badbyxor. Mindre vikt = högre toppfart! :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ljunghusen skrev:
Be om ett större/två skåp :död
Det finns ALLTID skåp över. Vad händer om det kommer en ny elev till skolan? Får han ha sina kläder i en påse, på en pinne?

Nej!

Vi byggare som går på APU 3 dagar i veckan är tydligen inte lönt att ge skåp till, förökte få ett hur länge som helst. Gav upp när alla (frågade många på skolan) sa samma sak, dvs nej.

Vi har ju skåp till våra böcker, det räcker tydligen, där får man inte ens in jackan nästan.

Nog med OT.

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Padde skrev:
Jag klotade i ca 50 i en stor rondell, bakdäcket släppte bara. Kasade en 5-6 meter och NSRén (som sedan jag fick lägga ner snusk mycket pengar på) flög ut i diket och jag efter. Jag klämmde min fot under hojen, det var allt, reste mig upp och körde därifrån. Skulle antagligen gjort exakt lika ont om jag skulle kört med full utrustning, men så går inte rikigt att tänka, en dag slår man sig duktigt.

Jag kan iprencip inte köra med skyddskläder till skolan om jag inte vill låsa fast dom i hojen, inte jätte roligt om det regnar osv. Dom har inga skåp lediga och vill inte ha dom liggande nånstans på skolan heller.

Jag blir inte arg när jag vurpar, jag vet att risken finns om man kör som en idiot.. :D

Jag har lagt ner MXen i ett dike, på filmen.
Stegrat över.
Lagt ned på grusväg, i kurva, fast inte ned i diket.
Fastnade med byxbenet i kicken, vips så låg man på sidan med benet under hojen :3freak

Tur att jag inte ha sporthoj bara, den hade varit skrotad vid det här laget..

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Svanen skrev:
Jag blir inte arg när jag vurpar, jag vet att risken finns om man kör som en idiot.. :D

Jag har lagt ner MXen i ett dike, på filmen.
Stegrat över.
Lagt ned på grusväg, i kurva, fast inte ned i diket.
Fastnade med byxbenet i kicken, vips så låg man på sidan med benet under hojen :3freak

Tur att jag inte ha sporthoj bara, den hade varit skrotad vid det här laget..

Det verkar ju som att du e en hajjare på att köra hoj :3freak

Solid snake

Guest
stoooffe skrev:
Det verkar ju som att du e en hajjare på att köra hoj :3freak
Itacha75 har vurpat flest gånger på 125 delen, kanske flest gånger på hela sporthoj också! :lol

sKoG_

Oljemissbrukare =)
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
125:a, men vilken???
Jag ska ha 125:a snart och jag hade inte tänkt ha skinnställ,för se hur dyrt d e:

handskar = 1000:-
ryggskydd = 800:-
stövlar = 2000:-
skinnställ = 8000:-
allt som allt ca 12000:-.

Skippar man det så har man råd med en RS istället för en NSR :huvet
Nu e detta priser från grahns.se men jag hittar inget annat vettigt (ge gärna tips)

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
sKoG_ skrev:
Jag ska ha 125:a snart och jag hade inte tänkt ha skinnställ,för se hur dyrt d e:

Nu e detta priser från grahns.se men jag hittar inget annat vettigt (ge gärna tips)
Så mycket kosstar de inte alls (elr klart de kan kossta så mycekt men de behöver inte kossta så mycket)....du kan köpa ett skinnställ i tyskland elr på flying eagle elr var som helst...sen kan man köpa beggat med...de funkar..de kosstar inte hälften så mycket ens......köp skydd säger ja bara annars är du stämplad till ett MF för livet...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
sKoG_ skrev:

Du kan få köpa mitt Spyke ställ för 2500 - 3000:-. Riktigt fint.

Hanskar köper du sammtidigt som du är här vid lund/lomma hos addemoto på rea för 350:-, riktiga handskar som kostat mycket innan.

Stävlar köper du på lillemans för 995:-.

Ryggskyddet japp runt 800:-

Allt = Runt 4500:-. Inga dåliga grejor. :)

sKoG_

Oljemissbrukare =)
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
125:a, men vilken???
zpeppy skrev:
Så mycket kosstar de inte alls (elr klart de kan kossta så mycekt men de behöver inte kossta så mycket)....du kan köpa ett skinnställ i tyskland elr på flying eagle elr var som helst...sen kan man köpa beggat med...de funkar..de kosstar inte hälften så mycket ens......köp skydd säger ja bara annars är du stämplad till ett MF för livet...
Vettigt sa jag :7peta

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...