andersbrink
hasenfrasen
...lätt att undvika genom att köpa kedja med rätt längd... jag fick precis en släng handsvett.
...lätt att undvika genom att köpa kedja med rätt längd... jag fick precis en släng handsvett.
Jag köper att man gör det på tävlingsmaskiner eller fordon som man kör sällan och vill ha det extra pulvret. Här handlar det om en KLX230 som brukas i vått och torrt. Känns verkligen inte genomtänkt att använda standardkedja till det.Jag kör vanlig ”plåtkedja” på motarden. Dels för att är snål men också för att det ryktas om att det blir lite mer pulver närmast asfalt eftersom den rullar lättare.
men det är jag det.
För att hen vill vara snabb en liten stund i.s.f. långsam länge.Varför inte en o-ringskedja?
Kanske. Jag misstänker att det kan vara okunskap bakom beslutet.För att hen vill vara snabb en liten stund i.s.f. långsam länge.
Ojsan. Märkte det faktiskt precis när jag skulle måtta in kedjan på dreven, kollade efter o-ringarna till klipsen eftersom jag inte såg några med i påsen, så jag tänkte att jag kunde använda dom som satt på kedjan. Men så satt det inga på kedjan!? Sen tänkte jag ... "vad kan gå fel?"Varför inte en o-ringskedja?
Standardkedja funkar men du behöver smörja noggrannare och oftare.Ojsan. Märkte det faktiskt precis när jag skulle måtta in kedjan på dreven, kollade efter o-ringarna till klipsen eftersom jag inte såg några med i påsen, så jag tänkte att jag kunde använda dom som satt på kedjan. Men så satt det inga på kedjan!? Sen tänkte jag ... "vad kan gå fel?"
Jag förstår. Det blir intressant att märka eventuella skillnader då jag levt med min förra kedja ett år, och det var o-ring.
Det där med att koka kedjan gjorde jag när jag var 10 år, det var min cykelkedja. Det var bökigt och mamma blev inte glad när hon kom hem från jobbet. Men måste det vara Putoline, jag kokade min kedja i rapsolja. Den blev som ny sen.För garaget rekommenderar jag att du kokar kedjan med jämna mellanrum.
Putoline har ett överlägset kedjevax
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |