Nybakad knutte

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Hur ser en 40-årskris ut? Jo, man funderar över varför man inte gjort något väsentligt här i livet, sen försöker man ta itu med något väsentligt. Eftersom man inte lyckas med något större, så lurar man sig själv genom att göra något mer överkomligt som t.ex. att ta MC-kort. :D Sen upptäcker man att det faktiskt var JÄVLIGT väsentligt och kul!!

NÄÄÄÄÄ, skämt åsido! Nog närmar jag mig 40, men MC-kortet är ingen "kris", det har varit en varm dröm sedan 15-årsåldern. Men då fick jag inte för morsan, sen gick åren och det blev bil o familj o allt. Men varje vår har jag varit helt grön av avund på varenda MC, och tänkte slutligen i våras att om jag inte gör det nu så gör jag det aldrig!! Sagt och gjort, nu har jag kortet sedan en liten tid!!

Siktar på att byta bort grusvägsracern mot en Triumph Sprint till våren, gillar den hojen skarpt, sen blir det lite mer fartåka. :rolleyes:

Hur som helst, detta verkar vara ett kul forum med mycket kul typer. :tummenupp Ser fram emot att tillbringa många timmar här framöver.

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Grattis till kortet och välkommen hit :tummenupp
Spirit skrev:
2496516 Hur ser en 40-årskris ut? Jo, man funderar över varför man inte gjort något väsentligt här i livet, sen försöker man ta itu med något väsentligt...
Beprövade och väl fungerande lösningar finns sedan länge framtagna av PRO. Det lär finnas en komplett lista för olika avarter och böjningar, jag menar intressen :)

För dom lite mer försiktiga tror jag att shoppingvagn står som nr 8 på listan och rullator som nr 9, båda dessa kan då med fördel kombineras med nr 14, Tena inkontinensskydd. :rolleyes:

Men för oss som byggde lego för länge då rekommenderas nr 2, handla en "medelålderskris kawasaki", and life goes on... :D

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Välkommen!

Känn dig inte ensam...jag är tätt intill...tog kortet för inte alls så längesedan, 33 år...

Är överlycklig att jag äntligen tog tag i det..nu ska jag ha kul...

Bara sambon som tyckte det var mindre kul.

Hur som helst..Lycka till!

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Spirit skrev:
2496516 Hur ser en 40-årskris ut? Jo, man funderar över varför man inte gjort något väsentligt här i livet, sen försöker man ta itu med något väsentligt. Eftersom man inte lyckas med något större, så lurar man sig själv genom att göra något mer överkomligt som t.ex. att ta MC-kort. :D Sen upptäcker man att det faktiskt var JÄVLIGT väsentligt och kul!!

NÄÄÄÄÄ, skämt åsido! Nog närmar jag mig 40, men MC-kortet är ingen "kris", det har varit en varm dröm sedan 15-årsåldern. Men då fick jag inte för morsan, sen gick åren och det blev bil o familj o allt. Men varje vår har jag varit helt grön av avund på varenda MC, och tänkte slutligen i våras att om jag inte gör det nu så gör jag det aldrig!! Sagt och gjort, nu har jag kortet sedan en liten tid!!

Siktar på att byta bort grusvägsracern mot en Triumph Sprint till våren, gillar den hojen skarpt, sen blir det lite mer fartåka. :rolleyes:

Hur som helst, detta verkar vara ett kul forum med mycket kul typer. :tummenupp Ser fram emot att tillbringa många timmar här framöver.
du väljer en bra hoj om du tar en sprint!!
:tummenupp

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Känner igen mig, tog kortet förra hösten (39år) Nu ska jag visst fylla gubbe snart, och det här är det roligaste jag någonsinn gjort i intresseväg, nu är det tjejens tur, snart kort och hoj på gång.

YZFDanne

de e bar å åk
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yamaha YZF 750R
Hehe..är själv nu på sidan (några timmar bara) men va fan jag säger välkommen ja me. Tog själv kort i år och det är grymt kul med båge:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati