Nybliven ägare till en KTM 950 Supermoto R -2007

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Funderar själv på att byta/sälja min 929 till förmån för en 950/990 supermoto. värkar va en sjukt kul hoj. är mest rädd att man inte ska kunna haka på polare som kör sporthoj men det borde ju eg inte vara några problem så länge man inte kryssar motorväg

Garanterat så hänger du med, det är föraren inte hojen som avgör, om du inte har så tråkiga polare som bara gillar att åka fort rakt fram och då är du undantagen, är det kurvnirvana och du INTE hänger med, så skyll inte på hojen isåfall utan dina egna kunskaper;)(skulle en gång göra ett ev byte mot en Sv 650 från en sporthoj jag hade, killen hade inte kört något värre än vad han hade, han hängde inte med fast jag körde rätt lugnt på kurviga vägar; och han körde min hoj och jag en klen 650 SV, ingen referens men men...)

Provkörde en Superduke för någon vecka sedan, man lurar sig på karaktären då den kändes lite slö..men det kommer tidigare i registret och en annan karaktär. Skulle själv kunna tänka mig en Superduke Eller Supermoto helt klart när jag överger min hoj, och jag kör lika fort, eller sakta med den som den jag har idag om det inte är med någon jävulskt lång raka....

Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Lugna ner dig nu Klotgren :) Jag har satt på 16t på min hoj, men ska byta olja i den igen för jag tycker kopplingen låter lattjo, sen kan vi köra slangen, fixa nytt pb på bulten och göra upp på Åsen V30 :)

Kram på dig kompis:krama

1. Vi måste fixa ny bild åt dig. Du har ju fel bild, säg till så tar jag med en av mina småkameror med fallos objektiv.
2. Nytt PB på Gelleråsen i torsdags, 1.15,296, med såsigt bakdäck:arsele
Kul va:krama

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Låter kanon! ska försöka ta mig till en handlare och provköra så fort som möjligt. anledningen till att jag vill byta är ju den fantastiska försäkringspremien och att det förmodligen är en riktigt kul hoj förståss.

Min gamla 950 smr står på Triumpf center i Länna till ett billigt pris efter jag bytt in den. Låga mil och utrustad.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Mmm, vad tror du? Vad är ditt PB med officiel tidtagning?:D

MKT sämre .. På en sd 1.20 med stödhjul :D

Men Faktiskt , är liite sugen på en 990 smr synd att inte plånboken räcker till 2 hojar :gnissla

Kikad på tuben på en som va rejält moddad den såg ut att gå riktigt bra :yoparty

Lars1982

Medlem
Gick med
17 Jun 2012
Hoj
2007, KTM 950 Supermoto R
Vilken olja kan jag använda till kedjan? Finns det även ngn rengöringsspray till kedjan som jag kan använda.

Med vänlig hälsning, lars

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Vilken olja kan jag använda till kedjan? Finns det även ngn rengöringsspray till kedjan som jag kan använda.

Med vänlig hälsning, lars

Jag kör med "Spectro SX Chain Wax".

Jag brukar ställa upp hojen på depåstödet bak, dränka en gammal sportstrumpa i lampolja (finns och köpa på bensinmacken) kolla så den inte är parafin-fri bara. Sen i med 1:ans vxl och kramar kedjan med den dränkta strumpan. Är sen riktigt skitig så tar jag även en tandborste och rengör med.

Sen tar jag samma strumpa och håller under kedjan medans jag sprayar på kedjevaxet :) Klart och du har en glänsade kedja som inte skitar ner hojen.

/Try

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
1. Vi måste fixa ny bild åt dig. Du har ju fel bild, säg till så tar jag med en av mina småkameror med fallos objektiv.
2. Nytt PB på Gelleråsen i torsdags, 1.15,296, med såsigt bakdäck:arsele
Kul va:krama

Ny bild måste fixas såklart fixas :) Förhoppningsvis dimper nya oljan från tyskland ner i brevlådan snart :) Var på Rörken igår, men det var Wetrace för hela slanten, dock kändes det bra att lära sig slappna av även fast det var blött.

Slår dig en pling när det är dax för lite lek ;)

Lars1982

Medlem
Gick med
17 Jun 2012
Hoj
2007, KTM 950 Supermoto R
Var ut en sväng idag, blev 10 mil:) frösön via rödön, krokom och östersund. Sen snurrade jag omkring lite i stan. Några fler som var ute?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024