Nybliven hojägare utan a-kort!

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Ktm 450 exc
Tjenna
Har gått och köpt mig en hoj nu i förra veckan, det blev en r6:a
Helt uderbar hoj, viserligen så har jag inte så stor erfarenhet av motorcyklar men man måste ju börja någonstans.
Problemet är att jag inte har A-kortet än....så varför köpte jag då en hoj????
Jo för att jag fan den till ett bra pris och efter en provtur kunde jag inte låta bli!!!!!!!! Jag är ganska nära mitt kort nu har bara uppkörningen kvar, men min j**la lärare har tagigt semmester i 1 MÅNAD nu......vilken j**la :tomten
Han ska boka uppkörning när han kommer tillbaka. Är det någon som vet hur lång väntetid det brukar vara (i Malmö-området)
Jaja....försöker att låta bli att köra allt för mycket med hojen men det e u så svårt att låta bli :D
Ursäkta stavningen, trött!!!

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Hur provkörde du utan körkort?

edit: tror inte att väntetiden är mer än ett par månader, om du lyckas få nån i år dvs

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ring till vägverket och boka din tid själv. Man har absolut inget att förlora på det.

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
MR R6™ skrev:
Tjenna
Helt uderbar hoj, viserligen så har jag inte så stor erfarenhet av motorcyklar men man måste ju börja någonstans.
Jo för att jag fan den till ett bra pris och efter en provtur kunde jag inte låta bli!!!!!!!! Jag är ganska nära mitt kort nu har bara uppkörningen kvar, men min j**la lärare har tagigt semmester i 1 MÅNAD nu......vilken j**la :tomten
Han ska boka uppkörning när han kommer tillbaka. Är det någon som vet hur lång väntetid det brukar vara (i Malmö-området)
Jaja....försöker att låta bli att köra allt för mycket med hojen men det e u så svårt att låta bli :D

har du kollat vad försäkringen kostar.. jag har heller inget kort och höll på att slå på rygg när jag fick höra det iaf..

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
eus skrev:
Hur provkörde du utan körkort?

edit: tror inte att väntetiden är mer än ett par månader, om du lyckas få nån i år dvs

Är väl inte så svårt :tungan

Jag är i samma pos som honom, har bara uppkörningen kvar, men kör lite illegalt ändå...

Om det finns nån moralkärring här, ja vet det är inte bra...

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
MR R6™ skrev:
Är det någon som vet hur lång väntetid det brukar vara (i Malmö-området)

ring till Helsingborg o kolla tider... kan vara lönt att kolla upp... behöver du hjälp med att få upp bågen "lagligt" inför uppkörningen... hör av dig...

annars önskar jag dig lycka till med valet av hoj :D

ps! ta det lugnt nu i vår / sommar

[edit]

1081:- / mån för halvförsäkring skall jag betala för hojen (samma som för R1:an FK7)

Last edited:

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Esquina skrev:

Jag är i samma pos som honom, har bara uppkörningen kvar, men kör lite illegalt ändå...

Om vi formulerar om då, vem släpper iväg en spekulant utan körkort på provkörning?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
MR R6™ skrev:
Tjenna

Tja Mr.R6. :) Väntetiden nu är cirka 1.5 - 2.5 månader.
Grattis till en kul hoj... Kollat försäkringen än? Om inte; jag tippar 1800:-/månaden halvförsäkring som billigast, om du är 22 och bor i Malmö.

mvh

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Esquina skrev:

Ingen moraltant här inte o det är upp till var o en.
Men för ditt eget bästa om du kör lite illegalt så kör med knoppen så det inte händer nåt för då kan det bli ju ganska otrevligt skulle jag nog gissa på.
Så det är nog ganska klokt o ta det lite extra lungt innan du har kortet i handen.
Vet inte hur det gäller med försäkringar osv om det skulle hända nåt medans du inte har körkort.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Esquina skrev:

1/4 av alla olyckor på mc är med förare utan körkort eller med fel behörighet. statistiken talar sitt tydliga språk. är själv i din sits väntar på uppkörning, dock kör jag med en polare när andan faller på. skulle vara så jävla störigt att bli tagen utan körkort nu efter alla pengar/tid jag lagt ner hittils. men det är ju upp till var å en.

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Ktm 450 exc
Vem som låter mig provköra utan a-kort???...jo en som vill sälja sin hoj.
....jag köpte den en bit utanför Gbg, ute i ödemarken där det nog alldrig har kört en polis!
1,5-2,5 månaders väntetid :( .........jiiiipiii.
Ringer nog och bokar tid själv tror jag. Har vv hojar att låna ut? Eller det kanske är någon som har en lättkörd mc som jag kan hyra????Ska vara för tung obegränsad!!
Jag har en försäkring hos Trygg Hansa 25 000 År/helförsäkring men sen så kör man ju bara 6 månader per år. Kollade med IF också dom skulle ha 58 000 År/hel..........fy fan!!!!!

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
Jag har också "allt" utom a-kortet.
Uppkörning den 4'e maj, håll tummarna då !

Vore jag dig så skulle jag låta hojen stå tills att du fått kortet, klantar du dig, blir stoppad av sheriffen eller nåt så är det inte värt det.
Min hoj står i garaget och jag försöker att inte tänka allt för mycket på den på dagarna, går ner å klappar på den lite då och då bara.
Ring runt i hela landet och leta uppkörningstid.

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Hoj
vfr 800 + cb 750 + minikina
Ingen panik!
Du lär inte bli stoppad.
Jag har varken blivit stoppad i år eller förra året, trotts att jag kör som fan och saknar kk.
Dock gäller inte försäkringen.
Tips: utgå från att bilar aldrig blinkar!

MR R6™ skrev:
Tjenna

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Ingen panik!
Du lär inte bli stoppad.
Jag har varken blivit stoppad i år eller förra året, trotts att jag kör som fan och saknar kk.

Man mår illa när man läser sånt! :zpy Det är såna som du som ger oss hojförare dåligt rykte och gör att försäkringarna är hutlösa!
Det finns en anledning till att det finns A-körkort här i landet, det beror på att man behöver genomgå en UTBILDNING för att köra hoj, du tror väl säkert att du kör som en gud och dessutom är odödlig! :kocko :kocko

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
Von Gordis skrev:
Ingen panik!
Du lär inte bli stoppad.

HAHA! Du verkar slipad! :D Ja va fan.. living on the edge. eller vad är det man brukar säga? :rolleyes:

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Många pajasar som kör utan körkort här tyvärr. Nej, det är inte bara upp till dem, eftersom de utsätter andra trafikanter för risker bara genom att vistas på två hjul i trafiken. Nu kommer säkert en massa svar från diverse Rossi-inspirerade körkortslösa som tror sig köra minst lika bra som många redan har kortet. Hur var det nu, vilka är det som brukar vara bäst på att överskatta sin egen körförmåga?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
lee skrev:
.... Hur var det nu, vilka är det som brukar vara bäst på att överskatta sin egen körförmåga?

Det är väl sånt man lär sig när man tar körkort va? Det blir liksom en kuggis i det här sammanhanget....

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Von Gordis skrev:
Ingen panik!
Du lär inte bli stoppad.

Äh...DIG får man ju lust att spöa...!!! :kocko

Såå... vad händer om du är med i en olycka...har du tänkt på det??

PUCKO!!!! :fatta!

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Madhonda skrev:

Kan inte mer än hålla med :kocko

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Madhonda skrev:

Ord och inga visor från Madthehardbiker. ;)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept