Nybliven hojägare utan a-kort!

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Hoj
vfr 800 + cb 750 + minikina
bikerwoman skrev:
Man mår illa när man läser sånt! :zpy Det är såna som du som ger oss hojförare dåligt rykte och gör att försäkringarna är hutlösa!
Det finns en anledning till att det finns A-körkort här i landet, det beror på att man behöver genomgå en UTBILDNING för att köra hoj, du tror väl säkert att du kör som en gud och dessutom är odödlig! :kocko :kocko

Fan va fel du har!
Jag tror inte jag kör som en gud.
Jag tror inte jag är odödlig.
Jag hör inte till "dom" som höjer försäkringarna, eftersom jag inte skulle få något om jag skulle kracha.
Det kanske snarare är du som kommer bli en av dom som höjer försäkringarna, eller du kanske kör som en gud? :7peta

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Von Gordis skrev:
Fan va fel du har!
Jag tror inte jag kör som en gud.
Jag tror inte jag är odödlig.
Jag hör inte till "dom" som höjer försäkringarna, eftersom jag inte skulle få något om jag skulle kracha.
Det kanske snarare är du som kommer bli en av dom som höjer försäkringarna, eller du kanske kör som en gud? :7peta

Varför ser du inte till att ta kortet då? För lat? För fattig? För korkad?
Nej, du skulle inte få ett skit nej, men hur är det med den stackaren som du kör på? Får han/hon nåt skadestånd?? Ja, via oss andra som behöver betala högre premier för att du ska köra omkring och leka! :7peta

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
hahaha... vilka jävla moral kärringar ni e...

Visst, han saknar körkort. han kanske mist det.

men hur många i Sverige har i verkligheten "tagit" sitt kort då ? jag känner en jävla massa folk som "fick" A tillsammans med B, bland annat min egen mor som inte ens kört moppe... men hon har haft A kort i 40+ år, kör hon bättre än mig... knappast.

o ska vi vi tvinga alla som "fick" sin A behörighet att gå körskola och "ta" om sin behörighet ? eller vi kanske skall starta en tråd här o hacka på dom ?

skärpning nu för fan... skenheliga och ögontjänare e ni hela högen.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Öhh, har inte läraren nån sekreterare eller nått som kan boka tiden även om inte han är där. Tog kort förra säsongen och jag höll på att bli utan uppkörningstid p.g.a massa semestervelande. Tänk på att det brukar vara en jävla lång kötid. Om inte dom bokar så boka en själv. Dock, när läraren kommer tillbaka, boka om samma tid så att den blir bokad från körskolan. Det står i uppkörningsledarens papper om man är privatist eller inte och enligt mig så har dom definitivt en annan inställning till en då man är "skolbokad" kontra privatist!

Lycka till! FÖRGÖRAREN :yoparty

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Von Gordis skrev:
Och det är givetvis bara hojen som kan gå sönder, själv är du en stålman som aldrig går sönder nånstans på nåt vis...

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Silwer skrev:
AB kort försvann 1976, få här har nog den typen av körkort.

Tror det är fler än vad vi tror, men född 76 då är man 28 år iår och det är nog många som är över 28 är skulle jag TIPPA på.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Quaya skrev:
Tror det är fler än vad vi tror, men född 76 då är man 28 år iår och det är nog många som är över 28 är skulle jag TIPPA på.

haha tänk på att man måste hinna ta körkort med så du får plussa på 18år till din ålderssiffra:lol

De som tog bilkörkort efter 76 fick bara B på sina kort.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
wonderwizard skrev:
hahaha... vilka jävla moral kärringar ni e...

Visst, han saknar körkort. han kanske mist det.

men hur många i Sverige har i verkligheten "tagit" sitt kort då ? jag känner en jävla massa folk som "fick" A tillsammans med B, bland annat min egen mor som inte ens kört moppe... men hon har haft A kort i 40+ år, kör hon bättre än mig... knappast..

Det var ju den sämsta jämförelsen eftersom du själv skriver att din mor inte ens kört moppe...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Quaya skrev:
Det är färre än du tror som tagit sitt körkort vid 0 års ålder...

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Hoj
bikerwoman skrev:
Varför ser du inte till att ta kortet då? För lat? För fattig? För korkad?
Nej, du skulle inte få ett skit nej, men hur är det med den stackaren som du kör på? Får han/hon nåt skadestånd?? Ja, via oss andra som behöver betala högre premier för att du ska köra omkring och leka! :7peta

Det tar en jävla tid att skaffa kk. (Har tagit teorin..)
Men på vilket sätt skulle premierna kunna höjas, om jag skulle kracha, när inte försäkringen gäller? Då är det ju vara jag som får betala! :fatta!

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Hoj
lee skrev:
Det var ju den sämsta jämförelsen eftersom du själv skriver att din mor inte ens kört moppe...

Det var ju en klockren jämförelse, eftersom en del verkar tro att ALLA som har kk kan köra bättre än de som inte har.
Det finns ju folk med kk som inte kört en meter! :fakta

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
wonderwizard skrev:
men hur många i Sverige har i verkligheten "tagit" sitt kort då ? jag känner en jävla massa folk som "fick" A tillsammans med B, bland annat min egen mor som inte ens kört moppe... men hon har haft A kort i 40+ år, kör hon bättre än mig... knappast.

Men du hör väl själv....hur många som fick A-kortet på köpet, tror du verkligen KÖR hoj idag då...!?? Kanske en o annan gubbe som beger sig ut i trafiken ringrostiga o jävliga. Men är det särskilt smart?? :va NEJ!!

Ska man köra hoj o vistas bland andra trafikanter, gör man nog säkrast att lära sig hantera en hoj först. :fakta

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Von Gordis skrev:
Det var ju en klockren jämförelse, eftersom en del verkar tro att ALLA som har kk kan köra bättre än de som inte har.

KÖR man hoj så ska man ha körkort... om det är tvärtom, så skitsamma.!!

Mang0

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
-
Von Gordis skrev:

Det finns dessto fler som inte har a-kort som inte kört en meter.
Om alla skulle tänka som dig så skulle det vara kaos på vägarna. Men det är klart, du och några till som kör utan kk är ju redan bäst och behöver inte ta körkort som vi andra dödliga ?
Egenligen skulle ju ingen behöva ta körkort, kör man olagligt ett tag så får man ju tillslut vanan och erfarenheten som behövs för att klara sig i trafiken :kocko

Sen finns det självklart folk som har AB-kort som är sämre än vissa som inte har a-kort. Det ger dock inte dom utan a-kort rätten att köra utan. Svårare än så är det inte.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Von Gordis skrev:
Vad försöker du bevisa, att du minsann kör minst lika bra som vi trots att du inte klarar av att ta körkortet?

Så kan det självklart vara, det är omöjligt att veta, men de som har tagit körkort har åtminstone genomgått ett kunskapsprov för att bevisa sin förmåga.

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Hoj
sgtpepper skrev:
Vad försöker du bevisa, att du minsann kör minst lika bra som vi trots att du inte klarar av att ta körkortet?

Så kan det självklart vara, det är omöjligt att veta, men de som har tagit körkort har åtminstone genomgått ett kunskapsprov för att bevisa sin förmåga.

Precis det du skriver. (Svar på frågan.)
Det tar tid att få uppkörning mm. (är bokad)
Jag borde inte köra medans jag väntar på uppkörningen men det är för kul för att kunna låta bli. :angel

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept