Nybliven Honda Hornet ägare-

le0net

le0net
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Ingen för tillfället
Den var uttagen -99 men det står -98 på regbeviset, en röd en, kanske inte finaste färgen men helt ok, är nöjd:) Billig försäkring o ganska kul hoppas jag.

Det jag tänkt göra är o byta styre, dreva och höja lite, men är lite osäker vart jag ska vända mig. Har sökt på forumet och det skrivs en hel del om ämnet. Tänkte ändå bara höra om nån som bytt själv kan tipsa om:

Crosstyre som är lätt o slänga dit, vet att det måste borras o grejas, det är jag inte rädd för...

Var hittar man ett bra drivpaket eller räcker det att byta drev, förra ägaren har nyligen bytt drivpaketet. Vad är populärast, har läst 5 extra bak, en bort fram, blir det för radikal skillnad? Var köper man sånt, finns det nån butik i Sthlm man gå till o få hjälp?

Är inte säker men läste nånstans att det fanns en höjningssats, stämmer det?

MVH

Leif

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Låter som ett riktigt vinterprojekt...
Lycka till!

trasher84

Ny medlem
Gick med
28 May 2006
Hoj
Hypermotard
Höjningssats och en hel del andra tillbehör finns på bland annat S-Racings hemsida http://www.s-racing.se/. Annars finns Bikeshop och Bikersneed också. Vill du bli av med originalljudet så slängde jag precis på ett GPR-slipon från Bikeshop. Nu är det riktigt gott ljud i den :D Inte farligt dyrt heller! Tänkte också slänga på ett annat styre på min. Ett renthalstyre till 80cc cross tror jag borde funka!

Last edited:

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Trevlig hoj helt klart! Ska dock sälja min då jag bara kommer åka motard i sommar!
Lycka till med projektet, du har några månader på dig ;)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...