nybliven körkortstagare..

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
tog kortet idag, nu är det bara en hoj som fattas..

Men ja vet inte om ja är lite för lång för en sporthoj? Jag är 193... det ser kanske lite konstigt ut?

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
rezz skrev:
2261969 tog kortet idag, nu är det bara en hoj som fattas..

Men ja vet inte om ja är lite för lång för en sporthoj? Jag är 193... det ser kanske lite konstigt ut?

ser säkert jättekonstgt ut, men de skiter du i när du sitter där å gazzar. skit att vara lång ibland, men de e bara att gilla läget
:hihi

truekongo

yepp o
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
hornet
Grattis till kortet!

Jag är 204 lång och kör en Aprilia RSV Mille och det funkar ganska så bra.

Jag är ju ganska så mycket längre än dig så du kan nog välja bland en hel del hojar, Kawa ZX9R ska också funka ganska bra till längre förare vad jag har hört.

Sen e det ju så att alla är olika långa på olika ställen :)

Så det bästa e ju såklart att provköra ett gäng hojar o se vilken som passar bäst. :tummenupp

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Får ta och säga GRATTIS! :tummenupp
Kör lugnt.

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Grattis till kortet :tummenupp

Vaddå för lång för en sporthoj?! Nääää det e bara o testa o provklämma alla modeller som finns så ska du se att du hittar den perfekta hojjen :)

Rundberg

Yo mamma!!!
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000-K6
polaren är 195 och kör suzuki gsxr 750 -00a, nemas problemas. ser desutom inte ett dugg konstigt ut..

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
tack alla....

det är så att jag med taskit studentekonomi har fått ett erbjudande att köpa en NRS -91.

Känner säljaren osv, den går som en klocka... men det känns inte riktigt bra att köra en 125:a..

Men samtidigt måste man ju börja nånstans, och priset är helt ok, ja vet ju vad de han gjort med hojjen.. renoveringar med mera..

Vad tycker ni?

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Satsa på något större än 125 kubik. Du kommer nog ledsna väldigt fort, fast dom är förbannat roliga dom där 2-taktarna :)

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
rezz skrev:

Grattis till kortet! Du kommer få mitt första tips som jag har kunnat ge här (ojoj tänker du säkert nu =), men det följer samma linjer som andra varit inne på - en 125:a kommer du tröttna på, o visst, en sprillans hoj är vääldigt tajt o ha råd med. Däremot, kolla på lite äldre hojar, provkör o hitta någon där! Ett plus kan vara om den är 20+ i ålder så du kan hitta en klassikerförsäkring ;) Det ger dig dessutom ännu mer o göra genom att leta o grotta fram något du gillar o funkar med! Om du tycker att 193 känns lite konstigt på en sporthoj - va tror du 169 känns som? =)

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Grattis till Lappen....

Ang. hojen kontra längden. Jag har en GSX-R 750 99, jag är 192 cm lång och jag sitter kanonskönt på den. Visst det är ingen semesterhoj att åka långt på, då blir jag trött i ryggen men annars så sitter jag som en smäck!

Återigen, Grattis

Peter_K

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
ZX-6R-98, R6-00
rezz skrev:

Grattis till kortet :tummenupp
193cm är ju inte så extremt, tror inte det begränsar ditt urval så märkvärt mycket. Men det är klart att en 125:a kanse känns lite väl liten.

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
dakota
grattis till körkortet.
du hittar säkert någon hojj som passar, bara prova MASSA olika :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...