Nybyggd XR

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
Hej!

Lägger upp lite bilder på min XR som börjar bli klar efter nu en lång tids ombyggnad. Nu e det "bara" nummerskylt, få den lättstartad & besiktning :skrämd som fattas!!!

Jag tycker inte lacken kommer till sin rätt på bilderna men det är svart metalick och det vita är vit perl. Nu så är ute på grönbete :hihi

Last edited:

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
Försöker igen med bilderna!

Bifogat

• XR-motard-1.jpg
    XR-motard-1.jpg
    100.9 KB · Visningar: 307
  • XR-motard-2.jpg
    XR-motard-2.jpg
    117.3 KB · Visningar: 337
  • XR-motard-3.jpg
    XR-motard-3.jpg
    112.8 KB · Visningar: 449

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Snygg... även fast det för mig är obegripligt hur man kan lägga ner SÅ mycket tid (och pengar?). Men du har gjort den riktigt snygg mot original...

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Jäkligt läckert stuk! Synd bara att den inte är vätskekyld.

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
snyggt jobbat!!! :yoparty
läckraste kryssärren jag sett faktiskt
är det en -90 lr? Känner inte igen svingen :confused:
tips! lämna in krökarna på polering alt kromning. jag gjorde det på min gamla -92:a o det blev mycket snyggt. kromet fäster dock inte på främre delen (innan de går ihop), de är nämligen tillverkade i rostfritt så de måste du polera om du ska få cooooool matchning mot resten av hojen.
annat tips är att sänka gaffelbenen i kronorna, får ett ballare stuk på den plus att den svänger mycket bättre. spänn även upp fjädern hårt bak så blir den optimal.
lycka till!
//m

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
mindraper skrev:
snyggt jobbat!!! :yoparty
läckraste kryssärren jag sett faktiskt
är det en -90 lr? Känner inte igen svingen :confused:
tips! lämna in krökarna på polering alt kromning. jag gjorde det på min gamla -92:a o det blev mycket snyggt. kromet fäster dock inte på främre delen (innan de går ihop), de är nämligen tillverkade i rostfritt så de måste du polera om du ska få cooooool matchning mot resten av hojen.
annat tips är att sänka gaffelbenen i kronorna, får ett ballare stuk på den plus att den svänger mycket bättre. spänn även upp fjädern hårt bak så blir den optimal.
lycka till!
//m

Tackar för berömet :)

Det är faktiskt en XR 500 ram och sving från 83 som är kromade. Sen så har den 600 motor, framgaffel och kåpor. Den är ett riktigt hopplock av olika motorcyklar, ifall jag får den godkänd hos besiktingen kan den kanske kostas på ny krök, men jag får se. Hela bygget har gått över butgeten om man säger så. :gnissla

Men det blir ju fint i alla fall :yoparty

Än så länge sitter färgen kvar på tanken en kompis som var lackerare lackade och han hade i mycket mjukgörare så det inte skulle bli bubblor av bensinångorna.

Axman

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
Tillfälligt hojlös
enkelt tips för att få fram lacken på bilderna är at INTE fota på gräs, jättevanligt fel. en svart lack totalt DÖR på gräs. fota på den fina :rolleyes: garageuppfarten istället...

tack på förhand//Axman

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Helt underbar!

Vad använder du för framkåpa / främre stänkskärm / fälgar?
Priser?

Själv har jag bara polerat gaffelbenen, men du har tagit det till det ultimata och polerat allt, OTROLIGT VACKER!

10 av 10 möjliga :tummenupp

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
Nejvbie skrev:
Helt underbar!

Vad använder du för framkåpa / främre stänkskärm / fälgar?
Priser?

Själv har jag bara polerat gaffelbenen, men du har tagit det till det ultimata och polerat allt, OTROLIGT VACKER!

10 av 10 möjliga :tummenupp

Framkåpan är UFO Ghibli, framstänkskärmen kan nog vara orginal som är avkapad, fälgarna är Suzuki gsx fälgar med en massa distanser så är det ett CBR 900 baknav så att drevet ska passa utan att det behöver svarvas ner.

Allt är inte polerat, baksvingen och ramen är kromad. Nu så känns det som att jag alldrig vill polera nått igen, spyr nästan på vattenslippapper och autosol :huvet

Vad det har kostat? Alldeles för mycket men det blev ju fint :)

Vet du har för munstycken i din XR? Min är "något" svårstartad och jag skulle behöva lite bestyckningstips :confused:

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
Ska kolla upp om det lyet är E-godkänt, tänkte skaffa ett nytt (detta är som stearinljus) och då får det gärna vara något som är lagligt :)

För övrigt kan jag nog inte hjälpa dig med bestyckningen =/
Min är avstämd efter den trimmning jag har...

TM40 förgasare | Borrad från 594cc till 654cc | Högkompkolv 11:1 | Kamkedja steg 1 | White brothers E-racing system |

;)

Bearnikow skrev:
Framkåpan är UFO Ghibli, framstänkskärmen kan nog vara orginal som är avkapad, fälgarna är Suzuki gsx fälgar med en massa distanser så är det ett CBR 900 baknav så att drevet ska passa utan att det behöver svarvas ner.

Allt är inte polerat, baksvingen och ramen är kromad. Nu så känns det som att jag alldrig vill polera nått igen, spyr nästan på vattenslippapper och autosol :huvet

Vad det har kostat? Alldeles för mycket men det blev ju fint :)

Vet du har för munstycken i din XR? Min är "något" svårstartad och jag skulle behöva lite bestyckningstips :confused:

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Nejvbie skrev:

TM40 förgasare | Borrad från 594cc till 654cc | Högkompkolv 11:1 | Kamkedja steg 1 | White brothers E-racing system |

;)

Ofan! Trimmad kamkedja? :Bugar :rock

Om jag skaffar en sån, hur mycket ska jag sträcka förgasarsnöret då? :rofl
Eller måste man bänkköra för att veta?

Bearnikow

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
XR Motard
Nejvbie skrev:
Ska kolla upp om det lyet är E-godkänt, tänkte skaffa ett nytt (detta är som stearinljus) och då får det gärna vara något som är lagligt :)

För övrigt kan jag nog inte hjälpa dig med bestyckningen =/

;)

Lyset finns som både som e-märkt och utan e-märket. Jag har e-märkt, då jag i ett optimistiskt tillstånd fick för mig att den skulle gatreggas. Men efter att ha läst om bullmätningar som kostar mulltum :huvet och annat jobbigt så la jag ner de tankarna. Jag har dock inte testat det i mörker än men det har H4 insats.

Vad orättvist att du hade så mycket fin trimmdelar :tummenupp

Min har fått en Arrowdämp, öppnad luftburk och idag så kom ett nytt KN-luftfilter :yoparty Får ta och testa lite olika munstycken och se om det blir bra

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...