Nyckelbensåret 2009.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Ja som sagt vurpa på tvåhjulingar och brutet nyckelben är ju mer regel än undantag, till och med min bror som tävlar på trampcykel har vurpat och skada nyckelbenet.:hihi
Hur har ni det där ute i landet har ni brutit nyckelbenet under 2009 och har ni blivit ihopskruvade eller självläkta, själv ska jag kanske opereras efter 2 månader.
Och lägg gärna ut en röntgenbild så kan vi jämföra.

Hur många är vi i klubben. :crash

WEST
Tegheim
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Olyckan skedde 16 augusti. Fick gå med stöd-sele, ej Mitella. Körde bil upp till Sthlm (32mil enkel) för kurs i programmering 17-20 Augusti. Sjukskriven sen 21 Augusti.
Operation 28 augusti. Fick gå med Mitella och Armlås
Stygnen bortplockade 10 september. Går utan stöd, men får inte lyfta armen högre än 80grader utåt och absolut inte mer än vad som gör ont.

Har ätit 100st Tradolan, 30st Tramadol, 60-80st Panodil Zap, och slutligen säkert 20st 1mg Alvedon på en månad. Har nu varit piller-fri i två dagar förutom en Pencilinkur jag åkte på tack vare några utslag som fanns under operationsbandaget.

Imorgon är det min första Rehab, och dom räknar med att jag är sjukskriven till och med 30 september.
 

Bifogat

  • 20090821447-30edit.JPG
    20090821447-30edit.JPG
    41.4 KB · Visningar: 173
  • 20090909496-30.JPG
    20090909496-30.JPG
    83.3 KB · Visningar: 191
  • 20090830479-30.JPG
    20090830479-30.JPG
    121.9 KB · Visningar: 214
  • 20090909494-30.JPG
    20090909494-30.JPG
    52.5 KB · Visningar: 217
  • 20090911499-30.JPG
    20090911499-30.JPG
    47.4 KB · Visningar: 218

Flisan

Mickiz
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV605 S -03
Den 2 maj modelera jag om mitt nyckelben på Åland;) De ville klippa skinstället men det fick de fan inte göra!!! så lite smärta och några som drog i en och stället var av:tummenupp

Fick smeknamnet Flisan efter det då jag har en flisa som ligger och glider runt i mig efter det:kryckor
 

Bifogat

  • nyckelben2.jpg
    nyckelben2.jpg
    150.8 KB · Visningar: 551
  • PICT0011.JPG
    PICT0011.JPG
    108.7 KB · Visningar: 699

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Olyckan skedde 16 augusti. Fick gå med stöd-sele, ej Mitella. Körde bil upp till Sthlm (32mil enkel) för kurs i programmering 17-20 Augusti. Sjukskriven sen 21 Augusti.
Operation 28 augusti. Fick gå med Mitella och Armlås
Stygnen bortplockade 10 september. Går utan stöd, men får inte lyfta armen högre än 80grader utåt och absolut inte mer än vad som gör ont.

Har ätit 100st Tradolan, 30st Tramadol, 60-80st Panodil Zap, och slutligen säkert 20st 1mg Alvedon på en månad. Har nu varit piller-fri i två dagar förutom en Pencilinkur jag åkte på tack vare några utslag som fanns under operationsbandaget.

Imorgon är det min första Rehab, och dom räknar med att jag är sjukskriven till och med 30 september.

Tjusigt de lappat dig mitt såg ut samma lika var av på 3 ställen men på samma ställe..Mig sket de i att operera dock då handen var det de ville rädda lite mer=)
Men de pratade om operation innan men de koncentrerade sig på en 3h operation utav handled ist.
Allt detta 6 år sedan.
Nyckelbenet e fan inte bra ännu=(
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Den 2 maj modelera jag om mitt nyckelben på Åland;) De ville klippa skinstället men det fick de fan inte göra!!! så lite smärta och några som drog i en och stället var av:tummenupp

Fick smeknamnet Flisan efter det då jag har en flisa som ligger och glider runt i mig efter det:kryckor

Vad är det för mackapär man ser på röntgenbilden? :confused:
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag önskar att jag bröt nyckelbenet då det förmodligen hade läkit klart nu.
Kraschade 14 Juli, Partiell ruptur i Supraspinatus a.k.a. Delvis avslitet muskelfäste i axeln, blev resultatet.
Har fortfarande stora problem med den, och beräknas vara färdigläkt om ytterliggare 6 månader. Har käkat så många diklofenak att jag tappat räkningen.

Och hojen står fortfarande kraschad och fin i garaget, sådär 2 månader senare. Har helförsäkring..
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Flisan har ju mycke snyggare Röntgen-bilder än mig... fusk!
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Det stämmer bra, det är min pacemaker...fick även smeknamnet terminator efter den bilden:D
Pacemaker? Jag trodde det var någon av läkarna som hade glömt kvar sin Razer Deathadder efter operationen :rolleyes:

Själv började jag säsongen med en en vurpa, dock bröt jag inget (har hårt skelett) men det gick massa fästen och andra grejer så jag fick också en platta. Gick med den i 3 månader och tog ut den i tisdags förra veckan. I måndags var jag tillbaks på gymet igen, så 4-6 veckor "ta-det-lugnt-efter-operationen" my ass :arsele
Ska se om jag kan hitta någon bild... Jo, där var den :D
 

Bifogat

  • IMG_7697.JPG
    IMG_7697.JPG
    72.7 KB · Visningar: 185

Flisan

Mickiz
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV605 S -03
Ouch! Den va taskii!
:gråta:gråta

Äää. män gråter inte, ta dig i kragen nu! :arsele ;)

Pacemaker? Jag trodde det var någon av läkarna som hade glömt kvar sin Razer Deathadder efter operationen :rolleyes:

Själv började jag säsongen med en en vurpa, dock bröt jag inget (har hårt skelett) men det gick massa fästen och andra grejer så jag fick också en platta. Gick med den i 3 månader och tog ut den i tisdags förra veckan. I måndags var jag tillbaks på gymet igen, så 4-6 veckor "ta-det-lugnt-efter-operationen" my ass :arsele
Ska se om jag kan hitta någon bild... Jo, där var den :D

Hmm, haha...ja man vet ju aldrig vad läkarna kan glömma kvar, så ahde ju itne avrit helt omöjligt att det låg en Razer Deathadder där:D
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top