Jag bröt högra nyckelbenet förra måndan i en high side när jag försökte tackla en trottoarkant. Kanten vann.
Gjorde ont som fan första dagarna men klippte gräset med handjagare och bar bord och stolar dag 3. Barnkalas vafan. Hade hojen varit körbar hade jag varit uppe på den igen på 4-5 dagar men det blev dag 8 istället.
Växla i bilen däremot och smacka flugor i örat med högerarmen.....ajajajajaj då hade jag behövt mer av det där moffet de pumpade i mig på Sös. Vaknade mitt i natten av att jag av ren reflex smackade ihjäl en mygga i örat och skrek till av smärtan som sen höll i 12h. Leverera rak höger går också fetbort och bilstereon känns avlägsen. Alla frakturer är väl unika då.
Var glad att det blir operation. Jag bröt mitt för 9 år sedan och det har läkt ihop med överlapp. Detta ger mig vissa problem idag pga den brutna sidan är både högre upp och närmre halsen typ. Har läst om vissa son har opererat detta i efterhand för att det har besvärat för mycket att vara sned. Det är inte så mycket på mig men tillräckligt för att jag ska ha lite problem.
Mitt ben är helt av och ligger om lott med några fragment under men de ville inte operera.
Jag sökte en andra åsikt i uppsala för jag vill inte få men för livet och ortopeden där var frestad att operera men efter möte och förmodligen några muffins kom de till samma slutsats. "Det blir som det blir när det är som det är"
Jag når knappt att tvätta mig under vänstra armhålan och inte heller deon kommer åt. Jävla tur man har sitt på det torra med fru då..
Vilka problem har du?
De som blivit hopskruvade verkar inte ha några problem att köra nära direkt efter sista skruven är dragen, de som läker på egen hand verkar få vänta ett par veckor så det är nog lugnt att köra om du blir titanförstärkt bara du vill.
Jag har bara brutit nyckelbenet tillsammans med skulderbladet så jag kan inte uttala mig, kände inget av nyckelbenet efter några dagar men det kan ju berott på att skulderbladet gjorde så in helvete ont att allt annat bleknade....
De 3 ortopeder jag snackat med sa att vid självläkning finns inga andra begränsningar än smärtan. Så jag tog de på orden och körde på som vanligt med mekanikerjobb, lyfta, bära och körde hojen igen så fort hon fått nytt kopplingshandtag 8 dagar senare.
Efter operation däremot sa de att då får man VERKLIGEN inte göra nånting alls med armen på 3-6 månader. Slinga 24/7 i princip.