Nyfrälst

zyd

Försöker lära mig slanga...
Gick med
26 Aug 2008
Hoj
Gixxer 750 turbo -97
Nyfrälst (inte religiöst...)

Tjaba!

Här har vi en 34 år ung, emigrerad norrbottning (Lule) som bott i götet i 10(!) år och precis skaffat ny sporthoj, GSXR 750 -97 som lämpligtvis har begåvats med konstgjord andning :)

Inledde min hojkarriär på en RD250 för att sedan från flytten till Mölndal glida runt på ett järnspett: GSX1100 -80. Sedan en vecka har jag dock skådat ljuset! Turbo är verkligen beroendeframkallande....... Att gixxern sedan känns hur bergstadig som helst hur fan man än gasar (jo jag kör antaglingen som en liten flicka...) och har underbara bromsar har nog mycket att göra med ovan nämda jämförelseobjekt :D.

Försöker just nu lära mig köra på bakhjulet, har läst en massa trådar och har väl koll på det teoretiska, nu ska det bara omsättas i praktik......

/Martin

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Att du flyttat från norr till söder och snabbt gått över till turbo betyder att det börjar bli människa av dig ;)

välkommen :D

zyd

Försöker lära mig slanga...
Gick med
26 Aug 2008
Hoj
Gixxer 750 turbo -97
Att du flyttat från norr till söder och snabbt gått över till turbo betyder att det börjar bli människa av dig ;)

välkommen :D

Hehe, om snabbt är 10 år är jag mr snigel. Har i flera år vilset rotat runt bland 4 hjul me v8 :dummer men fokus nu är överladdat! Smyger även med en turbo wankel mazda när regnet öser ner. (vilket det gör här ibland har jag märkt).

Hur f-n fixar jag en avatar? Har försökt ladda upp men inget händer??? Firefox problem?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!