Nyhet: Information om 2006 års Roadracing

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
"Ingen åldersgräns med UEM 600 reglementet" menas nog att den övre 20 års gränsen inte kommer användas i sverige? Annars är det nog 15 år som fortfarande kommer gälla som minimum för att börja köra på en 600. :)

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Tjejklass, det var väl det sämsta! Alla tävlar väl på samma villkor oavsett kön? Vad är anledningen att det tas upp?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
pvcraketen skrev:
Tjejklass, det var väl det sämsta! Alla tävlar väl på samma villkor oavsett kön? Vad är anledningen att det tas upp?

Man har kört en tjejklass i Norge med bra antal deltagare. Sen startade det en European Women CUP för tjejer fr.o.m detta året. I Italien körs en tjejCup ( Trofeo Italiano Motocicliste) med oftast runt 35 startande. Kan väl vara kul för tjejerna?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hur bestämmer dom vilka hojar som ska köras med?
Väldig skillnad på vad alla tjejer kör för hojar..

Axxexs skrev:
Man har kört en tjejklass i Norge med bra antal deltagare. Sen startade det en European Women CUP för tjejer fr.o.m detta året. I Italien körs en tjejCup ( Trofeo Italiano Motocicliste) med oftast runt 35 startande. Kan väl vara kul för tjejerna?

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Alicia skrev:

I den Norska cupen kör med dom hojarna dom har. Dvs tex GSX1000R mot aprilia RS125 osv. Pige-Cupen heter den och har körts sen 2001 om jag inte mins fel?

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Alicia skrev:
Både i Italien och i UEM Womens Cup har man kört i 600cc samt 1000cc. i UEM enligt Superstock-reglemente, hur det är i Italien vet jag inte.

Även om SVEMO instiftar dessa klasser så lär det knappast bli förbjudet för tjejer att delta i t.ex 250SP.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Axxexs skrev:
Dom kör med dom hojarna dom har. Dvs tex GSX1000R mot aprilia RS125 osv. Pige-Cupen heter den och har körts sen 2001 om jag inte mins fel?
Verkar ju helt vansinnigt. Tjejer är inte långsammare än killar, jag vet! :mad:
Men som social happening för de som inte bryr sig om placeringar (yeah right!) så är det säkert skojigt...

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Kan säkert vara roligt, kanske får fler tjejer att våga börja tävla eller iallafall testa på..

Fast tycker nog själv att det är roligare att köra med både killar och tjejer ihop, mer utmaning... :)

RedBaron skrev:
Både i Italien och i UEM Womens Cup har man kört i 600cc samt 1000cc. i UEM enligt Superstock-reglemente, hur det är i Italien vet jag inte.

Även om SVEMO instiftar dessa klasser så lär det knappast bli förbjudet för tjejer att delta i t.ex 250SP.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag gick till Svemos sida och läste båda protokollen. De var uselt skrivna med mycket skral info om intressanta punkter, fungerar bara som stöd för de som var närvarande. Vad de egentligen diskuterade noterades aldrig, bara ämnet rent generellt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Arawak skrev:
Måste vi b-förare också köpa transponder nu ?
Jag skulle kunna tro att endast A-förare måste ha egen, men i med att det inte är säkert, så får vi väl reda på det snart allihopa.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag vettitusan om jag vill köra i en tjejklass och tävla mot tjejerna som kör 600 och 1000 kubikare. Inte kul när man inte ligger på samma nivå vad det gäller motorcyklarnas prestation.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Bikerbitch skrev:
Jag vettitusan om jag vill köra i en tjejklass och tävla mot tjejerna som kör 600 och 1000 kubikare. Inte kul när man inte ligger på samma nivå vad det gäller motorcyklarnas prestation.

Hoho, du ser dig inte ligga och kämpa med Sara Dolk?
Vilken riktigt värdelös ide det låter som, att dessutom referera till något som kallas för Pige Cupen får det ju inte att låta bättre. Jag ser ju helldre Metrakit eller nått kul som pausunderhållning.
Vad innebär UME 600, är det dagens hojar som körs i STCC?

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Gha, vilket trams med en tjejklass. Låt sporten vara en av få där det tävlas på lika villkor mellan tjejer och killar.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning