Nyhet: Sporthoj.com åter till hojåkarna!

Status
Ej öppen för fler svar.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Kul! Grattis!

:)

Ser fram emot en striktare policy avseende nedvärderande inlägg som riktar sig mot kvinnor, homosexuella och invandrare. Idag verkar nästan vad som helst passera. Känns inte speciellt modernt.

Börja nu inte gnälla direkt.

Ser fram emot att SH var som för ngt år sedan. Högt i tak!

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Livet lekte, adblock på Mercury tog bort alla annonser, nu är skiten tillbaka, nån som vet hur jag får till adblocken igen?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Livet lekte, adblock på Mercury tog bort alla annonser, nu är skiten tillbaka, nån som vet hur jag får till adblocken igen?

Utan annonser på SH existerar inte SH. Så ge det gärna ett försök utan adblock ett tag. Det är inte störande annonser längre på samma sätt som förr. (jag har dock ingen koll på vilka annonser som kommer framöver).

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Hur jobbigt är det egentligen med annonser? Utan dom skulle nästan alla sajter tvingas bli betalsiter. Stäng av era adblocks så sporthoj kan överleva. Det ligger trots allt en hel del arbete bakom att driva ett sånt här forum

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Jag brukar ha principen att jag har det avstängt på sidor som jag vill stödja, jag antar då också att sidan kommer sköta sin reklam på ett sätt som inte gör den allt för jobbig. Jag förväntar mig att det inte ska finnas popups, stora reklambitar som tar upp hela sidan eller reklam mellan inlägg. När jag upplever att sidan blir för påtryckande med sin reklam så får adblock hoppa igång igen. Den här sidan har inte varit speciellt duktig med sin reklam och jag har därför numera adblock igång. Jag har varit inne på forum-forumet och läst om allas klagomål över reklamen utan att behövt genomlida det så det verkar ha varit ett okej drag. Visar det sig att reklamen inte är så farlig längre så kan jag komma att tillåta det igen. Inget konstigt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Nu kom jag åt sidan via datorn igen. Igår efter att jag skrev inlägget via mobilen kom jag inte åt sidan via mobilen heller. Men det verkar som sagt vara åtgärdat. Sidan flyter på bra.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu kom jag åt sidan via datorn igen. Igår efter att jag skrev inlägget via mobilen kom jag inte åt sidan via mobilen heller. Men det verkar som sagt vara åtgärdat. Sidan flyter på bra.

DNS ändringar tar allt från ett par timmar till flera dagar att propagera ut till alla internetleverantörer (som olika ofta gör uppslag för att se om något ändrats).

Men gött att du är inne och allt fungerar :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Apropå åtkomst: Tapatalk klagar över att det saknas en XML-fil som stöder appen (product-tapatalk.xml). Något som behöver handpåläggning på serversidan?

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Kul!

Adblock avstängt!

:hej

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Apropå åtkomst: Tapatalk klagar över att det saknas en XML-fil som stöder appen (product-tapatalk.xml). Något som behöver handpåläggning på serversidan?

Jag fick det en gång också, sen försvann det. Om det uppstår igen, står det mer information? Filen finns liksom och inget har ändrats där.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
DNS ändringar tar allt från ett par timmar till flera dagar att propagera ut till alla internetleverantörer (som olika ofta gör uppslag för att se om något ändrats).

Men gött att du är inne och allt fungerar :tummenupp

Åtkomsten försvann igen men kom tillbaka idag. Jag har Comhem som internetleverantör och Telia på mobilen. Det kommer väl att börja fungera mer smärtfritt allt eftersom. Bara att gilla läget helt enkelt. Huvudsaken är att det blir bra tillslut :tummenupp

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag fick det en gång också, sen försvann det. Om det uppstår igen, står det mer information? Filen finns liksom och inget har ändrats där.

Så här säger den ordagrant efter att den säger "ansluter till servern":

Tapatalk plug-in file "product-tapatalk.xml" was not installed or updated. This may affect some features from working correctly in this forum. Please inform the forum admin to complete/fix the Tapatalk installation.

...och appen kommer inte in på forumet. Varje gång. Det är en lite äldre Tapatalk (4.5.1) och som inte förändrats. En fundering är om det ändå skulle kunna vara en klientrelaterad sak pga ändrade DNS-entryn el.dyl. och att något då blir trasigt i kommunikationen. Jag raderar inloggningen och läser in på nytt, så får vi se.

Edit: Nix, samma felmeddelande vid försök till nyinloggning.

Last edited:

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Men nu funkar det! Någon som pillat? :)

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Kul! Grattis!

:)

Ser fram emot en striktare policy avseende nedvärderande inlägg som riktar sig mot kvinnor, homosexuella och invandrare. Idag verkar nästan vad som helst passera. Känns inte speciellt modernt.

Håller fullständigt med! Samtidigt ska det även rensas ut moralkärringar och annat lösaktigt folk! Hur skriver man förresten moralkäringar neutralt ur genusperspektiv. Moralkärrjävlar eller moralgubbärringar? :va

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Av ren nyfikenhet, hur fungerar det med intäkter via TapaTalk?

TapaTalk är fantastiskt smidigt, men man vill ju gärna bidra till sidan...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tyvärr 0 :-. Alternativet är att blockera Tapatalks gratisapp för att köpa en licens och därigenom få en app via dom. Ett tredje alternativ är att göra SH helt mobilanpassat, med det är ändå inte likvärdigt Tapatalks alla funktioner.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är nog tillräckligt många besökare ändå som gör att annonsörerna blir glada. Antalet aktiva användare på forumet är viktigare än vilken webläsare/app de använder för att delta.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras