Nyhet!! Sydskanes Emse på Twitter och Instagram!

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Hej,

Marknadsföringsgruppen bildades under årsmötet efter säsongen 2011 som för övrigt resultatmässigt var en skitsäsong med alldeles för få deltagare för att föreningen skulle gå runt. Efter årsmötet tog det en stund innan det hände något och i och med att jag tryckte på för att vi skulle komma igång blev jag sammankallande i marknadsgruppen. Eller som några föredrar att kalla det: ”Marknadschef i SSEMSE”. Anledningen till att jag engagerade mig var att jag var uppriktigt orolig för klubbens fortlevnad efter säsongen 2011.

Uppdraget uppfattade jag som självklart, att jobba för fler deltagare på våra körningar. Men det är riktigt att det inte funnits mycket riktlinjer, utan vi har i stället haft förtroendet att göra det vi trott kunnat ge mest med de resurser vi haft.

Ser man vad vi satsat på så är det i första hand att göra föreningen känd bland de som inte redan känner till oss, helt enkelt att locka nya deltagare. Självklart är det viktigt att de som redan är frälsta fortsätter att vara det och kör på många av våra körningar, men det tror jag vi uppnår bäst på körningarna genom att se till att de som kommer har så kul att de vill komma tillbaka.

Resultatet av marknadsföringsgruppen har varit näst intill fullbokade körningar under förra säsongen och ett litet överskott i föreningens kassa.

Min personliga syn på de olika forum vi har är:
Forum för redan invigda ser jag som fikarummet på ett företag. Fikarummet är viktigt, men det är inte där vi hittar nya deltagare. Tror någon på allvar att särskilt många utanför de redan invigdas skara klickar sig in hit och läser detta? Att BB racing har många träffar är jag övertygad om att det beror på att deras tråd ligger uppe bland nya trådar på SH’s förstasida. Twitter är lite av samma sak, endast de redan invigda kommer att följa Sydskånes. Här i vårt fikarum skulle det vara trevligt att veta vem som skrev vad, trots att jag är gammal i klubben vet jag bara vem som döljer sig bakom några av de nicks som används. Skulle det mot förmodan komma in någon ny så kommer denne att känna sig helt utanför.

Hemsidan ser jag mer som ett ställe att kolla kalendern och boka körningar. Det jag tror är viktigast med hemsidan är att det är enkelt att boka körningar och jämfört med de allra flesta arrangörer är det skitenkelt, Bra! I dag kollar ju de flesta nyheter i mobilen och då tror jag att hemsidan har svårt att hävda sig. Vill man nå ut snabbt så skall det nog synas i mobilen och på ställen där folk fördriver tid i alla fall.

Nyhetsbrev från styrelsen ser jag som den kommunikationskanal som används då det är något som behöver gå fram till alla medlemmar. Det går ju inte att lita på att alla själva klickar sig fram till informationen.

Den viktigaste kanalen för att få in nya deltagare är att alla vi som vet hur kul det är berättar det för andra som skulle kunna tänkas komma, att de självmant skulle söka upp våra fikarum tror jag inte på. Många vi mött i markandsarbetet har trott att bankörning är svårt, avancerat och bara till för de allra mest extrema. Hjälp till att förklara hur det är.

Hjälp de som kommer nya, låt ungarna klättra på din hoj i depån, ha kul och var glad så löser det sig!

Henrik

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Bra där Henrik. :tummenupp
Ett sätt att få folk till "fikarummet" är att se till att det alltid finns nån där som man kan snacka med och att det blir synligt att det finns. Ett sätt är att föra diskussionen och då poppar tråden upp på förstasidan och folk blir intresserade av att läsa vad som skrivs. Det var så BB gjorde, tråden fanns ständigt på förstasidan.
Vad är det som säger att det inte kan bli så även här?

Trådar som gäller körningar, försäkringar, fjädringsinställningar, filmer, bilder, däckval, varvtider m.m. brukar dra stort intresse. Tyvärr har vi haft få sådana här på senaste tiden och det gör forumet ointressant att besöka.
Synd, för kunskapen bland våra medlemmar och de som tidigare besökte forumet frekvent är gigantisk.

Henrik, vi kanske kan dela med oss av det vi får lära oss nästa lördag och på så sätt få igång "Fjädringstråden"?

Iceheat

Allt går bara man ger sig fan på det.
Gick med
6 Feb 2011
Hoj
Yamaha :FZS 600 2002, FZR 1000 1987, TDM 900 2004, YZ 250 1990, WR 426 2001, Suzuki RMZ 450 2005 Motardkitad, 2stBanhojar R6 2002
Hej!
Jag och André var ute på mc tur å träffade Maverick och Sebbe igår, de höll på att fixa med sina hojar inför 2013 års bandagar :)

Vi snacka lite och diskussionen gick in på bandagar, roadracing mm.
Det tog inte lång tid att inse att "bandagar" har olika betydelse för olika individer. Jag för min del har ett klart Roadracing inriktat bandags intresse infunnit sig med vad det innebär. Till skillnad mot första säsongen 2011 där jag hade fullt upp med att lära mig köra MC överhuvudtaget.
Maverick gjorde en poäng i att det är vi, alltså alla vi som är föreningen, inte vi och dom. Och det har han fullkomligt rätt i.
Så jag tänkte skriva några rader här.

Kanske ett sätt för en förening att se en utveckling och följa med den alternativt stå emot den kan vara att fråga medlemmar om hur föreningen ska förhålla sig till olika ideer och önskemål som medlemmarna kan tänkas ha.

Jag vet att de inläggen ovan diskuteras i stugorna likaså vad föreningens mål Är/Ska/Bör vara. Men tyvärr kan många ha en åsikt oförsiktigt utan att sätta sig in i innebörden av den eller vad som egentligen krävs för uppfylla ett visst önskemål. Jag har själv trillat i den fällan, och då är det lätt att vara kritiserande och fördömmande. Hade man däremot varit medveten och varför något är på ett visst sätt (Transparans) och vad som krävs att förändra detta (enagemang), så kan man få stöd i föränringarna/förbättringarna ( demokrati).

Att ideélla föreningar har begränsade resurser, både ekonomiskt samt arbetskraftsmässigt är känt för alla som har någon erfarenhet av föreningsliv och för de som inte förstår det kan det vara bra att sätta sig in i detta fenomen innan man kommer med allt för orimliga idéer om vad föreningen bör och ska stå för.
Önskemål kostar i regel pengar och arbete, så det gör ju inte sig självt. Men om utdelningen är tillfredställande kan det vara värt insatsen.

På det hela taget tycker jag att sydskånes tillför syd sverige bandagar med hög säkerhetsfaktor som är väldigt viktigt för nya bandagsåkare och Roadracing sporten som helhet.
Finns det saker man kan förbättra, ja säkerligen.
Dessa önskemålen om förbättringar/förändringar som finns ute i stugurna, tror jag hade varit väldigt intressanta för styrelsen och medlemmarna att ta del av.
Det kan säkerligen förklara för många mig inkluderat varför en del saker är på ett visst sätt och inte på ett annat som man själv uppfattar som märkligt, dels så kan man från beslutande sida se vartåt trender går och hur man ska förhålla sig till dem.

Som glad medlem i sydskånes så vill jag även tacka de inblandade för det goda arbetet som gör bandagsåkat med er möjligt, de gör ju inte sig självt som sagt.

Med vänlig hälsning, Rami

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Rami,
Personligen tycker jag att det är viktigt att föreningen är till för dig både när du kom som nybörjare, nu när du tänker mer roadracing och om några veckor då du debuterar i Pro. (jag har nog aldrig sett någon som varit så intresserad av att ta varje tillfälle att utforska var gränsen verkligen går, så i ditt fall går utvecklingen fort).
Debatten att vi skulle vara mer till för den ena än den andra kategorin tycker jag är lite skev. Klart att du är välkommen hur snabb du än blir. Huvudsaken att du visar hänsyn på banan så att andra slipper göra dig sällskap i sandlådan när du tar reda på hur fort det Verkligen går att köra, o det gör du!

Henrik

DanneP

Flegmatisk...
Gick med
7 Jun 2003
Hoj
Yamaha R6:a
Hej!
Jag och André var ute på mc tur å träffade Maverick och Sebbe igår, de höll på att fixa med sina hojar inför 2013 års bandagar :)

Vi snacka lite och diskussionen gick in på bandagar, roadracing mm.
Det tog inte lång tid att inse att "bandagar" har olika betydelse för olika individer. Jag för min del har ett klart Roadracing inriktat bandags intresse infunnit sig med vad det innebär. Till skillnad mot första säsongen 2011 där jag hade fullt upp med att lära mig köra MC överhuvudtaget.
Maverick gjorde en poäng i att det är vi, alltså alla vi som är föreningen, inte vi och dom. Och det har han fullkomligt rätt i.
Så jag tänkte skriva några rader här.

Kanske ett sätt för en förening att se en utveckling och följa med den alternativt stå emot den kan vara att fråga medlemmar om hur föreningen ska förhålla sig till olika ideer och önskemål som medlemmarna kan tänkas ha.

Jag vet att de inläggen ovan diskuteras i stugorna likaså vad föreningens mål Är/Ska/Bör vara. Men tyvärr kan många ha en åsikt oförsiktigt utan att sätta sig in i innebörden av den eller vad som egentligen krävs för uppfylla ett visst önskemål. Jag har själv trillat i den fällan, och då är det lätt att vara kritiserande och fördömmande. Hade man däremot varit medveten och varför något är på ett visst sätt (Transparans) och vad som krävs att förändra detta (enagemang), så kan man få stöd i föränringarna/förbättringarna ( demokrati).

Att ideélla föreningar har begränsade resurser, både ekonomiskt samt arbetskraftsmässigt är känt för alla som har någon erfarenhet av föreningsliv och för de som inte förstår det kan det vara bra att sätta sig in i detta fenomen innan man kommer med allt för orimliga idéer om vad föreningen bör och ska stå för.
Önskemål kostar i regel pengar och arbete, så det gör ju inte sig självt. Men om utdelningen är tillfredställande kan det vara värt insatsen.

På det hela taget tycker jag att sydskånes tillför syd sverige bandagar med hög säkerhetsfaktor som är väldigt viktigt för nya bandagsåkare och Roadracing sporten som helhet.
Finns det saker man kan förbättra, ja säkerligen.
Dessa önskemålen om förbättringar/förändringar som finns ute i stugurna, tror jag hade varit väldigt intressanta för styrelsen och medlemmarna att ta del av.
Det kan säkerligen förklara för många mig inkluderat varför en del saker är på ett visst sätt och inte på ett annat som man själv uppfattar som märkligt, dels så kan man från beslutande sida se vartåt trender går och hur man ska förhålla sig till dem.

Som glad medlem i sydskånes så vill jag även tacka de inblandade för det goda arbetet som gör bandagsåkat med er möjligt, de gör ju inte sig självt som sagt.

Med vänlig hälsning, Rami

Rami!

Alla tips och idéer är välkomna... så ut ur stugorna/garagen och berätta om vilka tankar/idéer som finns.

skapa en tråd här på SH och berätta!

Daniel

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj