Henrik08
Ny medlem
Hej,
Marknadsföringsgruppen bildades under årsmötet efter säsongen 2011 som för övrigt resultatmässigt var en skitsäsong med alldeles för få deltagare för att föreningen skulle gå runt. Efter årsmötet tog det en stund innan det hände något och i och med att jag tryckte på för att vi skulle komma igång blev jag sammankallande i marknadsgruppen. Eller som några föredrar att kalla det: ”Marknadschef i SSEMSE”. Anledningen till att jag engagerade mig var att jag var uppriktigt orolig för klubbens fortlevnad efter säsongen 2011.
Uppdraget uppfattade jag som självklart, att jobba för fler deltagare på våra körningar. Men det är riktigt att det inte funnits mycket riktlinjer, utan vi har i stället haft förtroendet att göra det vi trott kunnat ge mest med de resurser vi haft.
Ser man vad vi satsat på så är det i första hand att göra föreningen känd bland de som inte redan känner till oss, helt enkelt att locka nya deltagare. Självklart är det viktigt att de som redan är frälsta fortsätter att vara det och kör på många av våra körningar, men det tror jag vi uppnår bäst på körningarna genom att se till att de som kommer har så kul att de vill komma tillbaka.
Resultatet av marknadsföringsgruppen har varit näst intill fullbokade körningar under förra säsongen och ett litet överskott i föreningens kassa.
Min personliga syn på de olika forum vi har är:
Forum för redan invigda ser jag som fikarummet på ett företag. Fikarummet är viktigt, men det är inte där vi hittar nya deltagare. Tror någon på allvar att särskilt många utanför de redan invigdas skara klickar sig in hit och läser detta? Att BB racing har många träffar är jag övertygad om att det beror på att deras tråd ligger uppe bland nya trådar på SH’s förstasida. Twitter är lite av samma sak, endast de redan invigda kommer att följa Sydskånes. Här i vårt fikarum skulle det vara trevligt att veta vem som skrev vad, trots att jag är gammal i klubben vet jag bara vem som döljer sig bakom några av de nicks som används. Skulle det mot förmodan komma in någon ny så kommer denne att känna sig helt utanför.
Hemsidan ser jag mer som ett ställe att kolla kalendern och boka körningar. Det jag tror är viktigast med hemsidan är att det är enkelt att boka körningar och jämfört med de allra flesta arrangörer är det skitenkelt, Bra! I dag kollar ju de flesta nyheter i mobilen och då tror jag att hemsidan har svårt att hävda sig. Vill man nå ut snabbt så skall det nog synas i mobilen och på ställen där folk fördriver tid i alla fall.
Nyhetsbrev från styrelsen ser jag som den kommunikationskanal som används då det är något som behöver gå fram till alla medlemmar. Det går ju inte att lita på att alla själva klickar sig fram till informationen.
Den viktigaste kanalen för att få in nya deltagare är att alla vi som vet hur kul det är berättar det för andra som skulle kunna tänkas komma, att de självmant skulle söka upp våra fikarum tror jag inte på. Många vi mött i markandsarbetet har trott att bankörning är svårt, avancerat och bara till för de allra mest extrema. Hjälp till att förklara hur det är.
Hjälp de som kommer nya, låt ungarna klättra på din hoj i depån, ha kul och var glad så löser det sig!
Henrik
Marknadsföringsgruppen bildades under årsmötet efter säsongen 2011 som för övrigt resultatmässigt var en skitsäsong med alldeles för få deltagare för att föreningen skulle gå runt. Efter årsmötet tog det en stund innan det hände något och i och med att jag tryckte på för att vi skulle komma igång blev jag sammankallande i marknadsgruppen. Eller som några föredrar att kalla det: ”Marknadschef i SSEMSE”. Anledningen till att jag engagerade mig var att jag var uppriktigt orolig för klubbens fortlevnad efter säsongen 2011.
Uppdraget uppfattade jag som självklart, att jobba för fler deltagare på våra körningar. Men det är riktigt att det inte funnits mycket riktlinjer, utan vi har i stället haft förtroendet att göra det vi trott kunnat ge mest med de resurser vi haft.
Ser man vad vi satsat på så är det i första hand att göra föreningen känd bland de som inte redan känner till oss, helt enkelt att locka nya deltagare. Självklart är det viktigt att de som redan är frälsta fortsätter att vara det och kör på många av våra körningar, men det tror jag vi uppnår bäst på körningarna genom att se till att de som kommer har så kul att de vill komma tillbaka.
Resultatet av marknadsföringsgruppen har varit näst intill fullbokade körningar under förra säsongen och ett litet överskott i föreningens kassa.
Min personliga syn på de olika forum vi har är:
Forum för redan invigda ser jag som fikarummet på ett företag. Fikarummet är viktigt, men det är inte där vi hittar nya deltagare. Tror någon på allvar att särskilt många utanför de redan invigdas skara klickar sig in hit och läser detta? Att BB racing har många träffar är jag övertygad om att det beror på att deras tråd ligger uppe bland nya trådar på SH’s förstasida. Twitter är lite av samma sak, endast de redan invigda kommer att följa Sydskånes. Här i vårt fikarum skulle det vara trevligt att veta vem som skrev vad, trots att jag är gammal i klubben vet jag bara vem som döljer sig bakom några av de nicks som används. Skulle det mot förmodan komma in någon ny så kommer denne att känna sig helt utanför.
Hemsidan ser jag mer som ett ställe att kolla kalendern och boka körningar. Det jag tror är viktigast med hemsidan är att det är enkelt att boka körningar och jämfört med de allra flesta arrangörer är det skitenkelt, Bra! I dag kollar ju de flesta nyheter i mobilen och då tror jag att hemsidan har svårt att hävda sig. Vill man nå ut snabbt så skall det nog synas i mobilen och på ställen där folk fördriver tid i alla fall.
Nyhetsbrev från styrelsen ser jag som den kommunikationskanal som används då det är något som behöver gå fram till alla medlemmar. Det går ju inte att lita på att alla själva klickar sig fram till informationen.
Den viktigaste kanalen för att få in nya deltagare är att alla vi som vet hur kul det är berättar det för andra som skulle kunna tänkas komma, att de självmant skulle söka upp våra fikarum tror jag inte på. Många vi mött i markandsarbetet har trott att bankörning är svårt, avancerat och bara till för de allra mest extrema. Hjälp till att förklara hur det är.
Hjälp de som kommer nya, låt ungarna klättra på din hoj i depån, ha kul och var glad så löser det sig!
Henrik