nyheter från åsen

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
stavgren skrev:
Resultaten från lördagens race är uppe nu också, kul att se så många som pressar sina tider ordentligt. Abstruse slog till med 1.15.7 under racet, inte illa för att vara kawa.

Faktum är att jag under racet kände att jag har bättre tider på gång. Detta får tolkas på valfritt sätt, men från Trösen till depåkurvan fick man hålla igen en del i de fall där man inte lyckades bromsa sig förbi folk, för att sedan bara bli frånåkt på start- och målrakan för att sedan köra/bromsa ikapp.

Depåkurvan behöver iofs fixas till, där tappar jag, men några hästar till alternativt omdrevning står på schemat. Att jag kan bromsa det vet jag, men det var väl först nu under racet som hornen dök upp, på träning och kval har man varit alldeles för beskedlig vad gäller omkörningar. Men iofs, där gäller det inget så varför riskera något? Under racet kom dock tävlingsinstinkten fram och den personliga favoriten vänsterhårnålen gav utdelning vid flera tillfällen.

Veckan var givande, såväl vad gäller tidskapningar som socialt umgänge med nya och gamla bekantskaper. Stort tack till Fredrik, Jiwe, Palte, sepahewe, Chrille och långsamme_jag m fl som backat upp mig där jag behövt hjälp.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Jag tyckte att det var mycket intressant att var med på en tävlingshelg och se hur det går till. Nu fick jag ju dessutom som bonus testa att köra på banan. Fruktansvärt roligt. :tummenupp

Tack allihopa för en trevlig helg. :hej

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
abstruse skrev:
Faktum är att jag under racet kände att jag har bättre tider på gång...
Practice makes perfect. Grattis till nytt PB, 15,7 verkar ju vara en "racemässig" tid. Vilken placering fick du?

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Practice makes perfect. Grattis till nytt PB, 15,7 verkar ju vara en "racemässig" tid. Vilken placering fick du?

Tack. Är nöjd för att vara första race och första start, slutade som åtta i B-finalen - Rookie600.

sepahewe

För gammal för att slå Rossi
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
N/A :(
abstruse skrev:
Tack. Är nöjd för att vara första race och första start, slutade som åtta i B-finalen - Rookie600.

53 tusendelar framför en själv :whip

Till nästa gång ska jag svansa efter dig i hårnålen och göra som du gör.... sedan så :mad:

För övrigt får man tacka alla för en trevlig vecka :tummenupp Satte nytt personbästa under Stor Debutant förra helgen (1:15.1)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sepahewe skrev:
53 tusendelar framför en själv :whip

Till nästa gång ska jag svansa efter dig i hårnålen och göra som du gör.... sedan så :mad:

Har du tänkt på att om du inte hjälpt mig göra rent bromsoken, hade jag inte kunnat bromsa om dig de där gångerna i hårnålen... :rolleyes: :D ;)

Å andra sidan fuskar ju du med trimmad motor. Tycker det var högst ohyffsat att dra mig på rakan VARJE varv... ...förutom sista då. :crash

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Tokbra koert Jocke! Samtalet igaar broets tyvaerr och andra gangen du ringde satt jag pa hojen under en tretimmarskoerning i haellregn i ett tappert foersoek att ta mig hem fraan flygplatsen. Tror aldrig jag har varit sa bloet nan gang.

Navael, aater till rejset. Vad gaeller det faktum att du blir ifraanaakt pa rakorna - se om du kan hitta nan duktig (billig) herre som kan skruva foergasare. Som du sa sjaelv aer det nog inte gjort nan ombestyckning sen slipon:et sattes pa. Och nerfoer mantorpsrakan koerde jag jaemt skaegg med t.ex Alma pa sin laett vaessade R6, sa det ska nog finnas mer effekt att hitta utan att trimma. Lite drevning pa det sa...

Slutligen - ska du koera SO pa aasen i borjan av september?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Don Quixote skrev:
Tokbra koert Jocke! Samtalet igaar broets tyvaerr och andra gangen du ringde satt jag pa hojen under en tretimmarskoerning i haellregn i ett tappert foersoek att ta mig hem fraan flygplatsen. Tror aldrig jag har varit sa bloet nan gang.

Navael, aater till rejset. Vad gaeller det faktum att du blir ifraanaakt pa rakorna - se om du kan hitta nan duktig (billig) herre som kan skruva foergasare. Som du sa sjaelv aer det nog inte gjort nan ombestyckning sen slipon:et sattes pa. Och nerfoer mantorpsrakan koerde jag jaemt skaegg med t.ex Alma pa sin laett vaessade R6, sa det ska nog finnas mer effekt att hitta utan att trimma. Lite drevning pa det sa...

Slutligen - ska du koera SO pa aasen i borjan av september?

Tackar. Det känns hyffsat, även om man inte är helt nöjd. Det blir man ju aldrig.... Ska se vad man kan hitta på för att få lite bättre drag i maskinen. Har du gjort något med din Kawa, för jag tyckte att du var snabbare än vad jag var på rakan när vi körde på Gelleråsen senast?

Jag ska köra SM på Knutstorp i augusti. Om det blir något mer köra beror på pengar samt framför allt om jag får ledigt av bossen.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sepahewe skrev:
Ohyffsat och ohyffsat, inte kan jag rå för att du parkerade varje gång det blev rakt :D Och jag hoppas du lärde dig göra rent oken själv, för inte hjälper jag dig någon mer gång :p

Skämt åsido, grym förbättring av personbästa :tummenupp

*bockar och bugar* Men vi kör väl snabbare nästa gång va, båda två?

Ska du köra Knutstorp i augusti och Gelleråsen i september?

sepahewe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
abstruse skrev:
*bockar och bugar* Men vi kör väl snabbare nästa gång va, båda två?

Ska du köra Knutstorp i augusti och Gelleråsen i september?

Hehe :cool: en annan körde ju inte personbästa i racet :cool: men visst ska det köras snabbare..... jag började ju just få till tröset igen mot slutet av racet.....

Jag ska hem och tillbe :bow den stora plånboksguden och se vad som händer....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Plånboksguden blir antagligen på bättre humör när han får höra att en välvillig Uddevallare har din baterriladdare med tillhörande mojängar. Behöver du den före nästa rejs så pma tele så fixar vi något.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Plånboksguden blir antagligen på bättre humör när han får höra att en välvillig Uddevallare har din baterriladdare med tillhörande mojängar.

Jaså, har Jimmy Henriks laddare... ? :rolleyes: :D

sepahewe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Plånboksguden blir antagligen på bättre humör när han får höra att en välvillig Uddevallare har din baterriladdare med tillhörande mojängar. Behöver du den före nästa rejs så pma tele så fixar vi något.

Tankar från Henriks huvud i Söndags:
"Har jag glömt något nu? Just det, jag har ju kylboxen i Chrilles tält och Jimmy har min vinda. Nu går jag och hämtar vindan... Smidigt... och nu så kylboxen.... Oj vad sladdar det var här då, jag fixar inte att få med mig allt på en gång, både laddare, kylbox, 12v-kontakt och den korta 230 sladden. Jag tar kylboxen först och ställer den i min bil. Bäst att koppla in den, ölen får ju inte bli kall. Hmm... Öl........ (i bästa Simpson-tappning) Vad var det jag tänkte på innan ölen? :confused: Säkert inget spännande... Jag går och kollar på warm-upen."

Slutsats... :öl distraherar

Palte

Hus, barn och när tid finns enduro.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
5:a

abstruse skrev:

Jag är oxå nöjd :D En femte plats med fulkawan!

Palte

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
Re: Re: 5:a

Don Quixote skrev:
5a? Neh, det tror jag inte! Neh, inte 5a. Du taevlar ju inte. Du ska ju aldrig taevla. Da kan man inte komma 5a!

;)

Inte sämmre än man kan ändra sig... Körde även ERF ihop med Jiwe, inte alls kul så vi ska köra på anderstorp oxå.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nej, det aer trist det daer med rejsing, men nan maste goera det.

Grattis till 5e-platsen iaf! Riktigt bra! 5 veckor kvar sa aer jag med i matchen.... Da ska hela sommaren koeras in!

Palte

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gas Gas EC250 + YZ 250
Don Quixote skrev:
Nej, det aer trist det daer med rejsing, men nan maste goera det.

Grattis till 5e-platsen iaf! Riktigt bra! 5 veckor kvar sa aer jag med i matchen.... Da ska hela sommaren koeras in!

Jag är snäll och tar på mig att köra den där tråkiga racingen åt dig oxå. ;)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
grandmaster skrev:
aja, det visar att hon inte kör med för mycket marginal

skönt att du klarade dig utan en massa skador Åsa

Tack Granny för omtanken men det gick bra. Gammel gixxern ska hjälpa mig att få reda på hojen ikväll, ska köra Knudan på Lördag som instruktör för BMW klubben. Sen är det ju klubbträning nästa vecka (tisdag), så hon måste ju bli hel och körklar igen.

titum

Sugen
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
ett hembygge av "spill", en Honda rs125r, en kawa kris (kr-1s) en kymco scooter å en tm250
själv sköt man maskin på warmupen :(

avgasporten gick mitt itu och gled ner mot kolven och filade lite :rolleyes:

fick däremot låna en cykel till racet ( :bow tack daniel :bow )
som tyvärr var så fett bestyckad att den inte varvade ur :eek:

så det var bara att svänga av efter några varv å titta när håkan vann som vanligt

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...