stavgren skrev:Resultaten från lördagens race är uppe nu också, kul att se så många som pressar sina tider ordentligt. Abstruse slog till med 1.15.7 under racet, inte illa för att vara kawa.
Faktum är att jag under racet kände att jag har bättre tider på gång. Detta får tolkas på valfritt sätt, men från Trösen till depåkurvan fick man hålla igen en del i de fall där man inte lyckades bromsa sig förbi folk, för att sedan bara bli frånåkt på start- och målrakan för att sedan köra/bromsa ikapp.
Depåkurvan behöver iofs fixas till, där tappar jag, men några hästar till alternativt omdrevning står på schemat. Att jag kan bromsa det vet jag, men det var väl först nu under racet som hornen dök upp, på träning och kval har man varit alldeles för beskedlig vad gäller omkörningar. Men iofs, där gäller det inget så varför riskera något? Under racet kom dock tävlingsinstinkten fram och den personliga favoriten vänsterhårnålen gav utdelning vid flera tillfällen.
Veckan var givande, såväl vad gäller tidskapningar som socialt umgänge med nya och gamla bekantskaper. Stort tack till Fredrik, Jiwe, Palte, sepahewe, Chrille och långsamme_jag m fl som backat upp mig där jag behövt hjälp.