Nyinflyttad i Västerås.

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
Hej!
Jag har nu bosatt mig i Västerås och tänkte höra lite hur mc-livet är här.

För det första undrar jag om det kan tänkas finnas nån garageplats att kunna ha hojjen ståendes i? Det känns ganska risky att ha hojjen ståendes med rumpan bar så att säga, inte minst med tanke på alla cyklar som stjäls stup i kvarten.

Sen undrar jag om det är några vägar och stigar som är mer eller mindre kända. För tillfället har jag en grusmaskin så lite tips på grusvägar skulle sitta fint. Det verkar finnas en hel del såna när man spanar lite på google maps..

Till sist kanske det finns nån vänlig själ som kan berätta lite om klubben (lakritsremsan)? Finns någon klubblokal eller dyligt?

God Jul på er!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
sorry men mc livet i västerås suger..mer el mindre i alla fall.

man kan om man har tur stöta på en riktigt roligt motard gäng..annars åk till sthlm om du vill åka hoj,roligare vägar och m

mer folk som faktiskt åker..

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
ahh du snackade grusmoppe..trodde du pratade om gata.. måste läsa om och läsa rätt nästa gång..:tummenupp

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
ahh du snackade grusmoppe..trodde du pratade om gata.. måste läsa om och läsa rätt nästa gång..:tummenupp

Hehe. Jag har bott i Stockholm hela mitt liv, och är det något jag ser fram emot är det att ha grusvägar mindre än tre mil ifrån sig. Dock hoppas jag på att bo i Stockholm under sommaren så man får lufta av sig inavlet lite..

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
sorry men mc livet i västerås suger..mer el mindre i alla fall.

man kan om man har tur stöta på en riktigt roligt motard gäng..annars åk till sthlm om du vill åka hoj,roligare vägar och m

mer folk som faktiskt åker..
Blir inte bättre än vad man gör det till. :mattias

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA

Håller med brukar nästan alltid finnas nån att åka med när lusten faller på.
Tisdagskörningarna i Köping är :tummenupp och nån kanske tar upp onsdagarna i Västerås igen.
Och från i vår över hela sommaren kommer vi ha knixkörning med SMC varannan vecka söndagar på gröndal riktigt skoj motardbana :tuttar
Åker man ut en fre, lördags kväll på stan så kan man alltid lita på man träffar challe och dom :rolleyes:Superefterblivna:rolleyes: :banana så visst finns det mycket trevligt folk att köra och umgås med.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj

sant..vet inte om folks åkande ökat sen jag flyttade men då träffade man på massor av folk som...åkte ensamma..inga direkta sporthojs bus.annat än hjula fram och tillbaka på motorvägen tills snuten kom..

och många åkte tidigt på onsdagar till stockholm för att hinna med dom långstyrningar som körs på onsdagar..

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Tisdagskörningarna i Köping är :tummenupp och nån kanske tar upp onsdagarna i Västerås igen.
Och från i vår över hela sommaren kommer vi ha knixkörning med SMC varannan vecka söndagar på gröndal riktigt skoj motardbana :tuttar
Åker man ut en fre, lördags kväll på stan så kan man alltid lita på man träffar challe och dom :rolleyes:Superefterblivna:rolleyes: :banana så visst finns det mycket trevligt folk att köra och umgås med.

Nja, vi var några stycken som var ute och styrde på onsdagar och helger från Västerås. Sen var det ju Köpingsåkningarna på tisdagar

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
sant..vet inte om folks åkande ökat sen jag flyttade men då träffade man på massor av folk som...åkte ensamma..inga direkta sporthojs bus.annat än hjula fram och tillbaka på motorvägen tills snuten kom..

och många åkte tidigt på onsdagar till stockholm för att hinna med dom långstyrningar som körs på onsdagar..

Det där känner jag inte igen.

Både tisdags körningarna från Köping & onsdags körningarna från Västerås har varit bra, suveräna vägar och med många hojar.

Håll koll på samåkningstrådarna här och häng med...

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Det där känner jag inte igen.

Både tisdags körningarna från Köping & onsdags körningarna från Västerås har varit bra, suveräna vägar och med många hojar.

Håll koll på samåkningstrådarna här och häng med...

tack tack :tummenupp

men har redan gett upp västerås och flyttat tillbaka till tokholm..:tummenupp

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Allt dog när Valle drog från stan.... =(

Suringen

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
WR 450

Gällande Gröndal.. är detta spikat alltså?
Låter ju kanon..!! :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...