Nyköp av ktm inget regnr. Exc modell

gissla

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2012
Hoj
450st kåttar från 2012
Hallå ska kolla på en ny hoj imorgon hos en handlare. Han har dock inget regnr på hojen då den är "fabriksny" och papprerna fanns inte på plats just nu. Han säger att regskylt skickas hem inom ett par dagar. Försäkra kan man enligt honom göra med chassienr sålänge.
Hjälp med info:va

Låter detta skumt eller är det så det fungerar med nya hojar? (Aldrig köpt sprillans ny)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
De är gamla i gemet. Och det funkar sådär, när den tas in i registret så får de en regplåt skickat till sig. :) Inget konstigt alls.

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Har själv ägt 2st KTM som jag köpt nya hos handlare & dom "äger" inte hojarna utan det gör KTM & när firman har en köpare så betalas hojen till KTM & regplåt skickas till handlaren & det går på ett par dagar...

Om man kan försäkra hojen med enbart chassienummer har jag däremot ingen aning om!!

gissla

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2012
Hoj
450st kåttar från 2012
De är gamla i gemet. Och det funkar sådär, när den tas in i registret så får de en regplåt skickat till sig. :) Inget konstigt alls.
Va bra tck för svar!

Har själv ägt 2st KTM som jag köpt nya hos handlare & dom "äger" inte hojarna utan det gör KTM & när firman har en köpare så betalas hojen till KTM & regplåt skickas till handlaren & det går på ett par dagar...

Om man kan försäkra hojen med enbart chassienummer har jag däremot ingen aning om!!
:)tack, skönt å höra dock är hojen en 2012 men helt ny, hoppas det e grönt hehe:banana

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Det var samma när jag fick min smc, dom fick hojarna innan ktm gav dom reg numret.
Så det är inget att oroa dig över:)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...