Nyköping

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
vädret är ju sådär idag. känns som att det kommer börja regna precis när som helst, och har känts så sen i morse. kanske skippa hojåkningen idag?

fakeedit.
verkar inet som att det ska regna enligt yr.no idag iofs, men fetmulet typ hela dan....
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Halloj inget nyköpings folk som har tänkt åka till Linköping och köra bana 21 aug med racetrack? Vore kul med rese sällskap!
 

ZX10 Ninja

Äntligen en ny hoj........
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Aspa-Ludgo
Hoj
Yamaha Fz6n 2008
Tjena alla sura.....Av regnet förstås. Ska vi försöka åka i morgon det ska va bra väder då.
Vi hörs på tråden.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tjena alla sura.....Av regnet förstås. Ska vi försöka åka i morgon det ska va bra väder då.
Vi hörs på tråden.

Ja kanske det kanske jag hoppas bara att jag har fått min nya regskylt tills imorgon.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Halloj inget nyköpings folk som har tänkt åka till Linköping och köra bana 21 aug med racetrack? Vore kul med rese sällskap!

Skulle gärna hänga på men jag jobbar.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Har en liten fråga. Är det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med att ställa in stötdämparna fram och bak på min hoj? Har läst på lite om hur man ska göra men jag kan inte gör det själv. Man skulle nog behöva vara tre st för att det ska gå så smidigt som möjligt. Om det finns någon som ät intresserad så kan vi ju ta våra hojar samtidigt.

Vet att inte frågan riktigt hör hemma här men har ju lärt känna er lite och dessutom så bor ni i trakten. Skulle vilja ha det gjort innan fredag då vi är några st som ska ner till Linköping och köra lite bana.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Har en liten fråga. Är det någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med att ställa in stötdämparna fram och bak på min hoj? Har läst på lite om hur man ska göra men jag kan inte gör det själv. Man skulle nog behöva vara tre st för att det ska gå så smidigt som möjligt. Om det finns någon som ät intresserad så kan vi ju ta våra hojar samtidigt.

Vet att inte frågan riktigt hör hemma här men har ju lärt känna er lite och dessutom så bor ni i trakten. Skulle vilja ha det gjort innan fredag då vi är några st som ska ner till Linköping och köra lite bana.

Jag hjälper gärna till då även jag är intresserad av att ställa in fjädringen! När funkar det för dig?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag hjälper gärna till då även jag är intresserad av att ställa in fjädringen! När funkar det för dig?

Jag är ledig imorgon efter lunch alternativt onsdag torsdag innan lunch. Men imorgon skulle va bäst. Är det så att du kan imorgon fast på förmiddagen så kan jag ta gymet senare.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Jag är ledig imorgon efter lunch alternativt onsdag torsdag innan lunch. Men imorgon skulle va bäst. Är det så att du kan imorgon fast på förmiddagen så kan jag ta gymet senare.

Imorgon eftermiddag är enda tillfället som passar mig och då hinner jag nog också bli kvitt förkylningen jag fick i helgen :) Hur avancerat har du tänkt dig det hela? Mäta häng och ställa in förspänningen eller mer ändå?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Imorgon eftermiddag är enda tillfället som passar mig och då hinner jag nog också bli kvitt förkylningen jag fick i helgen :) Hur avancerat har du tänkt dig det hela? Mäta häng och ställa in förspänningen eller mer ändå?

Nu ska vi se om jag kan förklara vad jag tänkte göra.
Nr 1: luta upp cykeln på stödet och mäta fram och bak.
Nr 2: sitta på hojen och mäta igen (det är här vi kanske behöver vara tre en som håller i, en som mäter och föraren på cykeln).
Nr 3: ställa in (beroende på vilka siffror man har fått fram. Jag tänkte köra 30mm fram och bak.

Hoppas du fattar vad jag menar.
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Nu ska vi se om jag kan förklara vad jag tänkte göra.
Nr 1: luta upp cykeln på stödet och mäta fram och bak.
Nr 2: sitta på hojen och mäta igen (det är här vi kanske behöver vara tre en som håller i, en som mäter och föraren på cykeln).
Nr 3: ställa in (beroende på vilka siffror man har fått fram. Jag tänkte köra 30mm fram och bak.

Hoppas du fattar vad jag menar.

Värdena du får fram beror litegrann på statiskt obelastat häng osv utöver det du beskriver. Sätt ett buntband runt gaffelbenet så får du en bra mätpunkt när du håller på. Ett litet knep som funkar bra.
mvh /T
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Värdena du får fram beror litegrann på statiskt obelastat häng osv utöver det du beskriver. Sätt ett buntband runt gaffelbenet så får du en bra mätpunkt när du håller på. Ett litet knep som funkar bra.
mvh /T

Tack för tipset.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Nu ska vi se om jag kan förklara vad jag tänkte göra.
Nr 1: luta upp cykeln på stödet och mäta fram och bak.
Nr 2: sitta på hojen och mäta igen (det är här vi kanske behöver vara tre en som håller i, en som mäter och föraren på cykeln).
Nr 3: ställa in (beroende på vilka siffror man har fått fram. Jag tänkte köra 30mm fram och bak.

Hoppas du fattar vad jag menar.

Alright, ja det ska vi ju kunna fixa. Om vi inte hittar en tredje kamrat så kan man ju lösa det med depåställ om du har sådana. Och om du inte har sett den tidigare så finns här en bra guide man kan följa om man vill göra det riktigt ordentligt: http://forum.svmc.se/attachment.php?attachmentid=2517&d=1271791069
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Nån som var sugen på att ta en liten sväng imorgon eftermiddag? (kanske vill grabbarna fjädring haka på också efter ni är klara?) ((hinner nog inte hjälpa till, har arslet fullt med husprojekt, men vill så gärna klämma in en liten åktur om det ska vara uppehåll))

Verkar ju inte bli någon nederbörd imorgon jaf, men som sagts tidigare så har ju vädergissarna haft fel förut den här sommaren.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag är gärna med i morgon och hjälper till, eftersom jag är svagast så känns mätningen som min grej. ;D

Perfekt då är vi tre vilket gör det hela lättare. Jag skickar ett PM till dig med mitt mobilnr.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top