Nyköping

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Tog färjan över mot söderköping och tänkte bara varna om efter man kommer genom östra husby så har dom vart i farten och slängt grus och kära för att "laga" vägen vidare mot söderköping, fick en hel del släpp och fick vända efter 3-4 kilometer då de kändes som jag blästra underredet på motorcykeln och var helt enkelt för farligt att fortsätta, hur långt det sträcker sig vet jag inte.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tog färjan över mot söderköping och tänkte bara varna om efter man kommer genom östra husby så har dom vart i farten och slängt grus och kära för att "laga" vägen vidare mot söderköping, fick en hel del släpp och fick vända efter 3-4 kilometer då de kändes som jag blästra underredet på motorcykeln och var helt enkelt för farligt att fortsätta, hur långt det sträcker sig vet jag inte.

Vilken tur att vi inte tog den turen igår då...
Vägsnutten mellan strandvägen nere vid bråviken upp mot oscrashäll och sen fram till 4-vägskorsnignen korsnignen mot krokek är också lagad med tjära o grus, inga skyltar och mysket löst grus...
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Vägen mellan Björnlunda och Mariefred är ny tjärad och fjädrad... förlåt, GRUSAD....
Trafikverket ringar in oss så sakta :smasha :D
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Vägen mellan Björnlunda och Mariefred är ny tjärad och fjädrad... förlåt, GRUSAD....
Trafikverket ringar in oss så sakta :smasha :D

ja fan, snart får man köra med offroadhojen på asfaltsvägarna också, eller gud förbjude, skaffa en fyrhjuling...:död
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
ja fan, snart får man köra med offroadhojen på asfaltsvägarna också, eller gud förbjude, skaffa en fyrhjuling...:död
ja usch ja!
Alltså, jag kan väl köpa att det måste göras vägarbeten någon gång men det vore ju en fördel om det blev bra också, nödlagning verkar blivit det nya "permanenta" :rolleyes: :tungan
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ingen som ska ut och köra idag?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tänkte ta hojen upp till Sthlm imorgon om vädret tillåter. Jag lämnar Nyköping någon gång mellan 12:30 och 13:00. Alla som vill hänga på är välkomna. Har ett ärende där upp som tar ca 40 min sen ska jag hem igen. Väg val spelar inte mig någon roll.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tänkte ta hojen upp till Sthlm imorgon om vädret tillåter. Jag lämnar Nyköping någon gång mellan 12:30 och 13:00. Alla som vill hänga på är välkomna. Har ett ärende där upp som tar ca 40 min sen ska jag hem igen. Väg val spelar inte mig någon roll.

i morgong som i dag eller imorgon som i morgon? ;D
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
i morgong som i dag eller imorgon som i morgon? ;D

Tänkte på det oxå efter att jag hade postat men jag hoppades att folk skulle förstå ;)
Det var ganska kallt påvägen upp men när jag åkte hem sprack det upp och blev riktigt fint väder. All and all en ganska bra hoj dag!
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tänkte på det oxå efter att jag hade postat men jag hoppades att folk skulle förstå ;)
Det var ganska kallt påvägen upp men när jag åkte hem sprack det upp och blev riktigt fint väder. All and all en ganska bra hoj dag!

Ok, schysst, vem var yamman med bucklig tank? =)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ok, schysst, vem var yamman med bucklig tank? =)

Ingen aning. Han stod där och väntade på att bron skulle öppna igen precis som jag :)
Vad gör du imorgon Uffe? Kan jag komma förbi på eftermiddagen?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ingen aning. Han stod där och väntade på att bron skulle öppna igen precis som jag :)
Vad gör du imorgon Uffe? Kan jag komma förbi på eftermiddagen?

Jobbar på dan, sen hade jag ju nästan glömt att farsan fyller, så det blir väl fika där efter jobbet, men vid 19-snåret ska jag nog var tillgänglig...
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jobbar på dan, sen hade jag ju nästan glömt att farsan fyller, så det blir väl fika där efter jobbet, men vid 19-snåret ska jag nog var tillgänglig...

Perfekt! Då tittar jag förbi vid 19. :D
 

Sukur

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2012
Ort
Nyköping
Hoj
2010 ZX10RR, 2010, BMW S1000RR, 2012 Honda CBR600FA
Hej å hå! Har hört ryktesvägen att ni svenskar ska fira er nationaldag imorgon. Jag hoppar nog över tårtan, men om någon skall ut å köra så vore det smukt!
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Hej å hå! Har hört ryktesvägen att ni svenskar ska fira er nationaldag imorgon. Jag hoppar nog över tårtan, men om någon skall ut å köra så vore det smukt!

Vet inte om det blir någon åkning för min del imorgon, får se om jag hinner och om andan faller på ;)

Dock så är tanken att jag ska ut på fredag eftermiddag och köra med en kompis, alla som vill joina då är välkomna att göra det :)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Hej å hå! Har hört ryktesvägen att ni svenskar ska fira er nationaldag imorgon. Jag hoppar nog över tårtan, men om någon skall ut å köra så vore det smukt!

Ska mecka lite med huset på förmiddagen och under dan, men på eftermiddagen blire nog en tur om vädret tillåter, låter det som nåt?
 

Sukur

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2012
Ort
Nyköping
Hoj
2010 ZX10RR, 2010, BMW S1000RR, 2012 Honda CBR600FA
I eftermiddag/kväll blir bra. Jag har själv en del att hugga tag i nu på förmiddagen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top